عنوان فارسی |
مطالعه ای بر نقش رفتار شهروندی سازمانی در بهبود مشخصه های رضایت مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان بانک سینا در تهران) |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Role of Organizational Citizenship Behavior in Improving Customers' Satisfaction Characteristics (Case Study: Sina Bank Customers in Tehran) |
رشته مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
شرایط در حال تغییر، افزایش رقابت و نیاز به اثربخشی سازمانی در چنین شرایطی، بیش از پیش، نیاز به یک نسل ارزشمند از پرسنل را آشکار کرده اند. یک نسل که به آن سربازان شرکت نام نهاده شده است. بی تردید، این کارکنان، سازمان های موثر را از سازمان های غیرموثر متمایز می کنند، زیرا بیشتر از نقش رسمی خود بدون هرگونه انتظاراتی، فعالیت می کنند و نسبت به هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. پژوهشگران به اهمیت زیاد تاثیر فعالیت و عملکرد فرانقش بر اثربخشی سازمانی، اذعان کرده اند. یکی از معمول ترین تعاریف و اجرایی ترین ها، در مورد رفتارهای فرانقش و رفتارهای شهروندی سازمانی، ارائه شده اند. مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار در اوایل دهه 1980 توسط بتمن و اورگان، به جهان علم، معرفی شد. بررسی ها و پژوهش های اولیه، که در مورد رفتار شهروندی سازمانی انجام شده بودند، بیشتر برای شناسایی مسئولیت ها یا رفتارهای کارکنان در سازمان ها بودند، اما اغلب این موارد نادیده گرفته می شدند. اما، این رفتارها در ارزیابی های سنتی در مورد عملکرد شغلی، به صورت ناکامل اندازه گیری شدند یا حتی گاهی نادیده گرفته می شوند؛ اینها در بهبود اثربخشی سازمانی، موثر بودند. پژوهشگران بر این باورند که رفتارهای شهروندی عموماً شامل دو مولفه هستند: اول اینکه قادر نیستند به صورت مستقیم تقویت شوند (برای مثال، نیاز نیست قسمتی از شغل پرسنل از جنبه فنی باشند)؛ دوم اینکه، نتیجه تلاش های فوق العاده ای بودند که سازمان ها از کارکنانشان انتظار دارند تا به موفقیت دست یابند. چندین مطالعه در مورد عوامل موثر بر رفتارهای شهروندی سازمانی، انجام شده اند. عموماً، دو عامل مهم در رخداد این رفتارها، نگرش ها و شخصیت پرسنل می باشند.
رضایت مشتری و وفاداری نسبت به یک سازمان خدماتی وابستگی بسیاری به پرسنل مرتبط با مشتری دارد. بنابراین، برای جذب مشتریان وفادار، ابتدا باید بر کیفیت تعامل، یعنی رفتار شهروندی سازمانی منابع انسانی، تاکید شود. نیروی کار متخصص، ماهر و قابل اتکا، اولین عامل برای افزایش رضایت و وفاداری است؛ به این ترتیب، مدیران باید شکاف و خلاء بین انتظارات و درک مشتریان را کاهش دهند و رضایت و وفاداری را با بهبود رضایت شغلی در کارکنان و همچنین از طریق آموزش ضمن خدمت، افزایش دهند تا دانش کارکنان در مورد خدمات ارائه شده و همچنین در مورد نحوه تعامل با مشتریان، بهبود یابد. امروزه، سازمان ها، رضایت مشتری را به عنوان یک ضابطه مهم برای سنجش کیفیت کارشان، مورد ملاحظه قرار می دهند. اهمیت مشتری و رضایتش مربوط است به رقابت جهانی. رضایت مشتری، به صورت لذت یا عدم لذت فرد بخاطر مقایسه نتایج با انتظارات خودش، تعریف می شود. بنابراین، کیفیت خدمات، مهمترین عامل در افزایش سطح رضایت مشتری و بنابراین، وفاداری آنها می باشد.
این پروپوزال نیز به بررسی جامع تر این موضوع پرداخته و برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. مطالعه این محصول می تواند دانشجویان را با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی آشنا کرده و ایده های پژوهشی جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد تا برای اهداف دانشگاهی و تحقیقاتی خود به کار گیرند.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و همچنین فایل مقاله بیس مربوط به آن قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.