دانلود ترجمه مقاله تاثیر مسئولیت اخلاقی شرکت بر عملکرد اجتماعی و زیست محیطی
عنوان فارسی |
تاثیر مسئولیت اخلاقی شرکت بر عملکرد اجتماعی و زیست محیطی: یک مطالعه تجربی |
عنوان انگلیسی |
The effect of corporate ethical responsibility on social and environmental performance: An empirical study |
کلمات کلیدی : |
  بازارهای تجاری؛ مسئولیت اخلاقی شرکت؛ هویت اخلاقی شرکت؛ هویت برند شرکت؛ عملکرد زیست محیطی؛ عملکرد اجتماعی |
درسهای مرتبط | بازاریابی صنعتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 98 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مبانی نظری 3. روش تحقیق 4. تحلیل داده ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – در حوزه بازاریابی کسب و کار به کسب و کار، هویت اخلاقی شرکتی و هویت برند شرکتی از موضوعات کلیدی برای بحث هستند. سازمانهای تجاری تحت هنجارهای اجتماعی فعالیت میکنند و برای ایجاد یک هویت اخلاقی، باید مسئولیت اخلاقی شرکتی را نشان دهند، استانداردهای اخلاقی را در آغوش بگیرند و ارتباطی باز با تامینکنندگان داشته باشند. در حالی که نبود هویت اخلاقی بر شهرت یک سازمان تأثیر می گذارد، با این حال بر موفقیت مالی آن تأثیری ندارد. مقالات موجود، عملکرد اجتماعی و زیست محیطی را برجسته نکرده است که نشان می دهد تمرکز دانشگاهیان نسبت به متخصصان عملیاتی کمتر بوده است. برای پر کردن این خلا در تحقیقات موجود، این مطالعه به بررسی روابط بین هویت اخلاقی شرکتی، هویت برند شرکتی، عملکرد اجتماعی و زیست محیطی می پردازد. این مطالعه از یک رویکرد تحقیق قیاسی استفاده می کند و فرضیههایی را توسعه میدهد که با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس مورد آزمایش قرار میگیرد. این مطالعه با نشان دادن اینکه توسعه هویت اخلاقی به بیش از صرفا پایبندی به رهنمودهای اخلاقی و حفظ ارتباط باز نیاز دارد، سهم ارزشمندی به نظریه اخلاق و نظریه ذینفع ارائه می دهد. شرکتها باید نشان دهند که نسبت به جامعه مسئولیت اخلاقی دارند. این مطالعه شواهدی از تأثیر هویت برند شرکتی بر عملکرد زیست محیطی و اجتماعی ارائه می دهد. یافته ها می تواند در توسعه استراتژی های بازاریابی کسب و کار به کسب و کار مفید باشد.
In the field of business-to-business marketing, corporate ethical identity and corporate brand identity are crucial subjects for discussion. Business organizations function under social norms, and to establish an ethical identity, they must show corporate ethical responsibility, embrace ethical standards, and maintain open communication with suppliers. While an organization's reputation is impacted by the absence of an ethical identity, its financial success is unaffected. Extant literature has not thrown a spotlight on social and environmental performance which indicates that less focus has been given by academics than by practitioners. To fill the lacuna in the existing literature, this study examines the relationships between corporate ethical identity, corporate brand identity, social and environmental performance. The study uses a deductive research approach and develops hypotheses which are further tested using variance based structural equation modeling. The study offers a distinctive contribution to ethics theory and stakeholder theory by showing that developing an ethical identity requires more than just adhering to moral guidelines and upholding open communication. Companies must show that they are ethically responsible towards society. The study provides evidence of the influence corporate brand identity has on environmental and social performance. The findings can be useful in developing business-to-business marketing strategies.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.