دانلود ترجمه مقاله محرک های جهت گیری استراتژیک بازاریابی سبز
عنوان فارسی |
محرک های جهت گیری استراتژیک بازاریابی سبز: دیدگاه مالک - مدیر در SME (کسب و کارهای کوچک و متوسط) |
عنوان انگلیسی |
Drivers of strategic green marketing orientation: An SME owner-manager perspective |
کلمات کلیدی : |
  جهت گیری استراتژیک بازاریابی سبز؛ نظریه سطوح بالا؛ پایداری زیست محیطی |
درسهای مرتبط | بازاریابی سبز |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2025 | تعداد رفرنس مقاله : 124 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و چارچوب مفهومی 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – کسبوکارهای کوچک و متوسط (SME) نقش حیاتی در مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند، زیرا بیش از 90 درصد از کسبوکارهای جهانی را تشکیل میدهند. این مطالعه با تکیه بر نظریه سطوح بالای مدیریت، محرکهای جهتگیری استراتژیک بازاریابی سبز (SGMO) را از دیدگاه مالک/مدیر SME بررسی میکند. از طریق یک نظرسنجی شامل 426 مالک/مدیر SME در ایالات متحده، نشان میدهد که ارزشهای زیستکُرهای مالک/مدیران SME تأثیر مثبتی بر SGMO از طریق مزیت رقابتی ادراکشده دارد که به نوبه خود بر عملکرد کسبوکار تأثیر میگذارد. همچنین، فشارهای ادراکشده ذینفعان، کنترل رفتاری ادراکشده و خطرات ادراکشده را به عنوان شرایط مرزی کلیدی بر رابطه بین SGMO و محرکهای آن شناسایی میکند. مقدمه: فشار برای اقدام در جهت کاهش تغییرات آب و هوایی برای کسبوکارها در سطح جهانی در حال افزایش است. یک گزارش اخیر توسط دلوایت (2022) نشان میدهد که تغییرات آب و هوایی تخمین زده میشود که در 50 سال آینده 178 تریلیون دلار خسارات اقتصادی جهانی را به همراه داشته باشد، در حالی که پیشبینی میشود 10 درصد از جمعیت جهان تا سال 2030 در نتیجه خشکسالی شدید آواره شوند (زوریخ اینشورانز، 2024). در بخش خردهفروشی، یک نظرسنجی اخیر از مدیران ارشد تجربه مشتری (CXO) نشاندهنده تأکید قابل توجهی بر پایداری در این صنعت است، و 65 درصد از پاسخدهندگان گزارش دادند که شرکتهای آنها اولویت را بر گنجاندن مواد سازگار با محیط زیست در عملیات خود قرار میدهند (دلوایت، 2023). مقابله با تغییرات آب و هوایی مستلزم همکاری بین بازیگران اقتصادی، سیاستگذاران و گروههای اجتماعی برای تغییر شیوههای تجاری به منظور منافع زیستمحیطی است (دیبلا، 2020). برای انجام این کار، شرکتها باید پایداری محیط زیست را در استراتژی خود ادغام کنند (گوپتا و همکاران، 2023).
Small and Medium-Sized Enterprises (SME) are crucial in addressing climate change as they constitute more than 90% of global businesses. Building on the upper echelons theory, this study examines the driver of strategic green marketing orientation (SGMO) from the perspective of SME owner/manager. Through a survey involving 426 SME owners/managers in the United States, it reveals that SME owners/managers’ biospheric values positively influence SGMO via perceived competitive advantage, which in turns influence business performance. It also identifies perceived stakeholder pressures, perceived behavioral control, and perceived risks as key boundary conditions on the relationship between SGMO and its drivers. Introduction: The pressure to act on climate change mitigation is growing for businesses globally. A recent report by Deloitte (2022) reveals that climate change is estimated to cost US$178 trillion in global economic losses in the next 50 years, while 10% of the global population are projected to be displaced by 2030 as a result of extreme drought (Zurich Insurance, 2024). In retailing, a recent survey of retail Chief Experience Officers (CXOs) indicates a significant emphasis on sustainability within the industry, with 65% of respondents reported that their companies prioritize incorporating eco-friendly materials into their operations (Deloitte, 2023). Addressing climate change involves collaboration among economic actors, policymakers, and societal groups to transform business practices for environmental benefits (DiBella, 2020). In order to do so, firms need to integrate environmental sustainability in their strategy (Gupta et al., 2023).
ترجمه این مقاله در 23 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 20 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.