دانلود ترجمه مقاله تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر قصد استفاده از متاورس
عنوان فارسی |
تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر قصد استفاده از متاورس: یافته های تجربی |
عنوان انگلیسی |
How could entertainment content marketing affect intention to use the metaverse? Empirical findings |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی محتوا؛ قصد خرید؛ متاورس؛ بازاریابی دیجیتال؛ اردن |
درسهای مرتبط | بازاریابی دیجیتال |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 91 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه متاورس 3. مبانی نظری و توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها 6. بحث و بررسی 7. نتیجه گیری
چکیده – با وجود پتانسیل متاورس در تحول کسبوکار دیجیتال، تحقیقات اندکی در مورد تاثیر بازاریابی محتوا بر قصد استفاده کاربران از متاورس وجود دارد. این مطالعه با هدف شناسایی تاثیر بازاریابی محتوای سرگرمی بر پذیرش متاورس توسط کاربران انجام شد. با اقتباس از چارچوب SPICE و با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند تداوم، حس حضور، قابلیت همکاری، همزمانی و جریان اقتصادی، دادهها از طریق یک پرسشنامه آنلاین از 454 گیمر آنلاین اردنی که به طور هدفمند انتخاب شده بودند، جمعآوری شد. مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از تحلیل حداقل مربعات جزئی نشان داد که هر پنج عامل به طور مثبت بر قصد استفاده از متاورس تاثیر میگذارند. به طور کلی، این مطالعه با بررسی چارچوب SPICE در زمینه فناوریهای متاورس به دانش موجود کمک میکند. فراتر از حوزه آکادمیک، یافتههای ما اهمیت عملی برای بازاریابان، سیاستگذاران و ذینفعانی دارد که در شکلدهی چشمانداز پویای تعاملات دیجیتال در متاورس نقش دارند.
Despite the metaverse's potential to transform digital business, there remains a scarcity of research investigating on how content marketing affects users' intention to use the metaverse. This study aimed to identify if entertainment content marketing affects users to adapt the metaverse. by adapting the Spice framework, incorporating variables like continuity, sense of presence, interoperability, concurrence, and economic flow. Data was collected via an online survey of 454 online gamers from Jordan who were purposefully selected. Structural equation modelling using partial least squares analysis revealed that all five factors positively affected metaverse intention. Overall, the study contributes to the knowledge by examining the Spice Framework in the context of metaverse technologies. Beyond the academic realm, our findings carry practical significance for marketers, policymakers, and stakeholders shaping the dynamic landscape of digital interactions within the metaverse.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.