دانلود ترجمه مقاله سودآوری شرکت ها و تداوم جهانی فساد
عنوان فارسی |
سودآوری شرکت ها و تداوم جهانی فساد |
عنوان انگلیسی |
Corporate profitability and the global persistence of corruption |
کلمات کلیدی : |
  فساد؛ ناکارآمدی؛ عملکرد؛ شرکت های خصوصی |
درسهای مرتبط | حسابداری و اقتصاد |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 145 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. توسعه فرضیه 3. ناکارآمدی و فساد شرکتی 4. برآورد ناکارآمدی شرکت 5. داده ها و مشخصات نمونه 6. مقایسه با معیارهای موجود فساد شرکتی 7. تأثیر فساد بر سودآوری 8. کانال های فساد شرکت ها 9. خلاصه و بحث و بررسی
چکیده – در مطالعه حاضر، از سال 2001 تا 2015، نمونهای متشکل از شرکتهای خصوصی از 12 کشور اروپای مرکزی و شرقی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده ایم. همچنین بر اساس ناکارآمدی داخلی شرکت، یک پروکسی را در رابطه با فساد شرکتی با استفاده از اطلاعات در دسترس عموم و تحلیل مرز تصادفی ایجاد نمودیم. همچنین دریافتیم که فساد به افزایش سودآوری یک شرکت منجر می شود. همچنین با انجام تحلیل های بیشتر در مورد کانال، مشخص شد که افزایش هزینه های کارکنان رایج ترین رویکرد برای انتقال سرمایه ها به سمت تامین مالی فساد می باشد. با وجود تاثیرات منفی فساد بر اقتصاد یک کشور، در می یابیم که به علت قابلیت آن در بهبود سودآوری شرکت ها، این وضعیت ادامه می یابد. در مطالعه حاضر این اثر، فرضیه مزیت شرکت نامیده می شود.
We examine the persistence of corporate corruption for a sample of privately-held firms from 12 Central and Eastern European countries from 2001 to 2015. Using publicly available information and stochastic frontier analysis, we create a proxy for corporate corruption based on a firm's internal inefficiency. We find that corruption enhances a firm's profitability. A channel analysis further reveals that inflating staff costs is the most common approach by which firms divert funds to finance corruption. In spite of corruption's negative effects on a country's economy, we conclude that it persists because of its ability to improve corporate profitability. We refer to this effect as the Corporate Advantage Hypothesis.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.