دانلود ترجمه مقاله ارتباط استراتژی های رقابتی و عملکرد شرکت تحت پویایی بازار
عنوان فارسی |
ارتباط بین استراتژی های رقابتی و عملکرد شرکت تحت سطوح مختلف شدت رقابت، پویایی بازار و آشفتگی فناورانه |
عنوان انگلیسی |
The relationship between coopetition strategies and company performance under different levels of competitive intensity, market dynamism, and technological turbulence |
کلمات کلیدی : |
  استراتژی های رقابتی؛ عملکرد شرکت؛ شدت رقابت؛ پویایی بازار؛ آشفتگی تکنولوژیک؛ دیدگاه مبتنی بر منبع |
درسهای مرتبط | بازاریابی صنعتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 175 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و فرضیه ها 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی و دلالت های نظری 6. پیامدهای برای اجراکنندگان 7. محدودیت ها و دستورالعمل ها برای تحقیقات بازاریابی B2B آینده 8. نتیجه گیری
چکیده – در حالی که انتظار بر این است که همکاری رقابتی (همکاری بین رقبا)، به بهبود عملکرد شرکت منجر شود، عوامل محیطی می توانند به بی ثباتی چنین پیامدهایی منجر شوند. به ویژه اینکه، نیروهای خارجی ناپایدار ممکن است چالش هایی را در مورد نحوه همکاری شرکت ها با رقبای خود در صنعت ایجاد کنند که به تأثیرات منفی بر عملکرد آنها منجر شود. از اینرو، تحت عناصر گسترده تر نظریه مبتنی بر منابع (با در نظر گرفتن محیط کلان و مسائل ارتباطی)، پژوهش حاضر تحت سطوح مختلف شدت رقابت، پویایی بازار و آشفتگی فناوری، ارتباط بین استراتژی های همکاری رقابتی و عملکرد شرکت را مورد ارزیابی قرار می دهد. برای انجام این پژوهش، 622 پاسخ نظرسنجی از 262 شرکت در سراسر ایالات متحده (در بخش های مختلف) به دست آمد. پس از بررسی اعتبار و استواری، برای آزمایش اجزای چارچوب مفهومی خود، از تحلیل روش حداقل مربعات معمولی (OLS) استفاده نمودیم. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که اگرچه استراتژی های همکاری رقابتی باعث بهبود عملکرد شرکت شده است، اما این ارتباط به طور مثبتی توسط شدت رقابت و آشفتگی فناوری تعدیل می شد، اما تحت تأثیر پویایی بازار قرار نگرفت. به این ترتیب، شواهد قوی تر (یعنی غیرشهودی) در خصوص نحوه تأثیر متغیر نیروهای محیطی کلان بر نتایج عملکرد این شبکه های بازاریابی معامله ای تجاری بین تولیدکننده و مصرف کننده (B2B) بدست آمد. همچنین، در پژوهش حاضر بینش های بهتری در خصوص موضوعات گسترده تر دیدگاه مبتنی بر منابع ارائه شده است، که بر اساس آن، برخی از تصمیم گیرندگان برای عملکرد موفقیت آمیز در بازارهای غیرقابل پیش بینی با رقبا به همکاری می پردازند.
While coopetition (cooperation among competitors) is expected to increase company performance, environmental factors could de-stabilise such consequences. Specifically, volatile external forces might impose challenges surrounding how firms collaborate with their industry rivals, leading to negative impacts on their performance. As such, under the wider elements of resource-based theory (considering the macro-level environment and relational issues), our study evaluates the connection between coopetition strategies and company performance under different levels of competitive intensity, market dynamism, and technological turbulence. We acquired survey responses from 262 firms throughout the United States (operating across multiple sectors). After addressing several robustness checks, we employed an ordinary least squares regression analysis to test the components of our conceptual framework. Our results highlighted that although coopetition strategies drove company performance, this link was positively moderated by competitive intensity and technological turbulence, but was not influenced by market dynamism. Thus, we have provided stronger (i.e., counter-intuitive) evidence on how different macro-level environmental forces variably affect the performance outcomes of these businessto- business (B2B) marketing networks. Likewise, we have offered improved insights on the broader themes of the resource-based view, whereby, some decision-makers cooperate with their competitors to operate successfully in unpredictable market settings.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.