دانلود ترجمه مقاله ایجاد توانمندی تجاری سازی: دیدگاهی مبتنی بر توانمندی های پویا
عنوان فارسی |
ایجاد توانمندی تجاری سازی: دیدگاهی مبتنی بر توانمندی های پویا |
عنوان انگلیسی |
Building a commercialization capability: A dynamic capability view |
کلمات کلیدی : |
  ماهیت فرآیندی تجاری سازی؛ فرآیندهای نوآوری؛ توانمندی تجاری سازی؛ توانمندی پویا؛ فرآیندهای سازمانی |
درسهای مرتبط | بازاریابی صنعتی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 83 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. روش تحقیق: مطالعه موردی طولی 4. یافته ها 5. بحث و بررسی
چکیده – بنگاهها با توانایی خود برای عرضه موفق نوآوریها به بازار، زندگی و مرگشان رقم میخورد، که این موضوع، تجاریسازی را به یک توانمندی کلیدی تبدیل میکند. پژوهشهای معاصر نشان میدهند که تجاریسازی، فرآیندی غیرخطی با فعالیتهای متنوع و تصمیماتی است که همزمان با فرآیند نوآوری رخ داده و با آن در تعامل هستند. این مطالعه با بهکارگیری «توانمندیهای پویا» به عنوان یک چارچوب نظری، به دنبال ارتقاء درک ماهیت فرآیندی تجاریسازی است. ما از طریق یک مطالعه موردی طولی، چگونگی کمک «توانمندیهای پویای حسگری، درک فرصت و دگرگونی» یک شرکت در ایجاد توانمندی تجاریسازی آن را در حین تغییر خدمات خود از مشاوره به ارائهدهنده خدمات سلامت الکترونیکی، بررسی میکنیم. این مطالعه با تمرکز بر فرآیندهای سازمانی منجر به ایجاد توانمندی تجاریسازی در یک شرکت، به مقالات مربوط به تجاریسازی کمک میکند. در این راستا، چهار فرآیند سازمانی شناسایی شدهاند: هوشمندی تجاری، یادگیری بستر بازار، چابکی و همراستایی سازمانی، و ایجاد اعتبار.
Firms live and die by their ability to successfully bring innovations to market, which places commercialization as a key capability. Contemporary research suggests that commercialization is a non-linear process with diverse activities and decisions that coincide and interact with the innovation process. By integrating dynamic capabilities as a theoretical lens, this study aims to enhance the understanding of the processual nature of commercialization. Through a longitudinal case study, we investigate how a firm's dynamic capabilities of sensing, seizing and transforming help build its commercialization capability as it changes its offerings from a consultancy to an eHealth service provider. The study contributes to the literature on commercialization by focusing on the organizational processes that lead to a firm's building of a commercialization capability. Four organizational processes are identified: commercial alertness, market context learning, organizational agility and alignment, and credibility building.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.