دانلود ترجمه مقاله اثر واسط نیک خواهی بر تاثیر فرهنگ سازمانی روی خلاقیت کارکنان
عنوان فارسی |
اثر واسط نیک خواهی بر تاثیر فرهنگ سازمانی روی خلاقیت کارکنان |
عنوان انگلیسی |
The moderating effect of benevolence on the impact of organisational culture on employee creativity |
کلمات کلیدی : |
  خیرخواهی؛ ایده های خلاقانه؛ خلاقیت کارکنان؛ فرهنگ سازمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 91 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. خیرخواهی، فرهنگ سازمانی و خلاقیت کارکنان در صنعت تولیدی نیجریه 3. چارچوب نظری 4. بررسی منابع تجربی و توسعه فرضیه 5. طرح پژوهش 6. یافته های تجربی و بحث 7. خلاصه تحقیق و نتیجه گیری
با نگاهی به تجربه صنعتی تولید در نیجریه، این مطالعه به بررسی اثر خیرخواهی رهبران مدیریت ارشد بر اثر فرهنگ سازماتی بر خلاقیت کارکنان می پردازد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که خیرخواهی رهبران با مدیریت عالی و فرهنگ سازمانی دارای اثرات مثبت و معنی داری بر خلاقیت کارکنان می باشند. بازار و فرهنگ سازمانی دارای خاندانی اثرات منفی معنی داری بر خلاقیت کارکنان بوده و فرهنگ سازمانی سلسله مراتبی اثر معنی داری بر خلاقیت کارکنان ندارد. به همین ترتیب، خیرخواهی تاثیر متعادل کننده معنی داری بر اثر فرهنگ سازمانی خاندانی بر خلاقیت کارکنان نداشته و دارای تاثیر منفی تعدیل کننده معنی داری بر اثر فرهنگ سازمانی قبیله ای بر خلاقیت کارکنان می باشد. نتایج مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که خیرخواهی دارای تاثیر مثبت معنی دار و تعدیل کننده ای بر اثر فرهنگ سازمانی بازار بر خلاقیت کارکنان بوده و اثر تعدیل کننده منفی معنی داری بر تاثیر فرهنگ سازمانی سلسله مراتبی بر خلاقیت کارکنان دارد. عواقب سیاسی و جهت گیری های آینده نیز در این مطالعه مورد بحث قرار گرفت.
Rooted in the Nigerian manufacturing industry experience, this study, investigates the effect of top management leaders' benevolence on the impact of organisational culture (OC) on employee creativity. Structural equation modelling (SEM) results indicated that top management leaders' benevolence, and adhocracy OC have positive and significant effects on employee creativity. Market and clan OC have significant negative effects on employee creativity, and hierarchy OC has no significant effect on employee creativity. Likewise, benevolence has no significant moderating effect on the impact of clan OC on employee creativity, and has a significant negative moderating effect on the impact of adhocracy OC on employee creativity. SEM results demonstrate that benevolence has a significant positive moderating effect on the impact of market OC on employee creativity, and a significant negative moderating effect on the impact of hierarchy OC on employee creativity. Policy implications and future directions are also discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.