دانلود ترجمه مقاله کارآفرینان به عنوان مدیران تحول استراتژیک: مبانی خرد تحول دیجیتال
عنوان فارسی |
کارآفرینان به عنوان مدیران تحول استراتژیک: بررسی مبانی خرد تحول دیجیتال در بین المللی سازان کوچک و متوسط |
عنوان انگلیسی |
Entrepreneurs as strategic transformation managers: Exploring micro-foundations of digital transformation in small and medium internationalisers |
کلمات کلیدی : |
  تحول دیجیتال؛ کارآفرینان بین المللی؛ مبانی خرد؛ بین المللی سازان کوچک؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده؛ SMEها |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 125 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج و بحث و بررسی 4. مشارکت ها و پیامدها 5. نتیجه گیری، محدودیت ها و تحقیقات آینده
چکیده – در مطالعه حاضر، نقش رفتارها و اقدامات در سطح فردی در زمینه تحول دیجیتال SMEهای بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین از آنجائیکه اطلاعات اندکی در خصوص میزان مدیریت فرآیند دیجیتالی سازی توسط کارآفرینان و تصمیم گیرندگان وجود دارد، این پژوهش حائز اهمیت است. از اینرو، پژوهش حاضر با تکیه بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده، بر بنیادهای خرد در سطح فردی، در تحول دیجیتال بین المللی سازان کوچک و متوسط متمرکز است. همچنین در مطالعه حاضر از رویکرد تحقیق ترکیبی استفاده شده است. ابتدا، از طریق مرور سیستماتیک مقالات، بیست و هفت عامل در چهار دسته بندی فراگیر شناسایی شده است. سپس، با استفاده از فرآیند دلفی فازی شهودی بر اساس فاصله همینگ عادی شده، به هفت پایه خرد در سطح فردی برتر تقسیم بندی شده است. همچنین برای تفکیک علیت، اثربخشی و همچنین ارائه چارچوب مفهومی برای نمایش روابط متقابل آنها، تحلیل های آزمایشگاهی و ارزیابی تصمیمگیری فازی شهودی انجام می گیرد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که پژوهش حاضر با توسعه شش گزاره که روابط بین بنیادهای خرد شرکتهای کوچک و متوسط را در سطح فردی مورد بررسی قرار می دهد، به تحقیقات مربوط به تحول دیجیتال کمک میکند.
This paper is set to explore the role of individual-level behaviours and actions in the digital transformation of international SMEs. This is particularly important since little is known regarding the extent to which entrepreneurs and decision-makers manage the digitalisation process. Thus, building on the theory of planned behaviour, this research focuses on individual-level micro-foundations in the digital transformation of small and medium internationalisers. The paper benefits from a mixed-method synthesis. First, through a systematic review of literature, we identified twenty-seven factors in four inclusive categories. Then, they have been narrowed down to the top seven individual-level micro-foundations, using Intuitionistic Fuzzy Delphi based on Normalised Hamming Distance. Subsequently, Intuitionistic Fuzzy Decision-Making Trial and Evaluation Laboratory analysis is applied to disentangle the causality and effectuality as well as conceptual framework to depict their interrelationships. Our findings contribute to the digital transformation research by developing six propositions that explore the relationships between SMEs’ micro-foundations at the individual level.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.