سفارش ترجمه تخصصی کشاورزی

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی کشاورزی

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی کشاورزی

مهندسی کشاورزی عبارت از مهندسی فرآوری و تولید در زمینه کشاورزی است. این رشته را می توان ترکیبی از مبانی رشته های مهندسی مکانیک، عمران، برق، علوم غذایی و شیمی با اصول کشاورزی و با در نظر گرفتن مبانی تکنولوژیکی دانست. هدف اصلی این رشته، بهبود بهره وری و پایداری فرآیندها و رویه های کشاورزی است.

این رشته، قدمتی بسیار طولانی دارد. اولین استفاده از مهندسی کشاورزی، را می توان در توسعه آبیاری در مقیاس بزرگ یافت که این موضوع، با ظهور انقلاب صنعتی، توسعه بیشتری پیدا کرد.

با ظهور تراکتورها و ماشین آلات در انقلاب صنعتی، عصر جدیدی در زمینه مهندسی کشاورزی آغاز شد. در این دوره، ماشین آلات مربوط به کاشت و برداشت در مزارع، جایگزین کار انسانی شده و در نتیجه بازده بیشتر در محصولات را باعث شد. در قرن بیستم، هواپیماها نیز به کمک این رشته آمدند و سم پاشی های مزارع را در مقیاس بزرگ، امکان پذیر ساختند. ورود چشمگیر این مفاهیم در حوزه کشاورزی، باعث افزایش بهره وری محصولات زراعی شد که حتی می توان به آن، لقب انقلاب دوم کشاورزی را نیز داد.

ترجمه تخصصی مهندسی کشاورزی

تا اینجا به اهمیت بالای این رشته و نیز پیشرفت روزافزون آن پی بردیم. پژوهشگران زیادی از دانشگاه های مطرح جهان، مشغول تحقیق در زمینه مهندسی کشاورزی هستند و همه ساله، مقالات و کتاب های زیادی را در مورد آن، در ژورنال ها و انتشارات معتبر جهان به چاپ می رسانند. این رشته، جایگاه خود را در ایران نیز به خوبی پیدا کرده است. گرایش های مختلف این رشته، در دانشگاه های مطرح ایران تدریس می گردد و هر ساله، دانشجویان علاقه مند زیادی را جذب می نماید. از جمله گرایش های اصلی این رشته می توان به این موارد اشاره کرد: زراعت، اصلاح نبالات، اقتصاد کشاورزی، مهندسی آب، ترویج و آموزش کشاورزی، حشره شناسی، صنایع غذایی، علوم خاک، ژنتیک گیاهی، مکانیزاسیون کشاورزی، علوم دامی و غیره. یکی از نیازهای دانشجویان و نیز اساتید و فعالان این رشته، دسترسی به مقالات انگلیسی روز دنیا است. اینجاست که ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های مهندسی کشاورزی اهمیت می یابد.

تیم فرداپیپر، با آگاهی از این موضوع، دپارتمان ویژه ای را برای ترجمه تخصصی مهندسی کشاورزی تشکیل داده و در این راستا، از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای گرایش های مختلف رشته مهندسی کشاورزی یاری گرفته است. مطمئنا ترجمه مقاله مربوط به هر گرایش خاص از این رشته، توسط مترجمی با همان گرایش ترجمه می گردد، چرا که با توجه به گسترده بودن این رشته و نیز دایره وسیع لغات تخصصی در هر کدام از این گرایش ها، لازم است تا مقاله مربوطه به فارغ التحصیل همان گرایش واگذار گردد. این موضوع در فرداپیپر کاملا رعایت گردیده و رضایت مشتریان در طول چندین سال گذشته، مهر تاییدی بر این استراتژی بوده است.

در ادامه نیز سعی کرده ایم تا به بررسی مختصر گرایش های مختلف این رشته بپردازیم.

