دانلود ترجمه مقاله یک آنالیز تجربی در راستای اتخاذ سیستم پرداخت موبایلی NFC
عنوان فارسی |
یک آنالیز تجربی در راستای اتخاذ سیستم پرداخت موبایلی NFC توسط کاربر نهایی |
عنوان انگلیسی |
An Empirical Analysis towards the Adoption of NFC Mobile Payment System by the End User |
کلمات کلیدی : |
  سیستم پرداخت موبایلی NFC؛ تجارت موبایلی؛ TAM؛ کاربران جدید و قدیمی |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 25 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. مدل تحقیق و فرضیه ها 4. روش تحقیق 5. آنالیز تجربی 6. بررسی نتایج 7. نتیجه گیری و چشم اندازی برای تحقیقات آتی
چکیده – با معرفی فناوری های جدیدی چون ارتباط حوزه نزدیک (NFC)، امروزه می توان پرداخت ها را با استفاده از هر دستگاه موبایل مجهز به NFC، به راحتی انجام داد. اگرچه پتانسیل های سیستم پرداخت موبایلی NFC بسیار زیاد می باشند، با این حال هنوز هم استفاده از آن، همه گیر و محبوب نشده است. به طور کلی، سیستم پرداخت موبایلی، به کاربران اجازه می دهد تا هزینه کالاها و خدمات را با استفاده از تلفن های همراه شان در هر زمان و مکانی پرداخت کنند. در این مقاله، ما به مرور مقالات مرتبط با اکوسیستم پرداخت موبایلی با تاکید ویژه بر فناوری سیستم پرداخت موبایلی NFC پرداخته ایم. ما سعی کرده ایم تا رفتار کاربران در راستای پذیرش چنین تکنولوژی های جدیدی را تحلیل کرده و مسیر مناسب برای موفقیت های بیشتر این تکنولوژی در آینده را پیشنهاد دهیم. به منظور تحلیل تاثیرات استفاده از این فناوری، ما مدل تحقیقی را ارائه داده ایم که شامل دو فاکتور کاربر محور و چهار فاکتور سیستم محور می باشد. مدل پیشنهادی به طور تجربی و با جمع آوری داده های مرتبط از طریق نظرسنجی های مناسب ارزیابی شده است. ما همچنین سعی کرده ایم تا کاربران را به دو گروه کاربران جدید و قدیمی تقسیم کنیم، همچنین به بررسی فاکتورهایی پرداخته ایم که می توانند تمایل کاربران در استفاده از چنین سیستم هایی را تحت تاثیر قرار دهند. نتایج نشان می دهند که سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده، دو شاخص قوی برای استفاده کاربران از سیستم های پرداخت موبایلی NFC می باشند. کاربران جدید معتقدند که سهولت استفاده درک شده، عامل بسیار مهمی در راستای موفقیت این سیستم می باشد، در حالی که کاربران قدیمی، سودمندی درک شده را مهم ترین عامل در این زمینه قلمداد می کنند. این پژوهش، چشم انداز خوبی ارائه می دهد که نه تنها می تواند به مدیران کسب و کارها در انتخاب یک مدل کسب و کاری مناسب کمک کند، بلکه تولیدکنندگان موبایل، بانکداران، توسعه دهندگان نرم افزار و سازمان های دولتی را قادر می سازد تا استراتژی های مالی، مدیریتی و بازاریابی مناسبی را برای آینده خود ایجاد کنند.
With the introduction of new technologies like the Near Field Communication (NFC), payment today can be done very easily and conveniently using any NFC enabled mobile phone. Although the potential of NFC mobile payment system is tremendous, yet its use is still not widespread and popular. In general, the mobile payment system allows the users to pay for the goods and services purchased using their own mobile phones anytime and anywhere. In this paper, we provide relevant literature reviews related to the mobile payment ecosystem in general with a special emphasis on cutting edge technologies like the NFC mobile payment system. We try to analyze the adoption behavior of the users towards such a new technology, and suggest a proper path for the future that can make this technology a success. To analyze the adoption effect we propose a research model that includes two user-oriented factors and four system oriented factors in general. The proposed model is evaluated empirically by collecting relevant data through proper surveys. We also try to segment the users into two groups viz. early adopters and late adopters and try to find out the factors that can affect the user's intention towards using such a system. The results indicate that perceived ease of use and perceived usefulness are the two strongest predictors for user adoption of NFC mobile payment system. The early adopters view the perceived ease of use to be an extremely important factor towards the success of the system, whereas for the late adopters perceived usefulness is the single most important factor. The research provides useful insights that can not only help the business managers to choose an appropriate business model but also enable the mobile phone manufacturers, bankers, software developers and government agencies device their own marketing, administrative and financial strategies for the future.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.