دانلود ترجمه مقاله شبیه سازی تصادم کامیون های سنگین و سرعت بالا با موانع بتنی
عنوان فارسی |
شبیه سازی دینامیکی تصادم کامیون های سنگین و سرعت بالا با موانع بتنی |
عنوان انگلیسی |
Dynamic simulation of collisions of heavy high-speed trucks with concrete barriers |
کلمات کلیدی : |
  موانع بتنی؛ شبیه سازی عددی؛ روش المان محدود (FEM) |
درسهای مرتبط | مهندسی عمران |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2007 | تعداد رفرنس مقاله : 12 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. تست های مقیاس کامل در محل موانع بتنی 3. مدل سازی موانع بتنی و کامیون ها 4. شبیه سازی تصادم کامیون های سنگین 5. شبیه سازی تصادم با موانع بتنی 6. نتیجه گیری
چکیده – آزمایشات تجربی واقعی تصادم وسایل نقلیه با موانع ایمنی جاده ای مقیاس کامل، جهت تعیین پیامد تصادف ضربه ای وسیله نقلیه با مانع، مهم می باشند. اما، چنین آزمایش هایی نیاز به سرمایه گذاری زمانی و هزینه ای زیاد دارند. بنابراین، شبیه سازی عددی به عنوان یک روش جایگزین برای تست موانع بتنی، الزامی می باشد. در این پژوهش، مدل های درجه فرعی فنر برای اولین بار ابداع شده اند تا مرز زمینی موانع بتنی، شبیه سازی شود. هر دوی کامیون های سنگین و موانع بتنی با استفاده از روش های المان محدود (FEM) جهت شبیه سازی تصادم دینامیک، مدل سازی شده اند. مقایسه نتایج تولید شده با شبیه سازی های کامپیوتری و اجراهای آزمایشی مقیاس کامل در محل، نشان داد که مدل های توسعه یافته را می توان برای شبیه سازی تصادم کامیون های سنگین با موانع بتنی بکار گرفت تا داده هایی برای طراحی موانع ایمنی جاده ای جدید و تحلیل موانع موجود، حاصل شود. مقدمه: موانع ایمنی، معمولاً برروی جاده هایی لازم می باشند که به وسایل نقلیه اجازه حرکت با سرعت زیاد داده می شود. در سالهای اخیر، کامیون های سنگین، در حمل و نقل ناوگان محلی و ملی بخاطر بهبود شبکه جاده ای و ظرفیت وسیله نقلیه، مهمتر شده اند. هم کارایی و هم ایمنی زیرساخت های حمل و نقل متداول، بخاطر افزایش وزن و سرعت مجاز وسایل نقلیه، مورد چالش قرار گرفته اند. بنابراین، افزایش الزامات برای طراحی و تحلیل موانع ایمنی جاده ای، بوجود آمده است.
Real vehicle collision experiments on full-scale road safety barriers are important to determine the outcome of a vehicle versus barrier impact accident. However, such experiments require large investment of time and money. Numerical simulation has therefore been imperative as an alternative method for testing concrete barriers. In this research, spring subgrade models were first developed to simulate the ground boundary of concrete barriers. Both heavy trucks and concrete barriers were modeled using finite element methods (FEM) to simulate dynamic collision performances. Comparison of the results generated from computer simulations and on-site full-scale experiments demonstrated that the developed models could be applied to simulate the collision of heavy trucks with concrete barriers to provide the data to design new road safety barriers and analyze existing ones. Introduction: Safety barriers are normally required on roads where vehicles are permitted to travel at a high speed. In recent years, heavy trucks have become more important in local and national freight transport with the improvement of road network and vehicle capacities. Both the function and safety of conventional transportation infrastructures are challenged by increased allowable vehicle weights and speeds. Therefore, there have been increased requirements to design and analyze road safety barriers.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.