اصلاح نباتات

بهنژادی گیاه، علم تغییر صفات گیاهان به منظور تولید ویژگی های مورد نظر است. این علم به منظور بهبود کیفیت تغذیه در محصولات برای انسان ها و حیوانات استفاده می شود. بهنژادی گیاه می تواند از طریق بسیاری از تکنیک های مختلف از گیاهان با انتخاب ساده با ویژگی های مورد نظر برای تکثیر، تا روش هایی که از دانش ژنتیک و کروموزوم ها استفاده می کند، تا تکنیک های مولکولی پیچیده تر انجام شود. ژن ها در یک گیاه نوع صفات کمّی و کیفی گیاه را تعیین می کنند. بهنژادگران گیاه به دنبال ایجاد نتیجه خاصی از گیاهان و ارقام گیاهی جدید می باشند. بهنژادی گیاه برای هزاران سال از زمان شروع تمدن بشری انجام می شود. این شیوه در سراسر جهان توسط افرادی مانند باغبان ها و کشاورزان و توسط بهنژادگران حرفه ای گیاه با همکاری سازمان هایی مانند موسسات دولتی، دانشگاه ها، انجمن های صنایع خاص کشاورزی و یا مراکز پژوهشی به کار گرفته می شود. سازمان های توسعه بین المللی اعتقاد دارند که بهنژادی محصولات زراعی جدید برای تضمین امنیت مواد غذایی با توسعه ارقام جدید با عملکرد بالاتر، مقاومت به بیماری، تحمل به خشکی و سازگار به محیط های مختلف و یا شرایط رشد متفاوت مهم می باشد.

اصلاح نباتات

ترجمه تخصصی اصلاح نباتات توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه کتاب می باشد.

اقتصاد کشاورزی

این رشته، شاخه ای از اقتصاد مرتبط با کاربرد نظریه اقتصاد در بهینه سازی تولید و توزیع غذا و الیاف می باشد. اقتصاد کشاورزی به عنوان شاخه ای از اقتصاد در نظر گرفته شده که به طور خاص با استفاده از زمین سروکار داشته و بر روی به حداکثر رساندن عملکرد محصولات زراعی و همزمان حفظ اکوسیستم خوب خاک متمرکز می باشد. در طول قرم بیستم، این رشته توسعه یافت و حوزه فعلی آن گسترده تر شد. امروزه، این رشته شامل انواعی از رشته ها بوده که همپوشانی قابل توجهی با اقتصاد مرسوم دارد. اقتصاد دانان کشاورزی کمک قابل توجهی به تحقیقات در حوزه های اقتصاد، اقتصاد سنجی، توسعه اقتصاد و اقتصاد زیست محیطی می کنند. تاثیرات این رشته را می توان در سیاست غذا، سیاست کشاورزی و سیاست زیست محیطی مشاهده کرد.

اقتصاد کشاورزی

ترجمه تخصصی اقتصاد کشاورزی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین سفارش ترجمه را دانشجویان تشکیل می دهند، سعی شده تا هزینه ترجمه ارزان تر و با تخفیفات دانشجویی به این عزیزان ارائه گردد. همچنین در این سایت ترجمه تخصصی، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی نیز میسر شده است.

ترویج و آموزش کشاورزی

آموزش کشاورزی شامل آموزش اصول و مبانی کشاورزی، منابع طبیعی و مدیریت زمین است. در سطوح بالاتر، این آموزش ها عمدتا به منظور آماده سازی دانشجویان برای اشتغال در این زمینه انجام می شود. کلاس های تدریس در برنامه آموزش کشاورزی ممکن است شامل باغبانی، مدیریت زمین، مدیریت علف هرز، علوم کشاورزی، مراقبت از حیوانات کوچک، کلاس های ماشین و فروش، سلامت و تغذیه، مدیریت دام و بیولوژی باشد. این آموزش ها در حتی می توان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و به خصوص آکادمیک (از جمله مدارس حرفه ای و دانشگاه ها) و سطوح بزرگسالان مشاهده کرد. کشاورزی مقدماتی اغلب شامل تدریس در مدارس دولتی و خصوصی بوده و می تواند موضوعاتی مانند نحوه رشد گیاهان و حیوانات و نحوه کشت در خاک و حفاظت از آن را پوشش دهد. کشاورزی حرفه ای آموزش هایی را به مردم برای اشتغال در حوزه هایی مانند تولید، بازاریابی و حفاظت می دهد. در بخش دانشگاهی نیز شامل آموزش هایی به مردم به منظور یادگیری یا انجام تحقیقات به منظور پیشرفت حوزه های کشاورزی و علوم غذایی می باشد. آموزش عمومی، اطلاعاتی را به مردم در رابطه با غذا و زراعت خواهد داد. رشته های مرتبط با این رشته نیز شامل ارتباطات کشاورزی، رهبری و آموزش در سطح گسترده می باشد.

ترویج و آموزش کشاورزی

ترجمه تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. خدمات این رشته شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی و ترجمه کتاب می باشد.

