دانلود ترجمه مقاله کاربردهای صنعت چهارم جهت غلبه بر چالش های عملیاتی COVID-19
عنوان فارسی |
کاربردهای صنعت چهارم (industry 4.0) جهت غلبه بر چالش های عملیاتی COVID-19 |
عنوان انگلیسی |
Applications of industry 4.0 to overcome the COVID-19 operational challenges |
کلمات کلیدی : |
  COVID-19؛ کروناویروس؛ صنعت چهارم؛ شیوع اپیدمی؛ زنجیره تامین؛ صنعت خرده فروشی |
درسهای مرتبط | پزشکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 68 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. چالش های پیشنهادی و چشم اندازهای آتی از دریچه صنعت چهارم 4. نتیجه گیری
پیشینه و اهداف: شیوع همه گیری کرونا، تقاضا برای تجهیزات پزشکی، لوازم جانبی پزشکی همراه با اصول روزانه ایمنی پرستاران و پزشکان را افزایش داده است. هدف این مطالعه، شناسایی چالش های عملیاتی پیش روی خرده فروشان در ارائه خدمات کارآمد می باشد. همچنین هدف این مطالعه، پیشنهاد نقشه راه Industry 4.0 جهت کاهش تاثیر کووید-19 می باشد. روش ها: یک مرور ادبی تفصیلی برروی شیوع همه گیری و زنجیره تامین با استفاده از کلمات مناسب در سایت های SCOPUS، Science Direct، گوگل اسکولر، انجام شد. تعدادی از گزارش ها و وبلاگ های صنعتی مرتبط نیز در نظر گرفته شدند. نتایج: دوازده چالش را برای بخش خرده فروشی شناسایی کردیم که به عنوان موانع عملیاتی عمل می کنند و کاربرد فن آوری های Industry 4.0 برای سروکار داشتن با آن را ارائه نمودیم. نتیجه گیری: Industry 4.0 می تواند به عنوان یک محرک قابل توجه در کاهش تاثیر چالش های شناسایی شده در مورد خرده فروشان جهت مقابله با این بیماری، عمل کند. ایجاد اعتماد و شفافیت برای مدیریت موثر اصول مراقبت سلامت، لازم است. شریکان زنجیره تامین و ارگان های حکومتی باید عملکرد هوشمندانه ای جهت بهبود خدمات در زمان بیماری کووید 19 و وضعیت های مشابه داشته باشند. این نقشه راه پیشنهادی، جهت های پژوهشی آتی را برای پژوهشگرانی که در زمینه کنترل بیماری، زنجیره تامین و مدیریت بلایا فعالیت می کنند، ارائه می دهد. مقدمه: یک تنگی نفس با علت نامعلوم در شهر ووهان چین، در تاریخ 31 دسامبر 2019 شناسایی شد که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کووید-19 ، اختصار یافته «بیماری کروناویروس 2019»، نامگذاری شد[1]. پیش بینی همه گیری جهانی درست هنگامی مشخص شد که WHO آنرا در 11 مارس 2020، به عنوان یک پاندومی شناسایی کرد [2]. از 11 فوریه تا 14 آوریل، تعداد موارد تایید شده مبتلا به کووید-19 در جهان، از 45،134 به 2،004،383 نفر در 210 کشور افزایش یافت [3]. این ویروس از صرفه ها یا عطسه های یک فرد مبتلا یا قطرات مخاط یا جهش از بینی، منتشر می شود [2]. بنابراین، قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی برای کاهش سرعت انتقال بسیار حیاتی شده است، همچنین کشورهای سراسر جهان ممنوعیت مسافرت را اعمال کرده اند و تعطیلی هوشمندانه ملی و محدودیت حرکت شهروندان را اعلام کرده اند. بخاطر تعطیلات و محدودیت حرکت، مراکز توزیع بناگهان غیرقابل دسترس شدند که این امر کل زنجیره تامین را مختل کرد. نوع مشابهی از این وضعیت در سال 2003، هنگام شیوع ناگهانی سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) که بر 26 کشور تاثیر گذاشت و خدمات لجستیک را مختل کرد، مشاهده شد [4]. تاثیر این تعطیلات، اختلال قابل توجهی بوجود آورد، همانگونه که 94% از شرکت های Fortune 1000 و بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط، ریسک SC را بخاطر عدم قطعیت گزارش دادند [5]. ریسک زنجیره تامین، به صورت یک واقعه برنامه ریزی نشده و غیرمنتظره که جریان کالاها یا خدمات را در SC مختل می کند، تعریف شده است [6-8]. مقاله [9]، کووید 19 را از دیگر اختلالات SC متمایز ساخته است و آنرا براساس هفت بعد (جغرافیا، حیطه، عرضه و تقاضا، برنامه ریزی و تجربه قبلی، سیستم مالی، شرایط، تاثیر و رفتار انسانی)، تبیین کرده است [10]. این مقاله، شیوع پاندومی را به صورت یک حالت خاص از ریسک SC گزارش داده است که برای یک مدت طولانی وجود دارد، با عدم قطعیت زیاد انتشار پیدا می کند و بر زیرساخت لجستیک تاثیر می گذارد.
