دانلود ترجمه مقاله رایانش لبه 5G برای وسایل نقلیه هوایی خودران
عنوان فارسی |
رایانش لبه 5G برای فعال سازی وسایل نقلیه هوایی خودران |
عنوان انگلیسی |
Toward 5G Edge Computing for Enabling Autonomous Aerial Vehicles |
کلمات کلیدی : |
  5G؛ رایانش لبه؛ روباتیک؛ UAV |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 37 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
دانلود پاورپوینت مقاله رایانش لبه 5G در خودروهای هوایی |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. طراحی و معماری سیستم 3. نتایج تجربی 4. نتیجه گیری و کار آتی
چکیده – طی سالیان متمادی، فرآیندهای انتقال محاسبات به یک پلتفرم خارجی برای عملیات کنترل ربات توجه محققان را به خود جلب کرده است. همچنین دیدگاه دسترسی به یک خوشه ابری کامل در رابطه با ربات خودران/ مستقل به گسترش زمینه های علمی منجر شده است. بر طبق یافته های بدست آمده، این پیاده سازی ها تا حد زیادی به یک پیوند ارتباطی قوی بین ربات و ابر وابسته هستند و بر روی چندین معماری شبکه نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند. با این وجود، شواهد بدست آمده حاکی از آن است که، محدودیت های مختلفی برای دستیابی به اینگونه پلتفرم ها وجود دارد. همچنین برای استقرار محلی در مقیاس کوچک، فناوری هایی نظیر وای فای، زیگبی و بک توث برای استفاده، بسیار ساده و مقرون به صرفه هستند، اما دارای نقاظ ضعف و کاستی هایی نظیر قدرت انتقال کم و محدودیت های پوشش در فضای باز هستند. در مطالعه حاضر، عملیات کنترل بحرانی بارگذاری هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) به صورت تجربی و با تمرکز بر فناوری 5G از طریق فناوریهای شبکه سلولی مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است. همچنین فرآیند کنترل بر روی یک سرور لبه که به عنوان ایستگاه کنترل زمینی (GCS) مستقر بوده است، میزبانی شد. لازم به ذکر است که سرور تمام محاسبات مورد نیاز برای عملکرد مستقل UAV را انجام داده و از طریق رابط 5G تمامی دستورات لازم را به UAV ارسال می کند. علاوه بر این، پژوهش حاضر بر تحلیل الزامات کم تأخیر یک سیستم کنترل حلقه بسته که در یک شبکه 5G آزمایش می شود، تمرکز دارد. همچنین، محدودیتهای عملی، مسائل و معضلات مربوط به یکپارچهسازی، معماری سلولی و شاخصهای عملکرد کلیدی مربوطه (KPI) که با رفتار واقعی UAV در ارتباط هستند نیز مورد بررسی قرار می گیرند.
Offloading processes responsible for a robot’s control operation to external computational resources has been in the spotlight for many years. The vision of having access to a full cloud cluster for any autonomous robot has fueled many scientific fields. Such implementations rely strongly on a robust communication link between the robot and the cloud and have been tested over numerous network architectures. However, various limitations have been highlighted upon the realization of such platforms. For small-scale local deployments, technologies such as Wi-Fi, Zigbee, and blacktooth are inexpensive and easy to use but suffer from low transmit power and outdoor coverage limitations. In this study, the offloading time-critical control operations for an unmanned aerial vehicle (UAV) using cellular network technologies were evaluated and demonstrated experimentally, focusing on the 5G technology. The control process was hosted on an edge server that served as a ground control station (GCS). The server performs all the computations required for the autonomous operation of the UAV and sends the action commands back to the UAV over the 5G interface. This research focuses on analyzing the low-latency needs of a closed-loop control system that is put to the test on a real 5G network. Furthermore, practical limitations, integration challenges, the intended cellular architecture, and the corresponding Key Performance Indicators (KPIs) that correlate to the real-life behavior of the UAV are rigorously studied.
ترجمه این مقاله در 30 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 18 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.