دانلود ترجمه مقاله دسترس پذیری پویا و نقص عملکرد با اجزای غیرقابل تعمیر
عنوان فارسی |
دسترس پذیری پویا و نقص عملکرد سیستم های باس مشترک با اجزای غیرقابل تعمیر |
عنوان انگلیسی |
Dynamic availability and performance deficiency of common bus systems with imperfectly repairable components |
کلمات کلیدی : |
  دسترس پذیری آنی؛ نقص عملکرد؛ اشتراک گذاری عملکرد؛ عملکرد مازاد؛ تعمیر ناقص؛ باس مشترک |
درسهای مرتبط | مهندسی صنایع |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 31 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل سیستم 3. دسترس پذیری آنی قطعات یا خطوط قابل تعمیر 4. دسترس پذیری آنی و نقص عملکرد کل سیستم 5. الگوریتم تعیین دسترس پذیری آنی و نقص عملکرد 6. مثال گویا 7. نتیجه گیری و کار آتی
چکیده – یافته های بدست آمده حاکی از آن است که در کاربردهای مختلفی نظیر حمل و نقل، منبع تغذیه و محاسبات مشارکتی، جهت تسهیل استفاده موثر و بهینه از منابع محدود سیستم، اشتراکگذاری عملکرد باس مشترک (CBPS) به صورت فزاینده ای انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که در این مطالعه، یک سیستم CBPS با اجزای قابل تعمیر و تابع سیستم اصلی و خطوط باس قابل تعمیر جهت توزیع مجدد عملکرد مازاد تعدادی از اجزای سیستم تحت تاثیر نقص عملکرد، مدلسازی و تدوین می شود. همچنین لازم به ذکر است که زمان خرابی و زمان تعمیر واحدهای سیستم (متشکل از اجزا و خطوط) تصادفی هستند و ممکن است هر نوع توزیع دلخواه را دنبال کنند. همچنین در این مطالعه برای ارزیابی قابلیت دسترسی لحظه ای این سیستم های تعمیرپذیر، یک مدل احتمالاتی بر پایه روش های تصادفی زمان پیوسته حالت گسسته ارائه شده است. همچنین در مدل پیشنهادی راهکار کلی تعمیر، حداقل تعمیر، تعمیر کامل و تعمیر ناقص مورد رسیدگی قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تکنیک تابع تولید سراسری غالبا به منظور ارزیابی معیارهای عملکرد سطح سیستم، نظیر دسترس پذیری لحظه ای سیستم، نقص عملکرد لحظه ای مورد انتظار، دسترس پذیری سیستم مورد انتظار و کل تقاضای عرضه نشده مورد انتظار در طی یک وظیفه مشخص پیاده سازی می شود. همچنین در این مطالعه مثالهایی هایی جهت نشان دادن روش ارزیابی پیشنهادی و کاربرد آن در زمینه اولویت بندی اقدامات بهبود تعمیر و نگهداری مطرح شده است.
Common bus performance sharing (CBPS) abounds in diverse applications such as transportation, power supply and collaborative computing to facilitate efficient utilization of limited system resources. This paper models such a CBPS system with repairable components performing the main system function and repairable bus lines for redistributing surplus performance of some system components to components undergoing performance deficiency. Both time-to-failure and time-to-repair of system units (including components and lines) are random and may follow any arbitrary types of distributions. A probabilistic model based on discrete-state continuous-time stochastic processes is proposed for evaluating instantaneous availability of these repairable system units. The proposed model addresses the general repair policy encompassing minimal repair, perfect repair and imperfect repair. The universal generating function technique is further implemented for evaluating the system level performance metrics, including instantaneous system availability, instantaneous expected performance deficiency, expected system availability and total expected unsupplied demand during a specified mission time. Examples are provided to illustrate the proposed evaluation methodology and its application in prioritizing maintenance improvement actions.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.