توسعه روستایی

توسعه روستایی فرایند بهبود کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی مردم در حال زندگی در مناطق روستایی بوده که اغلب در نواحی با جمعیت پراکنده و نسبتا ایزوله زندگی می کنند. توسعه روستایی به طور سنتی بر روی بهره برداری از منابع طبیعی گسترده مانند کشاورزی و جنگلداری متمرکز است. با این حال، تغییرات در شبکه های تولید جهانی و افزایش شهرنشینی باعث بروز تغییراتی در ویژگی نواحی روستایی می گردد. افزایش گردشگری، تولید کنندگان جایگاه ویژه و تفریح جایگزین استخراج منابع و کشاورزی به عنوان محرک های اقتصادی غالب می باشند. نیاز جوامع روستایی به توسعه از دیدگاه گسترده تر، عمدتا بر روی طیف گسترده ای از اهداف توسعه، به جای صرفا ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر منابع یا کشاورزی متمرکز می باشد. آموزش، کارآفرینی، زیرساخت فیزیکی و زیرساخت اجتماعی همگی نقش مهمی در توسعه مناطق روستایی ایفاء می کنند. توسعه روستایی با تاکید آن بر استراتژی های توسعه اقتصادی محلی نیز تشخیص داده می شود. در مقایسه با مناطق شهری که دارای تشابهات زیادی هستند، مناطق روستایی به شدت متمایز از همدیگر می باشند. به همین دلیل، انواع زیادی از رویکردهای توسعه روستایی به صورت جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه روستایی یک اصطلاح جامع است و اساسا بر روی اقدام برای توسعه نواحی خارج از سیستم اقتصاد شهری متمرکز است. ما باید در رابطه با این که چه نوع توسعه روستایی مورد نیاز است، تفکر کنیم، چون مدرن سازی روستا منجر به شهرنشینی و ناپدید شدن محیط روستا می گردد.

توسعه روستایی

ترجمه تخصصی توسعه روستایی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. با توجه به اینکه دسترسی به منابع علمی برای دانشجویان این رشته، ضروری می باشد، بخشی نیز برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی اختصاص یافته است.

حشره شناسی

حشره شناسی علم مطالعه حشرات بوده و شاخه ای از جانور شناسی می باشد. در گذشته، اصطلاح حشره مبهم بود و به لحاظ تاریخی، تعریف حشره شناسی شامل مطالعه حیوانات زمینی در دیگر گروه ها و یا شاخه های بندپایان مانند عنکبوتیان، هزارپاها، کرم های خاکی، نرم تنان زمینی و حلزون ها می باشد. این معنی گسترده تر ممکن است به صورت غیررسمی مورد استفاده قرار گیرد. مشابه چندین رشته دیگر که در حوزه جانورشناسی قرار دارد، حشره شناسی یک دسته بندی مبتنی بر تاکسون بوده که شامل هر فرم از مطالعه علمی است که بر روی تحقیقات مربوط به حشرات متمرکز است. بنابراین، حشره شناسی با موضوعاتی مانند ژنتیک مولکولی، رفتار، بیومکانیک، بیوشیمی، سیستماتیک، فیزیولوژی، بیولوژی تکاملی، اکولوژی، مورفولوژی و دیرین شناسی تداخل دارد. در میان 1.3 میلیون گونه شرح داده شده، حشرات بیش از دو سوم همه موجودات شناخته شده را تشکیل می دهند که قدمت آن ها به 400 میلیون سال پیش برمی گردد و دارای انواعی از تعاملات با انسان ها و فرم های دیگر زندگی بر روی کره زمین می باشند.

حشره شناسی

ترجمه تخصصی حشره شناسی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. خدمات این رشته شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و نیز ترجمه کتاب و ترجمه متن می باشد.

زراعت

زمین زراعی هر نوع زمینی بوده که قادر به شخم زدن و استفاده از آن به منظور رشد محصولات کشاورزی می باشیم. علاوه بر این، برای اهداف آمار کشاورزی، این اصطلاح اغلب دارای تعریف دقیق تری است: زمین قابل کشت، زمینی است که تحت کشت موقتی محصولات کشاورزی (نواحی با کشت متعدد و یا تنها یک نوع کشت) چمنزارهای موقتی برای چمن زنی و یا مرتع، زمین تحت بازار و باغات و زمین های با شخم موقتی (کمتر از پنج سال) قرار دارند. زمین بایر حاصل تغییر کشت بوده که در این دسته گنجانده نمی شود. داده های مربوط به زمین قابل کشت به معنای مقدار زمینی که به طور بالقوه تحت فرایند کشت قرار گرفته، نیست. تعریف دقیق تر که در واژه نامه Eurostat ذکر شده، به طور مشابه اشاره به استفاده واقعی از زمین به جای استفاده بالقوه از آن دارد: زمین هایی که به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرند (تحت فرایند شخم زنی)، معمولا تحت سیستم چرخش محصولات زراعی قرار می گیرند. زمین های غیرقابل کشت برخی مواقع می توانند به از طریق روش هایی مانند نرم کردن و شکستن خاک به زمین های قابل کشت تبدیل شوند، هر چند که در موارد شدیدتر، نیاز به اصلاحاتی به منظور ایجاد انواع خاصی از زمین های قابل کشت وجود دارد که این کار هزینه بر خواهد بود. در بریتانیا، زمین های قابل کشت برعکس اراضی مرتعی و زمین های بوته زار که می توانند برای پرورش گوسفند و نه برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند، می باشند.

