دانلود ترجمه مقاله تجربه مشتری: مفروضات اساسی و دلالت هایی برای پژوهش
عنوان فارسی |
تجربه مشتری: مفروضات اساسی و دلالت هایی برای پژوهش |
عنوان انگلیسی |
Customer experience: fundamental premises and implications for research |
کلمات کلیدی : |
  تجربه مشتری؛ تجربه مصرف کننده؛ سفر مشتری؛ مرور پیشینه پژوهش؛ تحلیل فرانظری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 84 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. رویکرد پژوهشی 3. نتایج تحلیل فرانظری 4. مفروضات اساسی تجربه مشتری 5. نتیجه گیری ها
چکیده – تجربه مشتری یکی از مفاهیم کلیدی بازاریابی به شمار می رود، اما تعداد روزافزون مطالعات متمرکز شده روی این موضوع منجر به از هم گسستگی و سردرگمی نظری چشمگیری شده است. مقاله ی حاضر یک سری مفروضات اساسی را مطرح کرده است تا این حوزه را به سمت جلو سوق دهد. این مفروضات باعث برطرف سازی تضادهای پژوهشی راجع به تجربه مشتری می شوند، و تابلوهای راهنمای یکپارچه ای را برای پژوهش های آتی بجا می گذارند. با مرور سیستماتیک 136 مقاله، هشت حوزه ی پژوهشی که به موضوع "تجربه مشتری" پرداخته اند شناسایی شده اند. سپس در ادامه ی مقاله نسبت به مقایسه ی پدیده ها و مفروضات فرانظری غالب در هر حوزه اقدام می شود. با این کار مکاتب پژوهش هایی که تجربه مشتری را بررسی می کنند بر حسب یک طبقه بندی دوگانه به منزله واکنش به : 1- محرک مدیریتی ، یا 2- فرایندهای مصرف تلقی می شوند. در اینجا با تحلیل سازگاری این مکاتب پژوهشی از یک چشم انداز فرانظری، چهار دسته از مفروضات اساسی راجع به تجربه مشتری شناسایی می شوند. ما می توانیم این مفروضات را به شرایط و زمینه های مختلف تعمیم دهیم. این مفروضات منجر به پیشرفت "توسعه مفهومی" تجربه مشتری می شوند و برای این منظور "دامنه مفهومی اساسی" آن را تعریف کرده و راهنمایی هایی را برای پژوهش های بیشتر فراهم می کنند. "تجربه مشتری" طی دهه گذشته از توجه قابل توجهی در حوزه های پژوهش و شیوه عملکردی بازاریابی بهره مند شده است. رهبران کسب و کار به این باور رسیده اند که "تجربه مشتری" نقش محوری را در رقابت پذیری شرکت ایفا می کند (مک کال، 2015)، پژوهشگران بازاریابی نیز تجربه مشتری را رکن اساسی مدیریت بازاریابی می نامند (هومبورگ و همکاران، 2015، لمون و ورهوف، 2016). چنین توجهی منجر به ایجاد درخواست برای انجام پژوهش در این زمینه شده است (اوستروم و همکاران، 2015)، و ویژه نامه هایی به تجربه مشتری اختصاص پیدا کردند ، که در نتیجه تعداد مقالات دانشگاهی مرتبط با این مفهوم بطور چشمگیری گسترش یافتند. این مقالات در حوزه های پژوهشی مختلف طبقه بندی می شوند و درک پژوهشی را به شکل چشمگیری ارتقا دادند.
Customer experience is a key marketing concept, yet the growing number of studies focused on this topic has led to considerable fragmentation and theoretical confusion. To move the field forward, this article develops a set of fundamental premises that reconcile contradictions in research on customer experience and provide integrative guideposts for future research. A systematic review of 136 articles identifies eight literature fields that address customer experience. The article then compares the phenomena and metatheoretical assumptions prevalent in each field to establish a dual classification of research traditions that study customer experience as responses to either (1) managerial stimuli or (2) consumption processes. By analyzing the compatibility of these research traditions through a metatheoretical lens, this investigation derives four fundamental premises of customer experience that are generalizable across settings and contexts. These premises advance the conceptual development of customer experience by defining its core conceptual domain and providing guidelines for further research. For the past decade, customer experience has enjoyed remarkable attention in both marketing research and practice. Business leaders believe customer experience is central to firm competitiveness (McCall 2015), and marketing scholars call it the fundamental basis for marketing management (Homburg et al. 2015; Lemon and Verhoef 2016). Such attention has also prompted calls for research (e.g., Ostrom et al. 2015) and special issues devoted to customer experience, with a resulting dramatic increase in academic publications pertaining to this concept across many different literature fields and significant advances in scholarly understanding.
ترجمه این مقاله در 31 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 17 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.