دانلود ترجمه مقاله استراتژی کنترلی برای بهینه سازی بازده و دامنه عملکردی ZVS گسترده
عنوان فارسی |
یک استراتژی کنترلی برای بهینه سازی بازده و دامنه عملکردی ZVS گسترده در سیستم انتقال قدرت القایی دو طرفه |
عنوان انگلیسی |
A Control Strategy for Efficiency Optimization and Wide ZVS Operation Range in Bidirectional Inductive Power Transfer System |
کلمات کلیدی : |
  انتقال قدرت القایی دو طرفه (BIPT)؛ مدل حوزه زمانی؛ کنترل شیفت فاز سه گانه (TPS)؛ کلیدزنی در ولتاژ صفر (ZVS) |
درسهای مرتبط | الکترونیک قدرت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 32 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. تحلیل بازده سیستم های BIPT 3. محقق سازی کلیدزنی نرم با متناسب سازی بار 4. اعتبار یابی تجربی 5. نتیجه گیری
چکیده – بازده سیستم های انتقال قدرت القایی دو طرفه (BIPT) شدیداً به بار وابسته است. علاوه بر آن، عملکرد کلیدزنی نرم کلیدهای قدرت برای مبدل فرکانس بالا در سیستم های BIPT، بسیار لازم است. در این مقاله، یک استراتژی کنترل «شیفت فاز سه گانه» (TPS) برای دستیابی به متناسب سازی بار و همزمان محقق ساختن «کلیدزنی ولتاژ صفر» (ZVS) برای همه کلیدهای قدرت در کل دامنه توان، پیشنهاد می شود. شرایط متناسب سازی بار مربوط به سیستم انتقال قدرت القایی با شبکه جبرانسازی LCC دو طرفه، تحلیل می شود. یک کنترل شیفت فاز دو طرفه برای تنظیم پخش توان و همچنین محقق ساختن متناسب سازی بار، پیشنهاد می شود. برای محقق ساختن عملکرد ZVS، شیفت فاز سوم، بین طرف اولیه و ثانویه به عنوان یک متغیر کنترل مازاد، معرفی می شود. یک مدل حوزه زمانی شبکه جبرانسازی LCC دو طرفه، برای تحلیل دامنه ZVS، ایجاد می شود. با استفاده از کنترل TPS پیشنهادی، دامنه عملکردی گسترده ZVS سیستم و در عین حال، متناسب سازی بار، قابل حصول است. در آخر، یک نمونه اولیه کوچک سازی شده از سیستم BIPT 1 کیلوواتی توسعه می یابد. نتایج تجربی، همخوانی خوب با تحلیل نظری را نشان می دهند، همه کلیدها در کل دامنه توان، ZVS را محقق می سازند و بیشینه بازده 94.83 درصد حاصل می شود. مقدمه: انتقال قدرت القایی (IPT) از تزویج مغناطیسی برای انتقال توان بین دو سیستم بدون هرگونه کنتاکت یا تماس فیزیکی استفاده می کند. بخاطر مزیت های راحتی، ایمنی و هزینه های نگهداری کم، این سیستم بیش از پیش توجهات را به خود جلب کرده است. کاربردهای IPT از سیستم های توان پایین، مانند دستگاه های الکترونیک قابل حمل [1، 2]، تاسیسات بیوپزشکی [3، 4] تا سیستم های قدرت بالا، مانند ماشین معدنکاری، وسایل نقلیه زیرآبی خودمختار [5، 6]، وسایل نقلیه الکتریکی (EV ها) [7 تا 11] و قطارها [12] متنوع هستند.
The efficiency of bidirectional inductive power transfer (BIPT) systems is strongly dependent on the load. Besides, the soft-switching operation of power switches is critical to high-frequency converter in the BIPT systems. In this paper, a triple-phase-shift (TPS) control strategy is proposed to achieve load matching while realizing zero voltage switching (ZVS) for all power switches within the entire power range. The load matching condition of the BIPT system with double-sided LCC compensation network is analyzed. And a dual side phase shift control is proposed to adjust power flow while realizing load matching. To realize ZVS operation, the third phase shift between primary and secondary side is introduced as an extra control variable. A time domain model of double-sided LCC compensation network is established to analyze the ZVS range. With the proposed TPS control, wide ZVS operation range of the system can be achieved while maintaining load matching. At last, a scale down prototype of 1 kW BIPT system is developed. The experimental results show good agreement with theoretical analysis, all switches realize ZVS within the entire power range and a peak efficiency of 94.83% is achieved. INTRODUCTION: Inductive power transfer (IPT) use magnetic coupling to transfer power between two systems without any physical contacts. It is gaining more and more attention due to the advantages of convenience, safety and low maintenance costs. Applications of IPT range from low power systems, such as portable electronic devices [1], [2], biomedical plant [3], [4], to high power systems, such as mining machine, autonomous underwater vehicles [5], [6], electrical vehicles (EVs) [7-11] and trains [12].
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 23 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.