دانلود ترجمه مقاله آموزش و سلامت در کشورهای در حال توسعه
عنوان فارسی |
آموزش و سلامت در کشورهای در حال توسعه: شواهدی از FCUBE کشور غنا |
عنوان انگلیسی |
Education and health in developing countries: Evidence from Ghana’s FCUBE |
کلمات کلیدی : |
  آموزش؛ سلامت؛ کشورهای در حال توسعه؛ مهارت های شناختی؛ سیاست گذاری |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 55 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. زمینه تحقیق 3. استراتژی تجربی 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
مقدمه: مدت هاست که مشاهده شده است، افرادی که تحصیلات بیشتری دارند، تمایل بیشتری به سالم بودن دارند [9]، [8]، [7]، [5]. برخی بر این باورند که دلیل این امر این است که افراد با تحصیلات بهتر، نتایج بهتری از بازار کار می گیرند و با درآمد بالاتری که برای آنها فراهم می شود، می توانند به مراقبت های سلامت با کیفیت تری دسترسی پیدا کنند [28]، [5]. سایرین نیز اظهار کرده اند که کسب دانش موجب افزایش مهارت های شناختی می شود و تصمیم گیری در مورد سلامت و اتخاذ رفتار مثبت در مورد سلامت را افزایش می دهد [44]، [38]. شاخص سلامت UNDP [51] و نرخ سواد ملی [11] در سطح ملی، نشان می دهد که به طور متوسط، کشورهای باسوادتر، شاخص های سلامت بالاتری دارند. با این حال، هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد این رابطه ماهیت علیتی دارد [28]، [55]. در حالی که مطالعات معدودی مسیر یافتن روابط علّی در کشورهای توسعه یافته، به ویژه در ایالات متحده و بریتانیا در دهه گذشته را دنبال کرده اند، نمی توان چنین چیزی را در مورد کشورهای در حال توسعه بیان نمود [25]، [23]، [22]، [18]. این مقاله با بررسی داده های یک آزمایش طبیعی که از سیاست کشور در حال توسعه غنا در مورد دوران طفولیت نشات گرفته، مرزهای این رشته تحقیقاتی را گسترش می دهد. این مطالعه با بررسی رابطه علیتی بین آموزش و سلامت به درک ما از رابطه آموزش و سلامت کمک می کند. مطالعات نسبتاً بیشتری وجود دارد که نشان داده اند بین تحصیلات و سلامت، همبستگی وجود دارد. با این حال، مطالعات مربوط به علیت این رابطه، محدود است. با این حال، مقالات کم (اما به سرعت در حال افزایشی) که در این زمینه وجود دارد، نتایج متفاوتی ارائه می دهند [5]، [28]. به عنوان مثال، منابع [14] و [34] قوانین تحصیل اجباری را به عنوان منبع برون زایی در بریتانیا بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که در حالی که این سیاست ها میانگین سال های تحصیل را افزایش می دهند، هیچ اثر علیتی بر پیامدهای سلامت ندارند. آلباران و همکارانش [5] با استفاده از داده های بین کشوری در اروپا به نتیجه مشابهی دست یافتند. یکی از توضیحات ارائه شده برای این نتایج این است که کیفیت عمومی و دسترسی به مراقبت های سلامت در آن کشورها، بالاست، در نتیجه تفاوت کمی مبتنی بر سطح تحصیلات وجود دارد. با این حال، مطالعات دیگری مانند منبع [15]، با استفاده از داده های به دست آمده از کشور بریتانیا و بهره برداری از قوانین تحصیل اجباری، تأثیرات علیتی بسیار ماندگار آموزش بر سلامت را یافتند. این مقاله با ارائه شواهد جدید، در این زمینه مشارکت می کند.
Introduction: For a long time, it has been observed that people who have more education tend to be healthier [5], [7], [8], [9]. Some suggest that the reason for this is because better-educated people have better labour market outcomes which provide them with higher income with which they are able to access quality healthcare [5], [28]. Others have also suggested that schooling develops cognitive skills which enhance health decision-making and the adoption of positive health behaviour [38], [44]. At the national level, the UNDP health index [51] and national literacy rates [11] reveal that on average, the more literate countries also have higher health indices. There is, however, no conclusive evidence that suggests that this relationship is causal in nature [28], [55]. While a few studies have pursued the path of finding causal relationships in developed countries, particularly in the US and UK in the last decade, the same cannot be said for developing countries [18], [22], [23], [25]. This paper extends the frontiers of this strand of research by examining data from a natural experiment originating from an early childhood policy in Ghana, a developing country. This study contributes to our understanding of the education-health nexus by examining the causal relationship between education and health. There are relatively more studies that have shown that there is a correlation between education and health. Studies concerned with the causality of this relationship are however limited. The small (but fast-growing) literature in this area, however, presents mixed results [5], [28]. For instance, [14] and [34] explored compulsory schooling laws, as a source of exogeneity in Britain and concluded that while those policies increased average years of schooling, there was no causal effect on health outcomes. Albarran et al. [5] obtain a similar conclusion using cross-country data for Europe. One explanation suggested for those results is that the general quality of, and access to healthcare in those countries are high so that there is little variation based on educational attainment. Other studies such as [15] however, using data for Britain and exploiting the same compulsory schooling laws, find very strong causal effects of education on health. This paper contributes to this discussion by providing new evidence.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.