زراعت

ترجمه تخصصی زراعت توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. همچنین در مورد هزینه سفارشات نیز سعی شده تا هزینه های ارزان تری برای دانشجویان عزیز در نظر گرفته شود.

صنایع غذایی

صنایع غذایی یک کسب و کار پیچیده و جهانی بوده که اکثر مواد غذایی مصرفی جوامع جهانی را عرضه می کند. کشاورزان معیشتی افرادی بوده که برای گذراندن زندگی خود اقدام به پرورش محصولات کشاورزی می کنند و شکارچیان خارج از محدوده صنایع غذایی مدرن در نظر گرفته می شوند.

صنایع غذایی

قابل ذکر است که این گرایش از جمله چندرشته ای ها محسوب می گردد و مترجمین این رشته بایستی اطلاعات جامعی از رشته های دیگر مرتبط با صنایع غذایی نیز داشته باشند. ترجمه تخصصی صنایع غذایی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی مرتبط با این رشته نیز در این سایت فراهم شده است.

علوم خاک

علوم خاک مطالعه خاک به عنوان یک منبع طبیعی بر روی سطح زمین از جمله تشکیل خاک، طبقه بندی و نقشه برداری، مشخصات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و باروی خاک ها بوده و این ویژگی ها مرتبط با استفاده و مدیریت خاک ها می باشد. برخی مواقع، اصطلاحاتی که اشاره به شاخه های علوم خاک دارد، مانند پدولوژی (تشکیل، شیمی، مورفولوژی و طبقه بندی خاک) و ادافولوژی (نحوه تعامل خاک ها با موجودات زنده، به ویژه گیاهان) دارند، مترادف با علوم خاک مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع نام های مربوط به این رشته، مرتبط با انجمن های مختلف مربوطه می باشد. در واقع، مهندسین، کشاورزان، شیمیدان ها، زمین شناسان، جغرافیدان های فیزیکی، اکولوژیست ها، بیولوژیست ها، میکروبیولوژیست ها، فرهنگ شناسان، متخصصان بهداشت، باستان شناسان و متخصصان در حوزه برنامه ریزی منطقه ای، همگی به آگاهی بیشتر از خاک و تحولات علوم خاک کمک می کنند. دانشمندان خاک نگرانی هایی را در رابطه با نحوه حفاظت از خاک و زمین های قابل کشت در جهان با جمعیت در حال رشد، بحران احتمالی آب در آینده، افزایش سرانه مصرف غذا و تخریب اراضی مطرح کردند.

علوم خاک

ترجمه تخصصی علوم خاک توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. خدمات این بخش شامل ترجمه متن، ترجمه کتاب، و ترجمه مقالات می باشد.

علوم دامی

علوم دام (علوم زیستی) به عنوان مطالعه بیولوژی حیواناتی که تحت کنترل بشر هستند، توصیف می شود. این شاخه به عنوان تولید و مدیریت حیوانات پرورشی نیز ذکر می شود. به لحاظ تاریخی، دامپروری به عنوان پرورش حیوانات گونه های دام مانند گاو، گوسفند، خوک، مرغ و اسب ها در نظر گرفته می شود. امروزه، این حوزه از علم فراتر رفته و شامل پرورش حیواناتی مانند سگ و گربه و بسیاری از گونه های عجیب و غریب نیز می باشد. مدرک علوم دام در برخی دانشگاه ها ارائه می شود. به طور معمول، برنامه درسی علوم دامی نه تنها زمینه علمی قوی را ارائه می کند، بلکه تجربه کار عملی با حیوانات در مزارع موجود در فضای باز دانشگاه را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

علوم دامی

ترجمه تخصصی علوم دامی توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. خدمات این بخش شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی انواع مقالات، کتاب ها و هرگونه متن مرتبط با این رشته می باشد.

