دانلود ترجمه مقاله تاثیر فرهنگ سازمانی مبتنی بر جمع گرایی بر تعهد کارکنان
عنوان فارسی |
تاثیر فرهنگ سازمانی مبتنی بر جمع گرایی بر تعهد کارکنان در سازمان های دولتی |
عنوان انگلیسی |
The effect of collectivism-based organisational culture on employee commitment in public organisations |
کلمات کلیدی : |
  تعهد کارکنان سازمان های دولتی؛ فرهنگ سازمانی مبتنی بر جمع گرایی؛ SEM؛ اسپانیا |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 102 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. محدودیت ها 6. نتیجه گیری
چکیده – این تحقیق در زمینه سازمان های دولتی صورت گرفته است و می تواند از منظر سه گانه - عاطفی، هنجاری و پایستگی- تأثیری که فرهنگ سازمانی مبتنی بر جمع گرایی بر تعهد کارکنان (EC) داشته را بررسی کند. از نمونه ای متشکل از 214 نفر از کارکنان سازمان های دولتی در اسپانیا استفاده شد و داده ها از طریق مدل معادلات ساختاری (SEM) تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد که رواج جمع گرایی در سازمان های دولتی به نفع سازمانی هایی می باشد که دارای سطوح بالاتر تعهد در بین کارکنان هستند. چنین تعهدی را می توان در نیت کارکنان برای ماندن در سازمان و ارائه خدمات یا دلبستگی عاطفی آنها مشاهده کرد. تحقیقات زیر از طرق مختلف به گسترش مقالات مربوط به مدیریت منابع انسانی کمک می کند. اول اینکه، دیدگاه گسترده تری را در مورد نظریه تبادل اجتماعی در نظر می گیرد و اهمیت EC را هنگام برنامه ریزی مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی مشخص می نماید. دوم اینکه، محیط فرهنگی (یعنی، فرهنگ سازمانی مبتنی بر جمع گرایی) نهادهای دولتی را به عنوان عوامل تعیین کننده سیاست های تعهد یا خط مشی های حاکم بر کارکنان دولتی در نظر می گیرد. مقدمه: از پایان قرن گذشته، نظریه ها و سیاست های جدید مدیریت دولتی نیازمند خدمات دولتی کارآمدتر بوده است [1]. به طور کلی، نفوذ جامعه مدرن - بواسطه تقاضایشان برای خدمات دولتی با کیفیت، تنوع رو به رشد در نیروی کار، پیشرفت های سریع فناورانه، بی ثباتی سیاسی و اصلاحات قانونی و غیره- باعث شده تا تقاضاهایی در مورد تغییرات عمیق در مدیریت سازمان های دولتی ایجاد می شود [4-2]. این تقاضاها، که لزوماً با بخش خصوصی مطابقت ندارند [5]، نشان دهنده یک تغییر مهم در سازمان های دولتی [6،7] می باشد و چالشی مشروع برای مدیریت منابع انسانی (HRM) سازمان های دولتی به شمار می آید [6]. به عنوان مثال، جهانی شدن فزاینده اقتصادها و تنوع در محیط کار منجر به افزایش علاقه کارشناسان و محققان در مورد تأثیرات تفاوت های فرهنگی میان کارکنان شده است [8، 9]. با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی در مورد سازمان های دولتی، فرهنگ سازمان (OC) را به عنوان امری برای مهیاسازی مدیریت منابع انسانی در نظر نمی گیرند [10]. در واقع، در میان مطالعات اخیر، فرهنگ سازمان اغلب به عنوان عامل مورد مطالعه در نظر گرفته نشده است. این امر تعیین دقیق استدلال هایی که به بحث در مورد عملکرد سازمان های دولتی می پردازند را دشوار می سازد و بنابراین شناسایی استدلال هایی که به اظهار نظر در مورد ارتباط آن با تعهد کارکنان می پردازند را دشوارتر می سازد [6].
In the context of public organisations, this research explores the effect that a collectivism-based organizational culture may have on employee commitment (EC) from a triple perspective - affective, normative, and continuance. A sample of 214 employees of public organisations in Spain was used, and the data were analysed through the Structural Equation Model (SEM). The findings show that the prevalence of collectivism in public organisations favours higher levels of employees' commitment. Such commitment can be seen in the employees' intention to remain in the organisation to provide their services or their emotional attachment. The following research contributes to expanding upon HRM-literature in several ways. First, it assumes a broader view of social exchange theory, highlighting EC's importance when planning HRM in the public sector. Second, it considers the cultural environment (i.e., collectivism-based organisational culture) of public entities as determinants of procommitment policies or policies governing public employees. Introduction: Since the end of the last century, new public management theories and policies have demanded increasingly efficient public services [1]. Generally, the influence of modern society—with its demands for quality public services, growing diversity in the workforce, rapid technological advances, political instability, and legislative amendments, etc.—gives rise to demands for profound changes within the management of public organisations [2-4]. These demands, which do not necessarily coincide with the private sector [5], represent an important change for public organisations [6,7] and a legitimate challenge for human resource management (HRM) of public organisations [6]. For example, the increasing globalisation of economies and diversity within the workplace has led to an increased interest from experts and researchers regarding the effects of cultural differences on employees [8,9]. However, most of the current research concerning public organisations does not consider the organisation's culture (OC) as a conditioning of HRM [10]. In fact, among recent literature, OC is frequently absent as a factor of study. This makes it difficult to pinpoint arguments that discuss the functioning of public organisations, and therefore even more difficult to pinpoint arguments that comment on its connection to employee commitment [6].
ترجمه این مقاله در 27 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 19 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.