دانلود ترجمه مقاله نانو کاتالیزورهای محلول در مخلوط سوخت دیزل جهت بهبود عملکرد موتورهای دیزل
عنوان فارسی |
نانو کاتالیزورهای جدید محلول در مخلوط سوخت دیزل-بیو دیزل جهت بهبود عملکرد موتورهای دیزل و کاهش انتشار گازهای خروجی |
عنوان انگلیسی |
A novel soluble nano-catalysts in diesel–biodiesel fuel blends to improve diesel engines performance and reduce exhaust emissions |
کلمات کلیدی : |
  نانو کاتالیزور پیوندی؛ دیزل؛ بیو دیزل؛ انتشار؛ عملکرد موتور |
درسهای مرتبط | مهندسی شیمی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 48 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مواد و روشها 3. نتایج و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
مقدمه: تقریباً برای همه ساکنین سیاره زمین شناخته شده است که منابع سوخت فسیلی روز به روز در حال کاهش هستند و به همین دلیل، نیاز به جستجو برای سوختهای جایگزین جهت برآورده نمودن تقاضای رو به رشد انرژی در دنیا وجود دارد. مهم تر از این، بحرانهای زیست محیطی ناشی از احتراق گسترده سوختهای فسیلی نیز محققان را به سمت یافتن راهکارهایی برای توجه به سطح شدیداً نگران کننده آلودگی هوا و پیامدهای بالقوه ناگوار آن مانند تغییرات اقلیمی سوق داده است. در بین انواع سوختهای جایگزین، سوختهای زیستی (بویژه سوختهای زیستی مایع مانند بیو اتانول، بیو بوتانول و بیو دیزل) به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته است، چون مطلوب ترین بسط دهنده سوخت برای بخش حمل و نقل میباشد. این امر به این حقیقت نسبت داده میشود که این حاملان انرژی به تنهایی قادر به توانمند سازی ماشینها هستند و در عین حال، انتشارات زیانبار آنها مانند Sox، HC و CO به میزان قابل ملاحظهای در مقایسه با سوختهای فسیلی کمتر است. بیو دیزل (استرهای متیل یا اتیل اسیدهای چرب) ویژگیهایی مشابه با دیزل را دارا میباشند، در حالی که بزرگ ترین اختلاف، میزان اکسیژن آنها است که به احتراق کامل تر و نتیجتاً تولید انرژی بیشتر (عدد ستان بالاتر) منجر میگردد. با این وجود، مجموع انرژی بدست آمده از طریق احتراق بیو دیزل کمتر از سوخت دیزل است. بایستی توجه داشت که چند گزارش مدعی هستند که افزایش ناخواسته در انتشار NOx ناشی از شامل شدن بیو دیزل بوده است. در حقیقت، اشکال عمده در ارتباط با کاربرد ترکیب سوخت بیو دیزل، افزایش انتشار NOx در مقایسه با سوخت بنزین-دیزل است. بنابراین، تلاشهایی برای بالا بردن عملکرد موتورهای تغذیه شده با بیو دیزل در ضمن پایین نگه داشتن انتشارات تا حد امکان صورت گرفته است. از بین این تلاشها، کاربرد کاتالیزورهای ناهمگن یا همگن میباشد. بوتونه و همکاران ابتدا ذرات فلز تک پراکنشی یعنی Pt، Pd، Rh و Ir به شکل ریز امولسیون را مطالعه کردند. آنها نشان دادند که آماده سازی تعلیق تک پراکنشی فلزات در حلالهای آلی از طریق انحلال آنها به شکل یونی در داخل میسل معکوس در ریز امولسیون و به دنبال آن کاهش توسط عامل کاهنده مناسب امکان پذیر میباشد. یافتههای آنها بستر را برای محققان دیگر فراهم کرد تا دیگر افزودنیهای فلزی را جهت ارتقاء خواص سوخت و عملکرد موتور و کاهش آلایندهها بررسی کنند. به عنوان نمونه، باشا و آناند تحقیقات آزمایشگاهی جهت مطالعه اثرات نانو ذرات آلومینای مخلوط شده با سوخت امولسیون (5% آب، 93% بیو دیزل جاتروفا، 2% مواد فعال در سطح) بر ویژگیهای احتراق موتور دیزل را انجام دادند.
Introduction: It is known almost to every resident of the planet Erath that fossil fuel resources are depleting day by day and hence, there is a need to search for alternative fuels to fulfill the growing energy demands of the world [1]. More importantly, the environmental crises caused by vast combustion of fossil fuels have also led researchers towards finding strategies to address the critically worrying level of air pollution and its potentially tragic consequences e.g., climate change [2]. Among the various alternative fuels, biofuels (in particular liquid biofuels e.g., bioethanol, biobuthanol and biodiesel), have received a great deal of attention as the most desirable fuel extenders for the transportation sector [1–6]. This is ascribed to the fact that these energy carriers are capable of powering machines on their own while their harmful emissions such as SOx, HC, and CO are considerably less in comparison with those of the fossil fuels [7–10]. Biodiesel (methyl or ethyl esters of fatty acids), possesses characteristics similar to those of diesel while the biggest difference is its oxygen content resulting in a more complete combustion and consequently higher energy generation (higher cetane number) [11,12]. Nevertheless, the overall energy obtained through biodiesel combustion is less than that of diesel fuel [13]. It should also be noted that a number of reports argue that unwanted increases in NOx emission were caused by biodiesel inclusion [14]. In fact the major drawback associated with the application of biodiesel fuel blends is increased NOx emission in comparison with petro-diesel [15]. Therefore, a number of attempts have been made to boost the performance of biodiesel-fed engines while maintaining emissions as low as possible. Among such attempts has been the application of heterogeneous or homogenous catalysts. Boutonnet et al. [16] first studied the monodispersed metal particles i.e. Pt, Pd, Rh and Ir in form of microemulsion. They showed that it is possible to prepare monodispersed suspensions of metals in organic solvents by dissolving them in ionic form in the interior of reversed micelles in micro emulsions followed by reduction with an appropriate reducing agent. Their findings paved the path for the other researchers to investigate other metal additives for promoting fuel properties and engine performance and reducing pollutants [14–23]. For instance, Basha and Anand [20] carried out experimental investigations to study the effects of alumina nanoparticle blended into an emulsion fuel (5% water, 93% jatropha biodiesel, 2% surfactants) on combustion characteristics of a diesel engine.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 21 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.