Background and aims: An epidemic outbreak of COVID-19 has increased the demand for medical equipment, medical accessories along with daily essentials for the safety of healthcare workers. This study aims to identify the operational challenges faced by retailers in providing efficient services. The study also aimed to propose the roadmap of Industry 4.0 to reduce the impact of COVID-19. Methods: A detailed literature review is done on an epidemic outbreak and supply chain using appropriate keywords on SCOPUS, Science Direct, Google Scholar. Some relevant industry reports and blogs are also taken to get insights. Results: We have identified twelve significant challenges for the retail sectors that are acting as operational barriers and provided the application of Industry 4.0 technologies to deal with it. Conclusion: Industry 4.0 can act as a significant driver for reducing the impact of identified challenges on retailers to fight against the pandemic. There is a need to build trust and transparency for the effective management of healthcare essentials. The supply chain partners and government bodies should act wisely for improving the services during COVID-19 and of similar situations. The proposed roadmap provide future research directions for researchers working in the area of epidemic control, supply chain, and disaster management. Introduction: Pneumonia of unknown cause was detected in the city of Wuhan, China, on December 31, 2019, which was named as COVID-19, short of “coronavirus disease 2019″ by world health organization (WHO) [1]. prediction of the global pandemic came right when WHO characterized it as a pandemic on March 11, 2020 [2]. From February 11 to April 14, the number of confirmed cases infected with COVID-19 in the world rose from 45,134 to 2,004,383 in 210 countries [3]. The virus is spreading through an infected person coughs or sneezes or droplets of saliva or expulsion from the nose [2]. So, it becomes critical to quarantine and to maintain social distancing to slow down the transmission, countries around the world imposed a travel ban, and announced Nation wise lockdown and restricted the movement of citizens. Due to lockdown and limited movement, distribution centers are suddenly become inaccessible that disrupted the entire supply chain. A similar kind of situation was observed during 2003 when the sudden outbreak of severe acute respiratory syndrome (SARS) impacted 26 countries and disrupted the logistics services [4]. The impact of this lockdown brought a significant disruption, as 94% of the Fortune 1000 companies and many small & medium-size enterprises have reported risk in SC due to uncertainty [5]. Supply chain risk has been defined as an unplanned and unexpected incident that disrupts the flow of goods or services within the SC [6-8]. [9] distinguished COVID-19 from other SC disruptions and explained it in terms of seven dimensions (geography, scope, demand & supply, prior planning & experience, financial system, term, and human impact & behavior) [10]. reported this epidemic outbreak as a special case of SC risk that will exist for a long duration, propagate with high uncertainty, and impact the logistics infrastructure.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.