دانلود ترجمه مقاله درک نقش فناوری های دیجیتال در آموزش
عنوان فارسی |
درک نقش فناوری های دیجیتال در آموزش: مقاله مروری |
عنوان انگلیسی |
Understanding the role of digital technologies in education: A review |
کلمات کلیدی : |
  فناوری های دیجیتال؛ کلاس های دیجیتال؛ آموزش؛ دانش آموزان؛ تدریس |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 219 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نیاز به فناوری های دیجیتال در آموزش 3. کلاس دیجیتال 4. کاربردهای فناوری دیجیتال در آموزش 5. چالش های فناوری دیجیتال در آموزش 6. بحث و بررسی 7. آینده فناوری ها در آموزش 8. نتیجه گیری
یکی از ارکان اصلی برنامه توسعه پایدار 2030 سازمان ملل، آموزش با کیفیت است. این برنامه هدفمند است تا آموزش باکیفیت، فراگیر و عادلانه را برای همه تضمین کند. فناوریهای دیجیتال به عنوان ابزاری ضروری برای دستیابی به این هدف ظهور کردهاند. این فناوریها به سادگی منابع انتشار آلایندهها را شناسایی میکنند، از طریق بهبود بهرهوری انرژی و جایگزینهای کمکربن برای سوختهای فسیلی از آسیبهای بیشتر جلوگیری میکنند و حتی گازهای گلخانهای اضافی را از محیط زیست حذف مینمایند. فناوریهای دیجیتال در تلاشاند تا آلودگی و ضایعات را در عین حال که تولید و بازدهی را افزایش میدهند، کاهش دهند یا از بین ببرند. این فناوریها تأثیر قدرتمندی بر نظام آموزشی گذاشتهاند. همهگیری اخیر کووید-19 کاربرد فناوریهای دیجیتال در آموزش را بیش از پیش نهادینه کرده است. این فناوریها باعث ایجاد یک تغییر اساسی در کل نظام آموزشی شدهاند. این فناوریها دیگر فقط ارائهدهنده دانش نیستند، بلکه همآفریننده اطلاعات، راهنما و ارزیاب نیز هستند. پیشرفتهای فناورانه در آموزش، زندگی را برای دانشآموزان آسانتر کرده است. دانشآموزان امروزی به جای استفاده از قلم و کاغذ، از نرمافزارها و ابزارهای مختلف برای ایجاد ارائه و پروژه استفاده میکنند. یک آیپد نسبت به انبوهی از دفترچهها، بسیار سبک است. گشتوگذار در یک کتاب الکترونیکی نسبت به یک کتاب سنگین، راحتتر است. این روشها به افزایش علاقه به پژوهش کمک میکنند. این مقاله به طور خلاصه به ضرورت فناوریهای دیجیتال در آموزش میپردازد و کاربردهای عمده و چالشهای موجود در آموزش را مورد بحث قرار میدهد.
One of the fundamental components of the United Nations’ sustainable development 2030 agenda is quality education. It aims to ensure inclusive and equitable quality education for all. Digital technologies have emerged as an essential tool to achieve this goal. These technologies are simple to detect emissions sources, prevent additional damage through improved energy efficiency and lower-carbon alternatives to fossil fuels, and even remove surplus greenhouse gases from the environment. Digital technologies strive to decrease or eliminate pollution and waste while increasing production and efficiency. These technologies have shown a powerful impact on the education system. The recent COVID-19 Pandemic has further institutionalised the applications of digital technologies in education. These digital technologies have made a paradigm shift in the entire education system. It is not only a knowledge provider but also a co-creator of information, a mentor, and an assessor. Technological improvements in education have made life easier for students. Instead of using pen and paper, students nowadays use various software and tools to create presentations and projects. When compared to a stack of notebooks, an iPad is relatively light. When opposed to a weighty book, surfing an E-book is easier. These methods aid in increasing interest in research. This paper is brief about the need for digital technologies in education and discusses major applications and challenges in education.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.