عنوان فارسی |
بررسی تاثیر هوش رقابتی در بهبود استراتژی های بازاریابی (مطالعه موردی: شعب بانک صادرات در استان خراسان رضوی) |
عنوان انگلیسی |
Investigating the Impact of Competitive Intelligence on Improving Marketing Strategies (Case Study: Saderat Bank Branches in Khorasan Razavi Province) |
رشته مرتبط |
  مدیریت بازاریابی؛ مدیریت بازرگانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
توسعه فنآوری و رشد تجارت جهانی امروزی بدان معناست که محیط کسب و کار سریعاً و دائماً در حال تغییر است. یکی از ویژگی های متمایز عصر ما، تغییرات و افزایش دانش و زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فنآوری است. یکی از ویژگی های سازمان های جدید، تجمع بیش از حد دانش در رقابت است، زیرا افزایش حجم اطلاعات و نیاز به استفاده از آن در تصمیم گیری های سازمانی، پدیده ای است که به نبوغ رقابتی مشهور است. نبوغ رقابتی، به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از سریعترین زمینه های رشد جهان تجارت محسوب می شود. هوش رقابتی، یکی از مهمترین فنون در ایجاد مزیت رقابتی است. نبوغ رقابتی، به دنبال دستیابی به مزیت رقابتی از طریق گردآوری و تحلیل اطلاعات در مورد بازار و رقابت آن می باشد. هدف این مولفه در مدیریت و کاهش ریسک، ایجاد دانش مفید، اطلاعات سالم و استفاده از اطلاعات مشارکتی است. طبق تعاریف انجام شده در مقالات، نبوغ رقابتی، فرآیند تخصیص اطلاعات عملی گردآوری شده به صورت ایده آل در مورد رقابت و محیط رقابتی است و از آن برای تصمیم گیری و برنامه ریزی جهت بهبود عملکرد خود استفاده می کند. هوش رقابتی از اثربخشی بازاریابی خوب برای بهبود تصمیمات استراتژیک استفاده می کند و به شرکت ها در حفظ رقابت پذیری خود کمک می کند. در حال حاضر، موفق ترین موسسات در کشورهای توسعه یافته از نبوغ رقابتی به عنوان یک ابزار موفق برای حصول اطلاعات در مورد محیط استفاده می کند. هوش رقابتی، آینده بسیار امیدوار کننده ای دارد و بی شک شرکت ها برای بقا در محیطی که هر روزه با چالش های بیشتری مواجه می شوند، نیاز به آن دارند. آنها با اتکا به این ابزار و قابلیت های تحلیل برای رفع عدم قطعیت ها جهت رسیدن به موفقیت و حاکم شدن بر عرصه رقابتی، همچنین احساس ایمنی و امنیت بیشتری می کنند. بنابراین، مدیران می توانند از این اطلاعات برای گرفتن تصمیمات مناسب جهت دست یابی به اهداف سازمانی، استفاده نمایند.
هدف این پروپوزال نیز بررسی نقش هوش رقابتی در پیشبرد استراتژی های بازاریابی سازمان بوده و در همین راستا نیز یک مطالعه موردی انجام شده است. ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی در این محصول رعایت شده و مطالعه آن می تواند ابزار مناسبی برای دانشجویان در راستای یادگیری این ساختارها باشد. بازاریابی در چند دهه گذشته یکی از موضوعات داغ پژوهشی در میان پژوهشگران و نیز سازمان های مرتبط بوده است و در نتیجه مقالات زیادی به بررسی استراتژی ها و رویکردهای بازاریابی و عوامل موثر بر آن پرداخته اند. در نگارش این پروپوزال نیز به جدیدترین و معتبرترین مقالات چاپ شده در این زمینه ارجاع داده شده است. امید است که مطالعه این پروپوزال زمینه ساز ایده های پژوهشی جدیدی برای تحقیقات و مطالعات آتی گردد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از آن و نیز فایل مقاله بیس قرار داده شده است:
Aعبدالتواب رشیدی –
دیدگاه من این است که این سایت یک سایت عام المنفع است