دانلود ترجمه مقاله عملکرد کارکنان تحت رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی
عنوان فارسی |
عملکرد کارکنان تحت رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی: یک مدل میانجی |
عنوان انگلیسی |
Employee performance under transformational leadership and organizational citizenship behavior: A mediated model |
کلمات کلیدی : |
  کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME)؛ عملکرد؛ رهبری تحول آفرین؛ اثر میانجی؛ پیوند اجتماعی |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 107 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق (متدولوژی) 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – از لحاظ جهانی، کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) به پایداری شان اتکا می کنند و بر اساس آن رقابت می کنند تا به حیات خود ادامه دهند و رشد کنند. SME ها صرفاً به توانایی های درونی خود متکی هستند و این توانایی ها عمدتاً در کارکنان خلاصه می شوند. حفظ کارکنان و مشارکت آن ها ، نه تنها بهره وری عملکرد کارکنان را ارتقا می دهد ، بلکه عملکرد سازمانی را هم ارتقا می دهد. تحقیق حاضر با در نظر گرفتن شرایط فعلی و بر اساس نظریه پیوند اجتماعی ادعا می کند که ارتباط بین رهبران و کارکنان منجر به توانمندسازی کارکنان می شود. تحقیق فعلی به بررسی این موضوع پرداخته است که اگر رهبری نقش خود را به نحو موثری ایفا کند و کار داوطلبانه بین کارکنان را افزایش دهد ، اثربخشی بالقوه SME ها افزایش می یابد. این مقاله با اتکا به نمونه ای از 405 کارمند SME های پاکستان ، اثرات وارد بر رفتار شهروندی سازمانی و رهبری تحول آفرین ، ناشی از مشارکت در کار داوطلبانه ای که نهایتاً موجب ارتقای عملکرد کسب و کار می شود را ارزیابی می کند. SME ها می توانند به کمک چنین تحولاتی از لحاظ ملی و بین المللی رشد کنند. همچنین تحقیق فعلی با بررسی اثر میانجی رفتار شهروندی سازمانی ، تحقیقات قبلی را گسترش می دهد. ما جهت گیری های جدیدی را در اختیار محققان قرار می دهیم تا رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی را مطالعه کنند. مقدمه: کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) در سطح جهانی فرصت های یادگیری جدیدی را تجربه می کنند و قابلیت های خود را ارتقا می دهند (کرمی و تنگ، 2019). اما همین کسب و کارها با چالش های پیچیده و تغییرات دائمی روبرو هستند و این موضوع اثرات چشمگیری را روی جنبه های مختلف عملکردشان به جا گذاشته است (مسده و همکاران، 2018، تورلاک و کوزنی، 2019). موفقیت SMEها به تدریج در حال تبدیل شدن به یک جنبه ی مهم از توسعه اقتصادی است (ندبیسی و همکاران، 2021). به طور جهانی، موفقیت اکنون یکی از شاخص های اساسی تمام شرکت ها محسوب می شود و به ظرفیت ساختاری برای اتخاذ رویکردهای مدیریتی بیش فعالانه نیاز دارد. همچنین در کنارش باید منابع کافی و دارایی های نامشهود را تهیه کرد (مارتینز – مارتینز و همکاران، 2017، مسدا و همکاران، 2018). می توان به پیشرفت به چشم یک شاخص آینده نگرانه و تدریجی نگاه کرد که بیانگر توانایی سازمان برای رشد در محیط رقابتی است (واگنر و هولنبک، 2020). پیشرفت های مدرن تئوریک و مطالعات تجربی مشخص نموده اند که سبک های رهبری تاثیر چشمگیری روی عملکرد فردی و سازمانی ، برای مثال در جنبه های شهروندی سازمانی، رضایت و عملکرد دارند (ابورمضان و دهلیز، 2020، لای و همکاران، 2020، تیان و همکاران، 2020). همچنین تحقیقات اخیر نشان داده اند که رهبری نقش پُررنگی در دستیابی به اهداف سازمانی و رقابتی دارد و به هماهنگ سازی منابع و کارکنان کمک می کند (فیاز و همکاران، 2017، جینگ و اوری، 2016). رهبری با اثرگذاری بر تعاملات بین رهبران و زیردستان به کسب اهداف تجاری کمک می کند (کیم و بهر، 2018). علاوه بر این، رهبران بیشتر از سایر اجزای منابع انسانی ، کمک های مهمی به سازمان ها اعطا می کنند (گیبسون و همکاران، 2012). رهبران منابع سازمانی را مدیریت کرده و استراتژی های با ارزشی را تهیه و اجرا می کنند تا عملکرد و نتایج را ارتقا دهند (پارا گونزالز و همکاران، 2018). یک مطالعه ی جدید نشان داد که رهبری تحول آفرین (TL) اثر چشمگیری روی چندین رفتار و نگرش کارکنان دارد (گائو و همکاران، 2020). این موضوع پذیرفته شده که TL یک سبک رهبری است که اثر مثبتی روی نتایج مختلف انسانی و سازمانی دارد. TL به اثربخشی رهبران (برانت و همکاران، 2016)، عملکرد شغلی (تورلاک و کوزی، 2019)، رفتار شهروندی سازمانی (OCB) ربط داده شده است (کو و لی، 2021، مجید و جمشید، 2021).
