دانلود ترجمه مقاله بررسی المان محدود سیستم عرشه فولادی موجدار دو طرفه برای سقف مرکب

عنوان فارسی

تحقیق تجربی و بررسی المان محدود بر روی سیستم جدید عرشه فولادی موجدار دو طرفه برای دال های مرکب (سقف های کامپوزیت)

عنوان انگلیسی

Experimental and Finite Element Study of a Novel Two-Way Corrugated Steel Deck System for Composite Slabs

کلمات کلیدی :

  دال مرکب؛ چسبندگی برشی؛ عرشه فولادی؛ دال دو طرفه

درسهای مرتبط مهندسی عمران
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 نشریه : MDPI
سال انتشار : 2022 تعداد رفرنس مقاله : 27
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
99,800 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. عرشه فولادی موجدار دو طرفه 3. تنظیمات آزمایش 4. نتایج و بحث و بررسی 5. رویکرد اجزای محدود 6. اعتبارسنجی مدل FEA و مطالعه پارامتری 7. بحث و بررسی 8. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – مطالعه حاضر، عملکرد سازه ای یک سیستم جدید عرشه فولادی موجدار دو طرفه برای دال های مرکب فولاد-بتن را بررسی می کند. مطالعات متعددی در مورد عرشه فولادی برای دال های مرکب فولاد-بتن انجام شده است که بر استفاده از عرشه متعارف به عنوان یک سیستم کف یک طرفه تمرکز دارد. عرشه جدیدالتوسعه از مقاطع/ بخش های کلاهکی تشکیل شده است که با خم کردن ورق های موجدار به میزان 90 درجه و اتصال آنها به یک ورق پایه موجدار ساخته می شود. این عرشه به دلیل هندسه منحصر به فرد ناشی از موج های عرضی و طولی برای بهبود عملکرد مرکب و دو طرفه طراحی شده است. این پژوهش، به بررسی آزمایشگاهی هندسه جدید عرشه فولادی تحت بارگذاری مرحله ساخت می پردازد. این آزمایش بدون وجود بتن انجام شده است تا مناسب بودن عرشه برای ساخت و ساز و همچنین سهم آن در ظرفیت باربری و عملکرد برای استفاده آینده به عنوان دال مرکب دو طرفه را مشخص کند. در این مطالعه، بار نهایی، عملکرد دو طرفه و اشکال خرابی نیز شناسایی شدند. همچنین یک مدل المان/ اجزای محدود توسعه داده شد و پارامترهایی که می توانند بر عملکرد عرشه در مرحله مرکب احتمالی تأثیر بگذارند نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که در حالی که افزایش ضخامت ورق پایه موجدار به طور قابل توجهی بر ظرفیت باربری تأثیر می گذارد، اما ضخامت کلاهک ها از تأثیر قابل توجهی برخوردار نمی باشد. انتقال بار بهبود یافته با رفتار دو طرفه زمانی مشاهده می شود که لبه های پایینی مقاطع/ بخش های کلاهکی به طور مداوم به لبه های پایینی مقاطع کلاهکی مجاور متصل شوند تا یک عرشه را تشکیل دهند. این در تضاد با عرشه ای است که در آن مقاطع کلاهکی جداگانه به یک ورق پایه موجدار متصل می شوند. در این حالت، عرشه هایی با ورق پایه موجدار، 54 % نسبت به عرشه هایی بدون ورق پایه موجدار از عملکرد بهتری در ظرفیت بار نهایی برخوردار هستند. مقدمه: دال های مرکب فولاد-بتن متشکل از یک عرشه فولادی با بتن روی آن می باشند. عرشه فولادی در هنگام بتن ریزی در مرحله ساخت به عنوان قالب عمل می کند. پس از سفت شدن بتن، عرشه به صورت مرکب با بتن کار می کند تا در برابر نیروهای کششی وارد شده به کف مقاومت کند. سیستم کف مرکب به دلیل سهولت اجرا، وزن کم خود و صرفه جویی اقتصادی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است[1]. برش طولی در دال های مرکب عمدتا از طریق اصطکاک یا درگیری مکانیکی بین عرشه فولادی و سطح بتن منتقل می شود. در طول سال ها، انواع مختلفی از عرشه های فولادی، به ویژه عرشه های ذوزنقه ای و جعبه ای شکل، گاهی اوقات با ویژگی های اضافی مانند برجستگی ها، سفت کننده ها یا ستون های برشی، برای رفع خرابی دال های مرکب ناشی از لغزش و جداشدگی بین دو ماده مورد بررسی قرار گرفته اند[6-2].

نمونه متن انگلیسی مقاله

This paper investigates the structural performance of a new two-way profiled steel decking system for steel-concrete composite slabs. Several studies have investigated steel decking for steel-concrete composite slabs and focused on utilising the conventional deck as a one-way floor system. The newly developed deck consists of top-hat sections formed by bending corrugated sheets at 90°, which are attached to a corrugated base sheet. The deck is designed for improved composite and two-way action contributed by its unique geometry due to corrugations in the transverse and longitudinal directions. This paper experimentally tested a novel steel decking geometry under construction stage loading. It was in the absence of concrete to establish the deck’s suitability for construction and contribution towards loading capacity and performance for future use as a two-way composite slab. Ultimate load, two-way action, and failure modes were identified. A finite element model was also developed, and parameters assessed that could influence the performance when the deck is potentially used in the composite stage. It was concluded that, while increasing the thickness of the corrugated base sheet significantly affects the load-carrying capacity, the thickness of the top hats has no significant impact. Improved load transfer with two-way behaviour is observed when the bottom flanges of the top hats are continuously connected to the bottom flanges of the adjacent top hats to form a deck. This contrasts with the concept deck, where individual top hats are attached to a corrugated base sheet. In this case, decks with a corrugated base sheet perform 54% better in ultimate load capacity than decks without a corrugated base sheet. Introduction: Steel-concrete composite slabs consist of a steel deck with concrete over it. The steel deck acts as a formwork when wet concrete is poured during construction. Once the concrete is hardened, the deck works compositely with the concrete to resist tensile loads acting on the floor. The composite flooring system has been widely adopted due to its ease of construction, low self-weight, and economic savings [1]. The longitudinal shear in composite slabs is primarily transferred between the steel deck and the concrete surface by friction or mechanical interlock. Over the years, different types of steel decks, particularly trapezoidal and re-entrant shaped decks, sometimes with additional features such as embossments, stiffeners or shear studs, have been explored to overcome the failure of composite slabs by slip and separation between the two materials [2–6].

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 19 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 17 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 99,800 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله بررسی المان محدود سیستم عرشه فولادی موجدار دو طرفه برای سقف مرکب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi