عنوان فارسی |
مطالعه ای بر اهمیت آموزش مهارت های رشد شناختی برای والدین و نقش آن در کاهش شاخص های اضطرابی (مطالعه موردی: والدین کودکان پیش دبستانی) |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Importance of Teaching Cognitive Development Skills for Parents and Their Role in Reducing Anxiety Indices (Case Study: Parents of Pre-school Children) |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
رشد شناختی (Cognitive Development)، یک رشته از پژوهش های عصب شناسی و روانشناسی است که بر رشد کودک از نظر پردازش اطلاعات، منابع مفهومی، مهارت ادراکی، یادگیری زبان و دیگر جنبه های مغز بزرگسالان رشد یافته و روانشناختی شناختی، تاکید دارد. تفاوت های کیفی بین اینکه چگونه یک کودک تجربه بیدار شدن را پردازش می کند و چگونه یک بزرگسال تجربه بیدار شدن را پردازش می کند، شناخته و درک شده اند. رشد شناختی از جنبه بزرگسالان به صورت پیدایش توانایی تشخیص آگاهانه و درک آگاهانه و تبیین تفصیلی درکشان، تعریف می شود. از دیدگاه بزرگسالی، رشد شناختی را نیز می توان رشد فکری نامید. قسمت زیادی از پژوهش ها در مورد درک اینکه چگونه یک کودک جهان را درک می کند، انجام شده اند. ژان پیاژه، یکی از نیروهای اصلی بود که این رشته را بوجود آورد و «نظریه رشد شناختی» خود را ارائه داد. پیاژه، چهار مرحله رشد شناختی را پیشنهاد داد: دوره حسی حرکتی، دوره پیش عملیاتی، دوره عملیاتی منسجم و دوره عملیاتی رسمی». بسیاری از ادعاهای نظری پیاژه از آن زمان از محبوبیت و توجه درآمدند. هنوز هم، توضیحات وی در مورد بارزترین تغییرات شناختی با تغییر سن، عموماً هنوز امروزه پذیرفته شده هستند (برای مثال، چگونه ادراک اولیه از وابسته بودن به اعمال مسنجم بیرونی، تغییر می کند. بعدا، ادراک انتزاعی از جنبه های قابل مشاهده واقعیت را می توان استخراج کرد، که در نتیجه باعث کشف قوانین و اصول انتزاعی ضمنی، که معمولاً در نوجوانی شروع می شوند، می گردند). شاید به همان اندازه مهم اینکه، پیاژه، تغییرات شناختی بسیاری را مشخص و توصیف کرد که باید توضیح داده شوند، مانند عملکرد جسمی در نوزادی و درک روابط منطقی و استدلال علت-معلول در کودکان مدرسه ای. بسیاری از پدیده هایی را که وی توصیف کرده هنوز توجه بسیاری از محققان پژوهشی را به خود جلب کرده است. اما در سالهای اخیر، مدل های دیگری ارائه شده اند، شامل نظریه پردازش اطلاعات، نظریه های رشد شناختی نئوپیاژه ای، که هدفشان تلفیق ایده های پیاژه با مدل ها و مفاهیم جدیدتر در علوم رشد و شناختی، عصب شناسی شناختی نظری و رویکردهای اجتماعی-سازنده می باشند. یکی از بحث و جدل های عمده در رشد شناختی «ماهیت در مقایسه با تربیت» می باشد، یعنی این پرسش که آیا رشد شناختی عمدتاً بوسیله ویژگی های ذاتی فرد (ماهیت) تعیین می شوند یا بوسیله تجربیات شخصی (تربیت). اما، اکنون بسیاری از متخصصان تشخیص داده اند که این یک دوشاخه و انشعاب کاذب است؛ شواهد متقاعد کننده ای از علوم زیست شناسی و رفتاری وجود دارند که از اولین نقاط در رشد می آیند، فعالیت ژن با رویدادها و تجربیات در محیط تعامل دارند.
این پروپوزال نیز به بررسی این مفهوم پرداخته و برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی آماده شده است. مطالعه این محصول برای دانشجویان رشته روانشناسی توصیه می گردد چرا که با مطالعه آن می توانند آشنایی بیشتری با مفاهیم عنوان شده در آن یافته و موضوع مشابهی را برای اهداف دانشگاهی خود انتخاب نمایند و در کنار آن، با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز آشنا گردند.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس قرار داده شده است:
کمال رسولیان –
خیلی عالیه مرسی
M –
سلام این پروپوزال چکیده هم داره؟
bagher –
سلام
بله پروپوزال کامل انجام شده است و شامل چکیده نیز می باشد.
باتشکر