عنوان فارسی |
مطالعه ای بر ارتباط مولفه های حسابداری و شاخص حجم معاملات سهام در شرکت های بورس تهران |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Relationship between Accounting Components and Stock Trading Volume Index in Tehran Stock Exchange companies |
رشته مرتبط |
  حسابداری |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
حجم سهام به معنای تعداد سهام فروخته شده یا معامله شده در یک مدت زمان معین (معمولاً روزانه) می باشد. حجم روزانه زیاد، معمول است هنگامی که اقلام اخبار مختص سهام آزاد شوند یا هنگامی که بازار تحرک قابل توجهی داشته باشد، درحالی که حجم روزانه کم می تواند در روزهای اخبار سبک یا روزهای آرام برای بازار سهام رخ دهد.
حجم سرمایه گذاری به معنای حجم کل اوراق بهاداری است که در یک مدت زمان معین مبادله می شود. این را می توان سهام یک سهم فردی، تعداد قراردادهای معامله شده یا تعداد کل سهام مبادله شده در یک شاخص یا بازار سهام کل، نامید. حجم روزانه، پر استفاده ترین مدت زمان است، اما حجم های دوره های زمانی طولانی تر یا کوتاه تر نیز می توانند مفید باشند. شایان ذکر است که هنگام محاسبه حجم، هر مبادله خرید/فروش تنها یک بار شمارش می شود. به بیان دیگر، اگر یک سرمایه گذار 1000 سهم بفروشد و سرمایه گذار دیگری آن 1000 سهم را خریداری کند، آن حجم 1000 سهم شمارش می شود نه 2000. این مشهود بنظر می رسد، اما یک سوء برداشت نسبتاً معمول است. از نظر سرمایه گذاران، دانستن اینکه حجم عموماً بیشتر می شود هنگامی که قیمت سهام تغییر می کند، مهم است. رویدادهای خاص، مانند گزارش درامدهای یک شرکت یا ارائه اخبار عمده، می تواند باعث جهش حجم و می تواند باعث تغییرات هنگفت در جهت مثبت یا منفی شود. اگر کل بازار سریعاً رو به تنزل و شکست باشد، ممکن است باعث حجم بیشتر در بازار شود.
این پروپوزال نیز به بررسی این مفاهیم پرداخته و برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده است. ساختارهای عمده پروپوزال نویسی از جمله بیان مساله، روش تحقیق، جامعه آماری، ابزارهای پژوهشی و مدل مفهومی در این پروپوزال رعایت شده اند. مطالعه این محصول می تواند راهگشای ایده های زیادی برای دانشجویان در انتخاب موضوعی مشابه باشد. همچنین دانشجو با مطالعه این محصول می تواند با ساختارهای عمده پروپوزال نویسی نیز آشنا شده و پروپوزال استانداردی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نماید.
در ادامه نیز بخشی از این پروپوزال که در محیط ورد (WORD) آماده شده و قابل ویرایش می باشد، قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.