دانلود ترجمه مقاله آیا CSR در زمان بحران مهم است؟
عنوان فارسی |
آیا CSR در زمان بحران مهم است؟ شواهدی از پاندمی کووید 19 |
عنوان انگلیسی |
Does CSR matter in times of crisis? Evidence from the COVID-19 pandemic |
کلمات کلیدی : |
  رفاه سهامداران در برابر ارزش سهامداران؛ مسئولیت اجتماعی شرکت؛ عملکرد بازده سهام؛ بحران کووید 19؛ کانال های ارزیابی |
درسهای مرتبط | حسابداری و اقتصاد |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 80 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. ساخت نمونه 3. نتایج تجربی 4. اثرات محیط سازمانی و مالکیت سازمانی بر رابطه بین CSR و بازده در دوره بحران 5. بیانیه کنفرانس میزگرد تجاری در مورد هدف یک شرکت 6. نتیجه گیری
چکیده – در سال های اخیر به خصوص پس از بحران کووید 19، بحث در خصوص اینکه به چه طریق مشارکت ذینفعان شرکت با حفظ ثروت سهامداران در ارتباط است، مورد توجه روزافزون قرار گرفته است. با توجه به این پیش زمینه، در مطالعه حاضر به بررسی ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و بازده بازار سهام در طی سقوط بازار ناشی از پاندمی کووید 19 و بهبود پس از سقوط می پردازیم. همچنین یافته های بدست آمده حاکی از آن است که هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر CSR بر بازده سهام در طی دوره سقوط با استفاده از نمونه ای متشکل از 1750 شرکت آمریکایی و دو منبع اصلی رتبه بندی CSR وجود ندارد. همچنین لازم به ذکر است که این نتیجه نسبت به تست های حساسیت مختلف مقاوم و منسجم است. بر طبق تحلیل های مقطعی بیشتر، شواهد حمایتی، هرچند ضعیفی را یافتیم که حاکی از آن است که در طی بحران پاندمی، رابطه بین CSR و بازده سهام مثبتتر است، در حالیکه CSR با محیط سازمانی شرکت سازگار است. همچنین نتایج بدست آمده حاکی از آن است که شرکت هایی با میزگرد تجاری، که متعهد به محافظت از منافع ذینفعان قبل از پاندمی هستند، در طی بحران پاندمی از عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند. همچنین یافته های بدست آمده حاکی از آن است که CSR قبل از بحران در زمینه محافظت از ثروت ذینفعان در برابر اثرات نامطلوب یک بحران از عملکرد بهتری برخوردار نیست و نشانگر قطع ارتباط بالقوه بین جهت گیری (رتبهبندی) CSR شرکتها و اقدامات واقعی است. از اینرو شواهد بدست آمده حاکی از آن است که سرمایه گذاران میتوانند بین CSR واقعی و شرکت هایی که سخنان ارزشمندی را مطرح نمی کنند وجه تمایز قائل شوند.
The debate over how firm stakeholder engagement is tied to preserving shareholder wealth has received growing attention in recent years, especially in the wake of the COVID-19 crisis. Against this backdrop, we examine the relation between corporate social responsibility (CSR) and stock market returns during the COVID-19 pandemic-induced market crash and the post-crash recovery. Using a sample of 1750 U.S. firms and two major sources of CSR ratings, we find no evidence that CSR affected stock returns during the crash period. This result is robust to various sensitivity tests. In additional cross-sectional analysis, we find some supporting evidence, albeit weak, that the relation between CSR and stock returns during the pandemic-related crisis is more positive when CSR is congruent with a firm's institutional environment. We also find that Business Roundtable companies, which committed to protecting stakeholder interests prior to the pandemic, do not outperform during the pandemic crisis. We conclude that pre-crisis CSR is not effective at shielding shareholder wealth from the adverse effects of a crisis, suggesting a potential disconnect between firms' CSR orientation (ratings) and actual actions. Our evidence suggests that investors can distinguish between genuine CSR and firms engaging in cheap talk.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.