Globally, small and medium-sized enterprises (SMEs) compete and work on their sustainability in order to survive and thrive. SMEs rely only on their internal strength, and this strength lies mainly in their employees. Maintaining employees and their engagement increases productivity not only in terms of employee performance but also in terms of organizational performance. Based on social bond theory, the link between leaders and employees empowers the employees; in this context, the present research addresses how SMEs’ potential effectiveness is derived from the employees when leadership plays its role efficiently and promotes voluntary work among employees. Using a sample of 405 employees from Pakistani SMEs, this paper assesses the effect on them of organizational citizenship behavior and transformational leadership, in terms of engaging them in voluntary work that ultimately improves performance; this helps SMEs flourish domestically and internationally. The present research also expands the literature by examining the mediating effect of organizational citizenship behavior and provides new directions for researchers to study transformational leadership and organizational citizenship behavior. Introduction: Worldwide, small and medium-sized enterprises (SMEs) are experiencing new learning opportunities and enhancing their capabilities (Karami and Tang, 2019). Further, these SMEs are encountering complex challenges and constant change that intensely affects numerous features of their performance (Masa'deh et al., 2018; Torlak and Kuzey, 2019). SMEs' success is gradually becoming a fundamental challenge of prodigious prominence for economic development (Ndubisi et al., 2021). Globally, success is currently a keystone for all types of enterprises, and it relies on the structural capacity to adopt proactive managerial approaches and, in turn, acquire resources and intangible capabilities (Martínez-Martínez et al., 2017; Masa'deh et al., 2018). Performance can be described as a progressive indicator representing an organization's ability to thrive in a competitive environment (Wagner and Hollenbeck, 2020). Contemporary theoretical developments and empirical studies have revealed that leadership styles greatly influence individual and organizational performance, including, for example, organizational citizenship, satisfaction, and performance (Aboramadan and Dahleez, 2020; Lai et al., 2020; Tian et al., 2020). Furthermore, the existing literature demonstrates that leadership is vital in accomplishing organizational goals and competitiveness and helps align resources and people (Fiaz et al., 2017; Jing and Avery, 2016). Leadership is used to achieve business objectives by influencing the interactions between leaders and subordinates (Kim and Beehr, 2018). Additionally, leaders deliver more essential assistance to their organizations than other human resource groups (Gibson et al., 2012). Leaders manage organizational resources and develop and implement valuable strategies to ensure a brighter future for their organizations, thus leading to improved performance and results (Para-González et al., 2018). A recent study has suggested that transformational leadership (TL) substantially impacts several employees' attitudes and behaviors (Gao et al., 2020). It has been established that TL is a leadership style that positively impacts various human and organizational outcomes. TL has been linked to the effectiveness of leaders (Brandt et al., 2016), job performance (Torlak and Kuzey, 2019), and organizational citizenship behavior (OCB) (Koo and Lee, 2021; Majeed and Jamshed, 2021).
ترجمه این مقاله در 17 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.