مهندسی مکانیک بیوسیستم

در اروپا، مهندسی بیوسیستم شاخه ای از مهندسی بوده که با علوم مهندسی و طراحی با علوم زیست محیطی و بیولوژیکی تلفیق می گردد. این مساله نشان دهنده تکامل رشته های مهندسی در همه موجودات زنده می باشد. بنابراین، مهندسی بیوسیستم شاخه ای از مهندسی بوده که از علوم مهندسی به منظور حل مشکلات مربوط به سیستم های بیولوژی استفاده می کند. در آمریکا، مهندسی بیوسیستم (به عنوان مهندسی سیستم های بیولوژیکی نیز شناخته می شود) شاخه ای از مهندسی بوده که علوم مهندسی و علوم بیولوژی، زیست محیطی و کشاورزی را با هم تلقیق می کند. این مساله بیانگر تکامل رشته مهندسی کشاورزی در همه موجودات زنده می باشد (اما به طور کلی شامل کاربردهای زیست دارویی که قلمرو مهندسی زیست دارویی است، نمی شود). در بسیاری از موسسات آمریکایی، مهندسی بیوسیستم ها مترادف با مهندسی بیولوژیکی است. در برخی موسسات، مهندسی بیوسیستم ها به عنوان اصطلاح گسترده تری در نظر گرفته شده که شامل مهندسی کشاورزی و مهندسی بیولوژیکی و همچنین مهندسی بیوسیستم ها می باشد؛ حوزه های برنامه ریزی معمول در این شاخه شامل تولید انرژی زیستی، توسعه بیوسنسورها، مهندسی اکولوژی و زیست محیطی، کشاورزی در محیط کنترل شده، پردازش غذا و امنیت غذا، مهندسی کشاورزی (دستگاه ها، آبیاری و ذخیره سازی)، کیفیت آب، کمیّت آب و بازیافت آب (از جمله اندازه گیری پاتوژن ها، مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر) می باشد.

مهندسی مکانیک بیوسیستم

ترجمه تخصصی مهندسی مکانیک بیوسیستم توسط تیمی از مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. مترجمین این دپارتمان آماده ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی تمامی متون و مقالات مرتبط با این گرایش می باشند.

در بحث فوق به بررسی گرایش های این رشته و نیز نحوه ترجمه تخصصی هر کدام از آنها پرداختیم. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر این رشته در سطح بین المللی اشاره می کنیم:

  • Agriculture در MDPI
  • Agriculture and Agricultural Science Procedia در الزویر
  • Agriculture, Ecosystems & Environment در الزویر
  • Agriculture and Natural Resources در الزویر
  • Artificial Intelligence in Agriculture در الزویر
  • Computers and Electronics in Agriculture در الزویر
  • Journal of Agriculture and Food Research در الزویر
  • Journal of Integrative Agriculture در الزویر
  • Journal of Agronomy and Crop Science در وایلی
  • Journal of Agricultural Economics در وایلی
  • Agricultural and Forest Meteorology در الزویر
  • Plant and Soil در اسپرینگر

هزینه ترجمه یک مقاله 10 صفحه مهندسی کشاورزی، حدودا چقدر می شود؟

 

قیمت گذاری سفارشات بر اساس تعداد صفحات انجام نمی گیرد. در نظر داشته باشید که نحوه محاسبه هزینه سفارشات، بر اساس حجم و تعداد کلمات داخل متن و همچنین زمان تحویل می باشد. همکاران ما در بخش پشتیبانی، فایل مورد نظر را بررسی کرده و شما را از هزینه نهایی آن مطلع خواهند کرد.

کیفیت متن برای من خیلی مهم است؛ چطور در مورد کیفیت سفارشات، اطمینان داشته باشم؟

 

در فرداپیپر، هر رشته ای دارای دپارتمان تخصصی خاص خود می باشد و مقاله شما نیز توسط مترجمین متخصص همان رشته انجام می شود. مترجمین رشته مهندسی کشاورزی، دارای بیش از 10 سال سابقه فعالیت در این زمینه می باشند. در نتیجه شما هیچگونه نگرانی در مورد کیفیت سفارشات نخواهید داشت.

چطور در مورد امنیت پرداخت های خود اطمینان داشته باشم؟

 

وب سایت فرداپیپر دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. در نتیجه امنیت درگاه های پرداخت سایت، تضمین شده هستند. روش های پرداختی متنوعی در نظر گرفته شده که می توانید در مورد پرداخت های خود، با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.

فایل نهایی تحویل داده شده، در چه فرمت و قالبی خواهد بود؟

 

فایل نهایی ترجمه، به صورت تایپ شده در ورد خواهد بود که قابل ویرایش می باشد. البته در صورتی که قالب دانشگاهی خاصی داشته باشید می توانید با پشتیبانی هماهنگ نمایید تا ترجمه شما در آن قالب خاص انجام گیرد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi