سفارش ترجمه تخصصی کامپیوتر

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی کامپیوتر

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر، گستره بسیار زیادی دارد و شامل گرایش های بسیار گوناگونی است و این گستره، روز به روز در حال افزایش است و می توان گفت که امروزه، بیشتر جنبه های زندگی بشری را تحت شعاع قرار داده است. اهمیت این علم در جهان امروزی، بر کسی پوشیده نیست. در همین راستا، دانشجویان، اساتید و علاقه مندان زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت و پژوهش می باشند. همانطور که ذکر شد، این رشته، گرایش ها و زیرشاخه های بسیار متعددی دارد، با این حال اگر بخواهیم با دیدی کلی تر نگاه کنیم می توانیم این رشته را به سه گرایش نرم افزار، سخت افزار و فناوری اطلاعات تقسیم بندی کنیم. با نگاهی موشکافانه تر نیز می توان گرایش های معماری کامپیوتر، هوش مصنوعی، مکاترونیک، الگوریتم ها و محاسبات، شبکه های کامپیوتری، رایانش امن، امنیت اطلاعات و تجارت الکترونیک را در آن مشاهده کرد.

مهندسین کامپیوتر بیشتر درگیر جنبه های نرم افزاری و سخت افزاری محاسبات هستند که شامل میکروکنترلرها، ریزپردازنده ها، رایانه های شخصی، و ابررایانه ها و نیز طراحی مدار می باشد. این رشته نه تنها روی نحوه عملکرد سیستم های کامپیوتری تمرکز دارد، بلکه روی ادغام آنها در سطحی بزرگ نیز فعالیت می کند. وظایف عمده ای که یک مهندس کامپیوتر می تواند با آن سر و کار داشته باشد شامل نوشتن نرم افزار و سیستم عامل ها برای میکروکنترلرهای تعبیه شده، طراحی تراشه های VLSI، طراحی سنسورهای آنالوگ، طراحی بردهای سیگنال، و طراحی سیستم عامل ها می باشد. مهندسین کامپیوتر همچنین در زمینه هایی چون تحقیقات ربات فعالیت دارند که این رشته، وابستگی شدیدی به استفاده از سیستم های دیجیتالی جهت کنترل و نظارت بر سیستم های الکتریکی مانند موتورها، سنسورها و ابزارهای ارتباطی دارد.

تا به اینجا به اهمیت بالای این رشته دانشگاهی پی بردیم. واضح است که هر روزه مقالات و کتاب های زیادی در سطح بین المللی به چاپ می رسند که بیشتر این منابع نیز با زبان انگلیسی عرضه می گردند. از جمله منابعی که دانشجویان این رشته، بیشتر به آنها مراجعه می کنند می توان به IEEE و الزویر (Elsevier) اشاره کرد. همانطور که ذکر شد، رشته مهندسی کامپیوتر جزو رشته هایی است که هر روزه در حال رشد است و یک دانشجوی رشته کامپیوتر، باید جهت موفقیت در این رشته، اطلاعات خود را به روز نگه دارد. تیم فرداپیپر نیز با آگاهی از این موضوع، دپاتمان ویژه ای را جهت ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های رشته کامپیوتر راه اندازی کرده تا ترجمه هایی دقیق و به روز را در اختیار علاقه مندان و دانشجویان این رشته قرار دهد.

ترجمه تخصصی مهندسی کامپیوتر

سوالی که ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد گردد این است که بهترین مترجم در رشته مهندسی کامپیوتر، چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که، بهترین کیفیت ترجمه تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر را تنها می توان از مترجمی انتظار داشت که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد یا دکترای این رشته بوده و نیز مطالعات زیادی را هر روزه در این زمینه دارد. چرا که رشته مهندسی کامپیوتر جزو رشته هایی است که هر روزه در حال رشد بوده و گرایش ها و مباحث بیشماری را پوشش می دهد. یک مترجم رشته مهندسی کامپیوتر باید مطالعه مستمر داشته باشد تا هر روزه با اصطلاحات جدیدی که در این زمینه مطرح می گردد، آشنا شود. مثلا در زمینه فناوری اطلاعات می توان به اصطلاحاتی چون بلاک چین، اینترنت اشیا، شبکه های 5G، و … اشاره کرد. موضوعاتی که شاید در ده سال گذشته مطرح نبوده اند و امروزه جای خود را در مقالات و کتاب های علمی این رشته پیدا کرده اند. به همین دلیل، مترجمین این رشته نمی توانند به اطلاعات موجود در دیکشنری های این رشته بسنده کنند. به همین دلیل، یکی از موضوعاتی که هر روزه در تیم ما مورد بحث قرار می گیرد، توانایی معادل یابی عبارات جدید است. شاید اصطلاح جدیدی در یک مقاله علمی مطرح شده که معادل فارسی به خصوصی ندارد، ولی مترجمی که مطالعات زیاد دارد، با مفهوم این عبارت آشنا بوده و می تواند مخاطب را در یک جمله با آن عبارت آشنا سازد.

با در نظر گرفتن همه موارد فوق الذکر، تیم ترجمه فرداپیپر اقدام به راه اندازی دپاتمان ویژه ای برای ترجمه تخصصی این رشته کرده و مترجمین باسابقه و علاقه مند را پس از انجام آزمون های ورودی سخت گیرانه، جذب نموده تا نهایت کیفیت ترجمه تخصصی در این رشته را به شما عزیزان ارائه نماید. ترجمه تخصصی این رشته را نمی توان منحصر به مقالات و کتاب های این رشته و نیز مورد نیاز برای دانشجویان و اساتید این رشته دانست. چرا که فناوری اطلاعات و رشته مهندسی کامپیوتر جزو موضوعاتی هستند که در چند سال گذشته، علاقه مندان زیادی را در در سطح جهان و مخصوصا در ایران پیدا کرده اند. در همین راستا، هر روزه اخبار گوناگونی نیز در وب سایت های مختلف به زبان فارسی ارائه می شوند که می توان گفت بیشتر آنها ترجمه اخبار انگلیسی در این زمینه می باشند. به همین دلیل، این دپاتمان علاوه بر ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های رشته کامپیوتر، اقدام به ترجمه محتواهای علمی گوناگون در این زمینه، و نیز بروشورها، اسناد و هرگونه متنی در این زمینه می نماید. همچنین خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی نیز جزو مواردی بوده که در طی چند سال گذشته در دستور کار این دپارتمان قرار گرفته و نمره قبولی خوبی را از طرف مشتریان دریافت کرده است.

مهندسی نرم افزار

ابتدا به درک این مفهوم می پردازیم که مهندسی نرم افزار چیست؟ این عبارت از دو کلمه تشکیل شده است: نرم افزار و مهندسی. نرم افزار در واقع بیشتر از یک کد برنامه نویسی است. برنامه یک کد قابل اجرا می باشد که در سایه اهداف محاسباتی اجرا می گردد. نرم افزار در واقع مجموعه ای از کدهای برنامه نویسی قابل اجرا، کتابخانه ها و اسناد مرتبط با آن می باشد. نرم افزار هنگامی که در واقع با توجه به ملزومه خاصی ساخته شده باشد، به عنوان محصول نرم افزاری شناخته می شود. از طرفی دیگر، مهندسی در واقع به توسعه محصولات، با استفاده از مبانی مشخص علمی و روش های این چنینی برمی گردد.

مهندسی نرم افزار در واقع یک شاخه از مهندسی مرتبط با توسعه محصولات نرم افزاری، با استفاده از روش ها، مبانی و روندهای مشخص و علمی است. نتیجه مهندسی نرم افزار، یک محصول نرم افزاری قابل اطمینان و بهره ور است. این رشته در واقع کاربرد سیستماتیک، از رویکردهای مهندسی، برای توسعه نرم افزار می باشد و یک زیرمجموعه مستقیم از مهندسی بوده و با علوم مدیریت و علوم کامپیوتر همپوشانی دارد. همچنین آن را به عنوان قسمتی از مهندسی کلی سیستم در نظر می گیرد. این رشته در واقع مطالعه دقیق مهندسی، با هدف طراحی، توسعه و حفظ و نگه داری از نرم افزار است. مهندسی نرم افزار، برای پرداختن به مسئله پروژه های نرم افزار، با کیفیت پایین معرفی شد. این مسائل هنگامی که نرم افزار از موعد مقرر با بودجه فراتر رفته و سطوح کمتر کیفیت را دارد، بروز پیدا می کند. این پدیده می تواند تضمین کند که کاربرد مدنظر به صورت صحیح، بدون تناقض، به هنگام، با توجه به بودجه و در چارچوب ملزومات ساخته شده است. تقاضای مهندسی نرم افزار، برای انطباق با نرخ خارق العاده تغییر، در ملزومات کاربران و همچنین محیطی که بر پایه آن، کاربردها باید فعالیت کنند ظهور پیدا کرد.

مهندسی نرم افزار

این رشته را می توان یکی از زیرشاخه های اصلی مهندسی کامپیوتر قلمداد کرد. هر روزه مقالات و کتاب های بیشماری در این زمینه به چاپ می رسند و در سطح بین المللی منتشر می گردند. یک دانشجو و مهندس نرم افزار نیز برای به روز نگه داشتن اطلاعات خود و نیز برخی از اهداف دانشگاهی، باید به این منابع دسترسی داشته باشد. اینجاست که اهمیت ترجمه تخصصی مهندسی نرم افزار مشخص می گردد. مترجمینی با تخصص همین رشته در دپارتمان فرداپیپر، اقدام به ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های نرم افزار می کنند. فرداپیپر به عنوان یک سایت ترجمه تخصصی، علاوه بر خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی، در زمینه ارائه خدمات فارسی به انگلیسی مهندسی نرم افزار نیز فعالیت دارد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Journal of Systems and Software در الزویر
  • Software and Systems Modeling در اسپرینگر
  • Journal of Software: Evolution and Process در وایلی
  • IEEE Transactions on Software Engineering در IEEE
  • Information and Software Technology در الزویر
  • Software Testing, Verification & Reliability در وایلی
  • Innovations in Systems and Software Engineering در اسپرینگر
  • IEEE Software در IEEE
  • Empirical Software Engineering Journal در اسپرینگر

مهندسی سخت افزار

این رشته، فرآیند طراحی، توسعه و آزمایش سیستم های کامپیوتری و اجزای فیزیکی مختلف، مرتبط با سیستم های کامپیوتری است. با ابداع فناوری و پیشرفت در R&D، حوزه مهندسی سخت افزار به گونه ای توسعه یافته است که دستگاه های سخت افزاری ای را در بر می گیرد که توانایی مهندسی نرم افزار تعبیه شده در دستگاه های غیر کامپیوتری را نیز می دهد. در سیستم های تعبیه شده، مهندسی سخت افزار، متشکل از فرآیند طراحی و توسعه تمامی قطعات الکترونیکی، مرتبط با سخت افزار (همانند حسگرها، پردازنده ها و کنترل ها) است. این حوزه، نه تنها به طراحی و توسعه رایانه و سیستم های تعبیه شده محدود نشده است بلکه می تواند دستگاه های مختلفی را برای عملکرد کل سیستم کسب و کار تلفیق نماید. با ابداع فناوری و پیشرفت در R&D، مهندسی سخت افزار، اکنون در زمینه های جدیدی همانند رایانش موبایل و سیستم های پراکنده، بینایی ماشین و رباتیک و … فراگیر شده است.

با ایفا کردن نقش حیاتی و روزافزون فناوری، در زندگی روزمره مان، افراد حرفه ای که توانایی توسعه نسل آتی سیستم های کامپیوتری را داشته باشند، با تقاضای بالا باقی خواهند ماند. با روندهای سخت افزاری نوظهور و داغ حسگرها (همانند پرینت سه بعدی) و پیشرفت مداوم و موفقیت دستگاه های موبایل، اکنون زمان هیجان انگیزی است که شما یک مهندس سخت افزار باشید. مهندسان سخت افزار، تخصص در فناوری، دستگاه های الکترونیکی و مهندسی را با هم ترکیب می کنند تا بتوانند کامپیوترها را طراحی کرده و بسازند. همچنین اجزای انفرادی، برای سیستم های کامپیوتری را توسعه می دهند (شامل ریزتراشه ها، پردازنده ها و بردهای مداری و دستگاه های جانبی پردازشی ای همانند روترها، صفحه کلید و پرینترها).

مهندسی سخت افزار

با در نظر گرفتن این موضوع و نیز گسترش این رشته در بیشتر دانشگاه های ایران، نیاز به ترجمه تخصصی مهندسی سخت افزار نیز احساس می شود. دپارتمان ترجمه تخصصی مهندسی کامپیوتر نیز با جذب مترجمین متخصص در این رشته اقدام به ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز ترجمه فارسی به انگلیسی این رشته می کند. این خدمات شامل ترجمه مقاله، ترجمه کتاب و تمامی متون مرتبط با این رشته می باشد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Engineering with Computers در اسپرینگر
  • Computers & Industrial Engineering در الزویر
  • IEEE Transactions on Computers در IEEE

فناوری اطلاعات (IT)

فناوری اطلاعات (IT) در واقع استفاده از هر کامپیوتر، ذخیره سازی، شبکه بندی و سایر دستگاه های فیزیکی، زیرساخت ها و فرآیندهایی برای خلق، پردازش، ذخیره سازی، امن کردن و تبادل تمامی حالات داده های الکترونیکی می باشد. به طور عادی، IT در موقعیت فعالیت های شرکتی، در نقطه مقابل فناوری های شخصی یا سرگرم کننده، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده تجاری IT، در برگیرنده فناوری کامپیوتر و مخابرات می باشد. عبارت فناوری اطلاعات، توسط بررسی کسب و کار، در دانشگاه هاروارد، با هدف ایجاد تمایز میان ماشین هایی که با توجه به هدف ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند تا حوزه محدودی از کاربردها را انجام دهند و ماشین های رایانش، با هدف کلی که می توان آن ها را برای وظایف مختلف، برنامه نویسی کرد ابداع شد. از اوایل سده 20ام، ظرفیت محاسباتی افزایش یافت در حالی که هزینه دستگاه و مصرف انرژی کاهش پیدا کردند. چرخه ای که امروز، هنگام ظهور فناوری های جدید، هنوز هم به قوت خود باقی است.

سخت افزار و نرم افزار IT: تکنولوژی اطلاعات شامل چندین لایه از ادوات فیزیکی (سخت افزار)، مدل های اتوماسیون سازی، مدیریت و مجازی سازی، سیستم عامل و کاربردها (نرم افزار) که برای انجام کاربردهای الزامی استفاده می شود را در بر می گیرد. دستگاه های کاربر، وسایل جانبی و نرم افزارها (همانند لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند یا حتی ادوات ثبت و ضبط) را می توان در دامنه IT شامل کرد. هم چنین این پدیده می تواند به معماری ها، روش های بررسی و مقرراتی که بر استفاده و ذخیره سازی داده نظارت دارد، اشاره کند.

فرهنگ واژگان کسب و کار، امروزه فناوری اطلاعات را به این صورت تعریف می کند: مجموعه ای از ابزارها، فرآیندها و روش ها (همانند کدنویسی/برنامه نویسی، انتقال داده، تبدیل داده، بازیابی و ذخیره سازی، تحلیل سیستم و طراحی آن، کنترل سیستم ها) و ادوات مرتبط که برای جمع آوری، پردازش و ارائه اطلاعات، مورد استفاده قرار می گیرند، می باشد. به عبارت وسیع تر، این پدیده شامل اتوماسیون اداری، دستگاه های چند رسانه ای و مخابرات را در بر می گیرد. در حالی که IT  اغلب برای توصیف کردن شبکه های کامپیوتری و کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع تمامی لایه های سیستم ها، در یک سازمان را شامل می شود – از سخت افزارها، سیستم های عامل، پایگاه های داده، فضای ذخیره سازی، سرورها و … – . فناوری های مخابرات شامل اینترنت و ابزارهای تجاری، قسمتی از زیرساخت IT یک سازمان به شمار می روند.

فناوری اطلاعات

با توجه به بحث فوق متوجه می شویم که IT جزو چند رشته ای ها می باشد و مترجمین این رشته باید علاوه بر دانش IT، اطلاعاتی از رشته های مختلف را نیز داشته باشند. همچنین با توجه به رشد روزافزون این رشته و نیز افزوده شدن روزانه اصطلاحات جدید به این رشته، این مترجمین باید مطالعات روزانه داشته باشند تا با مفاهیم جدید نیز آشنا گردند. دپارتمان مهندسی کامپیوتر با در نظر داشتن این موضوع، اقدام به جذب مترجمینی با این مهارت ها کرده تا خدمات ترجمه تخصصی فناوری اطلاعات (IT) را هم در زمینه انگلیسی به فارسی و هم در زمینه فارسی به انگلیسی ارائه نماید. همچنین به منظور دسترسی به منابع مورد نیاز، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی نیز در این سایت وجود دارد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Journal of Electrical Systems and Information Technology در الزویر
  • Journal of Information Technology در اسپرینگر
  • Journal of Global Information Technology Management در Taylor & Francis

معماری کامپیوتر

معماری کامپیوتر، مجموعه ای از قواعد و روش ها است که کاربردپذیری، ساماندهی و پیاده سازی سیستم های کامپیوتری را توصیف می نماید. برخی از تعاریف معماری، آن را به عنوان عاملی که توصیف کننده مدل های برنامه نویسی و قابلیت های یک سیستم و نه مسائل خاص پیاده سازی است، تعریف می نمایند. در سایر تعاریف، معماری کامپیوتر در واقع مجموعه دستور العمل های طراحی معماری، طراحی ریزمعماری، طراحی منطق و پیاده سازی را شامل می شود.

این رشته مرتبط با متوازن ساختن عملکرد، بهره وری، هزینه و اطمینان پذیری یک سیستم کامپیوتری است. می توان دستورالعمل هایی را برای توصیف کردن تعادل این فاکتورهای درحال رقابت، مورد استفاده قرار داد. مجموعه دستورالعمل های پیچیده تر به برنامه نویس ها، توانایی نوشتن برنامه های بهره ورتر، از لحاظ فضا را می دهند زیرا یک دستورالعمل می تواند انتزاع های سطح بالاتری را کدگذاری کند (همانند دستورالعمل Loop x86). با این وجود، دستورالعمل های طولانی تر و پیچیده تر، زمان بیشتری را برای رمزگشایی، توسط پردازنده طلب می کنند و پیاده سازی بهره ورتر آن ها می تواند مستلزم هزینه بیشتری باشد. پیچیدگی بیشتر از مجموعه دستورالعمل های بزرگ می تواند فضای بیشتری را برای عدم قطعیت ایجاد کند هنگامی که دستورالعمل ها به صورت غیرمترقبه با یکدیگر، به فعل و انفعال می پردازند. پیاده سازی در واقع طراحی مدار مجتمع، بسته بندی، توان و خنک سازی را در بر می گیرد. بهینه سازی طراحی، نیاز به آشنایی با کامپایلرها، سیستم عامل ها، بسته بندی و طراحی منطق دارد.

با وجود این که عبارت معماری کامپیوتر بسیار پیچیده به نظر می رسد، تعریف آن به نسبت آنچه انتظار داریم، آسان تر است. این رشته، علم یا مجموعه قوانینی است که عنوان می دارد، چگونه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، در کنار یکدیگر قرار گرفته و می توانند برای فعالیت یک سیستم به تعامل بپردازند. این پدیده نه تنها نحوه عملکرد کامپیوتر بلکه توانایی آن، در عرصه های مختلف فناوری را تعیین می نماید. کامپیوترها هنوز هم بخش عمده ای از زندگی ما هستند و معمار کامپیوتر، هنوز هم می تواند فناوری ها و برنامه های بهتر و جدیدی را توسعه دهد.

معماری کامپیوتر

با توجه به اهمیت این گرایش، بخش مجزایی از دپارتمان کامپیوتر، به ترجمه تخصصی معماری کامپیوتر اختصاص یافته و مترجمینی با همین گرایش اقدام به ارائه خدمات ترجمه در این بخش می نمایند. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه کتاب می باشد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Future Generation Computing Systems در الزویر
  • IEEE Computer Architecture Letters در IEEE
  • International Journal of Architectural Computing در SAGE
  • Parallel Computing در الزویر
  • Journal of Systems Architecture در الزویر

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسانی، در ماشین که به گونه ای طراحی شده است تا همانند انسان تفکر کرده و از اقدامات آن ها تقلید کنند، اشاره دارد. این عبارت را می توان به هر ماشینی اطلاق کرد که خصوصیات متناظر با ذهن انسان (همانند یادگیری و حل مسئله) را از خود نشان می دهد.

خصیصه ایده آل هوش مصنوعی، توانایی منطقی سازی و دست به کار شدن است که بهترین شانس رسیدن به یک هدف خاص را دارد. هنگامی که اکثر افراد، عبارت هوش مصنوعی را می شنوند، اولین چیزی که به آن فکر می کنند ربات ها هستند. دلیل آن، این است که فیلم هایی با بودجه کلان و رمان های این چنینی، داستان هایی را درباره ماشین های شبیه به انسان به هم می بافند که بر روی زمین باعث هرج و مرج می شوند اما این آخرین اتفاقی است که ممکن است بیفتد. هوش مصنوعی، مبتنی بر این اساس است که هوش انسان را می توان به گونه ای تعریف کرد که یک ماشین بتواند از آن به راحتی تقلید کرده و امورات را انجام دهد (اموراتی از ساده ترین موضوعات تا پیچیده ترین آن ها). هدف هوش مصنوعی، یادگیری، منطق و درک می باشد. با پیشرفت فناوری، معیارهای قبلی ای که هوش مصنوعی را تعریف می کردند، اکنون منسوخ شده اند، برای مثال ماشین هایی که توابع پایه را محاسبه کرده یا متن را از طریق شناختن کاراکتر بهینه، شناسایی می کردند دیگر به عنوان موجودیت هایی نیستند که در خود، هوش مصنوعی داشته باشند. به دلیل این که این کاربرد، اکنون به عنوان یک کاربرد فطری و مرسوم در کامپیوتر در نظر گرفته می شود. AI به طور مداوم در حال تکامل است تا بتواند به صنعت های مختلفی سود برساند. ماشین ها با استفاده از رویکردهای میان رشته ای، بر پایه ریاضی، علوم کامپیوتر، زبان شناسی، روان شناسی و … به یکدیگر متصل هستند.

هوش مصنوعی

در همین زمینه و با توجه به رشد مقالات و پژوهش های انجام شده در این رشته، تیم فرداپیپر اقدام به ترجمه تخصصی هوش مصنوعی کرده است. در همین راستا، مترجمینی با همین گرایش در حال همکاری با این دپارتمان می باشند.

در همین زمینه، ترجمه تمامی مقالات مرتبط با این موضوع، از جمله ترجمه مقالات یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، کلان داده ها و … توسط این تیم انجام می گیرد. با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین سفارش ترجمه تخصصی را دانشجویان تشکیل می دهند، سعی شده تا خدمات ترجمه ارزان و با تخفیفات دانشجویی ویژه به این عزیزان ارائه گردد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Artificial Intelligence در الزویر
  • Artificial Intelligence in Agriculture در الزویر
  • Artificial Intelligence in Engineering در الزویر
  • Engineering Applications of Artificial Intelligence در الزویر
  • Machine Learning در اسپرینگر
  • Neural Networks در الزویر
  • IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence در IEEE

شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری، یک شبکه مخابرات دیجیتال، برای به اشتراک گذاری منابع، میان گره ها است که این گره ها در واقع دستگاه های پردازشی ای هستند که از فناوری مخابرات مشترک استفاده می کنند. انتقال داده میان گره ها در لینک های داده که متشکل از رسانه کابل فیزیکی می باشند، همانند زوج های به هم تابیده یا کابل های فیبر نوری یا روش های وایرلس (همانند وای فای، انتقال ماکروویو یا انتقال های نوری جدا از فضا) پشتیبانی می نماید. گره های شبکه در واقع دستگاه های کامپیوتری شبکه ای هستند که ارتباطات داده را به وجود آورده، آن را مسیریابی می کنند و آن را به پایان می برند. این موجودیت ها اغلب توسط آدرس های شبکه شناسایی می شوند و هاست هایی همانند کامپیوترهای شخصی، تلفن ها و سرورها را در کنار سخت افزار شبکه بندی (همانند روترها و سوییچ ها) در بر می گیرند. دو مورد از چنین دستگاه هایی را می توان هنگامی که یکی از آن ها، توانایی تبادل اطلاعات با دستگاه دیگر را دارد (چه ارتباط مستقیم با یکدیگر داشته باشند و چه نداشته باشند)، دانست. در اکثر مواقع، پروتکل های ارتباطات مختص به کاربرد، به نسبت سایر پروتکل های عمومی تر ارتباطی، لایه بندی شدند (برای مثال به عنوان پی لود منتقل می شوند). شبکه های کامپیوتری از بسیاری از کاربردها و خدمات (همانند دست یابی به شبکه گسترده جهانی، ویدئو دیجیتال، صدای دیجیتال، استفاده مشترک از کاربردها و سرورهای ذخیره سازی، پرینترها و ماشین های فکس و استفاده از ایمیل و کاربردهای پیام رسانی لحظه ای)، پشتیبانی می نماید. شبکه های کامپیوتری را می توان با استفاده از معیارهای زیادی طبقه بندی نمود (برای  مثال رسانه انتقالی که برای حمل کردن سیگنال هایشان استفاده می شوند، پهنای باند، پروتکل های ارتباطاتی ای که ترافیک شبکه را ساماندهی می کنند، سایز شبکه، توپولوژی، مکانیزم کنترل شبکه و هدف سازمانی). شناخته شده ترین شبکه کامپیوتری، اینترنت است.

شبکه های کامپیوتری

این رشته به عنوان گرایشی از مهندسی کامپیوتر، دارای اهمیت بالایی بوده و در همین راستا، ترجمه تخصصی شبکه های کامپیوتری به عنوان بخش ویژه ای در این دپارتمان فعالیت دارد. مترجمینی با همین تخصص اقدام به ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی در این رشته هستند.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Computer Networks در الزویر
  • Computer Networks and ISDN Systems در الزویر
  • IEEE Transactions on Wireless Communications در IEEE

رایانش امن

رایانش، فعالیتی است که از کامپیوتر، برای مدیریت، پردازش و انتقال اطلاعات استفاده می کند. این پدیده شامل توسعه بخش نرم افزاری و سخت افزاری می شود. رایانش در واقع جزء درونی و حیاتی فناوری صنعتی مدرن محسوب می شود. رشته های رایانش عمده شامل مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر، در سیستم اطلاعاتی و فناوری اطلاعات می شود.

به طور کلی می توان رایانش را به این گونه تعریف کرد: هر گونه فعالیت هدف محوری که نیاز به کامپیوتر داشته، از آن سود می برد یا آن را خلق می کند، می باشد. بنابراین رایانش، شامل طراحی و ساخت سیستم های سخت افزاری، برای بازه گسترده ای از اهداف می شود: پردازش، ساختاربندی و مدیریت انواع مختلف اطلاعات، انجام مطالعات علمی با استفاده از کامپیوتر، وادار کردن سیستم های کامپیوتر برای رفتار به صورت هوشمندانه، خلق و استفاده از رسانه های سرگرمی و ارتباطات، یافتن و جمع آوری اطلاعات مرتبط با هر هدف خاص و … . این لیست به نظر بی انتها می آید و فرصت های موجود در این زمینه بینهایت هستند.

رایانش امن

در همین راستا، مبحث رایانش امن به یکی از گرایش های اصلی رشته مهندسی کامپیوتر تبدیل شده و همانطور که ذکر شد، کاربردهای بیشماری نیز دارد. با در نظر گرفتن این موضع، ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های مرتبط با رایانش امن نیز توسط مترجمینی با همین گرایش در دپارتمان مهندسی کامپیوتر انجام می گیرد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Formal Aspects of Computing در اسپرینگر
  • IEEE Transactions on Dependable and Secure Computing در IEEE
  • Journal of Grid Computing در اسپرینگر

امنیت اطلاعات

امنیت اطلاعات که برخی از مواقع به صورت اینفوسِک (infosec) خلاصه می شود در واقع عمل محافظت از اطلاعات، با کاهش ریسک اطلاعات می باشد. این پدیده بخشی از مدیریت ریسک اطلاعات به شمار می رود. معمولا شامل جلوگیری یا حداقل کاهش احتمال دستیابی، استفاده، افشا، اختلال، حذف/نابودی، ناقص کردن، اصلاح، بررسی، ثبت و ضبط با کاهش دادن ارزش اطلاعات، به طور غیرمجاز/نامناسب می شود. با این وجود می تواند کاهش اثرات منفی چنین رخدادهایی را نیز در بر بگیرد. اطلاعات می تواند هر حالتی داشته باشد (برای مثال الکترونیکی یا فیزیکی، قابل لمس (برای مثال کاغذ یا ناملموس)، ناملموس (برای مثال دانش)). نقطه تمرکز اصلی امنیت اطلاعات، محافظت متعادل از محرمانگی، تمامیت و در دسترس بودن داده (آن را به عنوان سه گانه CIA می شناسیم)، در کنار حفظ کردن توجه به پیاده سازی سیاست های بهره ور است و همگی این کارها بدون ضرر رساندن به بهره وری سازمان می باشد.

امنیت کامپیوتر (امنیت سایبری) یا امنیت فناوری اطلاعات (امنیت IT)، محافظت از شبکه ها و سیستم های کامپیوتری، از سرقت یا آسیب رساندن به سخت افزار، نرم افزار یا داده های الکترونیکی و هم چنین از اختلال یا سو جهت دهی خدماتی است که فراهم می آورند. این زمینه به دلیل اتکای بیشتر بر سیستم های کامپیوتری (اینترنت) و استانداردهای شبکه وایرلس (همانند بلوتوث و وای فای) و همچنین به دلیل رشد دستگاه های هوشمند (شامل تلفن های هوشمند، تلویزیون ها) و دستگاه های مختلفی که اینترنت اشیا را می سازند، اهمیت زیادی را به خود می بینند. به دلیل پیچیدگی هم از لحاظ سیاست و هم از لحاظ فناوری، امنیت سایبری، یکی از چالش های عمده در جهان معاصر به شمار می رود.

امنیت اطلاعات

با توجه به اهمیت موضوع، ترجمه تخصصی امنیت اطلاعات توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. فعالیت های این بخش بسیار گسترده بوده و ترجمه تخصصی مقالات بلاکچین (Blockchain) نیز توسط مترجمین این دپارتمان انجام می پذیرد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Journal of Information Security and Applications در الزویر
  • IEEE Security & Privacy در IEEE
  • IEEE Transactions on Information Forensics and Security در IEEE

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی، فعالیت خرید یا فروش الکترونیکی محصولات، در خدمات آنلاین یا در بستر اینترنت است. تجارت الکترونیکی، مبتنی بر فناوری هایی همانند تجارت موبایل، انتقال منابع مالی الکترونیکی، مدیریت زنجیره تامین، بازاریابی اینترنتی، پردازش تراکنش های آنلاین، تبادل داده های الکترونیکی (EDI)، سیستم های مدیریت لیست دارایی و سیستم های جمع آوری داده اتوماسیون شده می باشد. تجارت الکترونیکی به نوبه خود توسط پیشرفت فناوری، در صنعت نیمه رسانا برانگیزش می شود و بزرگترین بخش صنعت الکترونیکی است. تجارت الکترونیکی مدرن معمولا از شبکه گسترده جهانی، حداقل برای یک قسمت از چرخه حیات تراکنش استفاده می کند. با این وجود ممکن است از سایر فناوری ها همانند ایمیل نیز بهره بجوید. فناوری های تجارت الکترونیک عادی، خرید کتاب های آنلاین (همانند آمازون) و خرید موسیقی (دانلود موسیقی در حالت توزیع دیجیتال، همانند فروشگاه آی تونز) و بسیاری موارد دیگر را در بر می گیرد.

سه زمینه در تجارت آنلاین وجود دارد: خرده فروشی آنلاین، بازارهای الکترونیکی و مزایده های آنلاین. تجارت الکترونیکی توسط کسب و کار الکترونیکی پشتیبانی می شود. تجارت الکترونیکی که در برخی از مواقع، آن را به عنوان ای- کامرس می شناسیم، یک مدل کسب و کار است که به شرکت ها و اشخاص، توانایی خرید و فروش اقلام را در اینترنت می دهد. تجارت الکترونیکی که می توان آن را در بستر کامپیوترها، تبلت ها یا تلفن های هوشمند انجام داد را به عنوان نسخه دیجیتال، از خرید کاتالوگ، با سفارش از طریق ایمیل در نظر گرفت. تقریبا هر محصول قابل تصور و خدمات این چنینی، از طریق تراکنش های آنلاین، در دسترس هستند (شامل کتاب، موسیقی، بلیط هواپیما و خدمات مالی (همانند سرمایه گذاری در بورس و بانکداری آنلاین)). به این دلیل، این پدیده به عنوان یک فناوری بسیار در هم گسیخته در نظر گرفته می شود. تجارت الکترونیکی، به کسب و کارها کمک کرده تا حضور گسترده تری را در بازار، از طریق فراهم آوردن کانال های توزیع ارزان تر و بهره ور، برای محصولات یا خدماتشان مستقر نمایند.

تجارت الکترونیک

با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر، اقدام به ارائه خدمات ترجمه تخصصی تجارت الکترونیک کرده است. مترجمینی که با این تیم همکاری می کنند، علاوه بر آشنایی با اصطلاحات این رشته، مطالعات زیادی نیز در زمینه ها و رشته های مرتبط دیگر دارند، زیرا همانطور که ذکر شد، تجارت الکترونیک را نیز می توان در بین چندرشته ای ها طبقه بندی کرد. خدمات این دپارتمان شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی و نیز ترجمه کتاب می باشد.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • Electronic Commerce Research and Applications در الزویر
  • International Journal of Electronic Commerce در Taylor & Francis
  • Electronic Commerce Research در اسپرینگر

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا (IoT)، سیستمی از دستگاه های رایانش به هم مرتبط، ماشین های مکانیکی و دیجیتالی است که شناساگرهای منحصر به فرد (UID) و توانایی انتقال داده در طول یک شبکه، بدون نیاز به تعاملات انسان به انسان یا انسان به کامپیوتر را دارد. تعریف اینترنت اشیا به دلیل همگرایی چندین فناوری، تحلیل های بیدرنگ، یادگیری ماشین، حسگرهای فراگیر و سیستم های تعبیه شده، تکامل یافته است.

زمینه های سنتی سیستم های تعبیه شده، شبکه های حسگر وایرلس، سیستم های کنترلی، اتوماسیون (شامل اتوماسیون ساختمان و خانه) و سایر موارد، همگی می توانند در توانبخشی به اینترنت اشیا نقش داشته باشند. در بازار مصرف کننده، فناوری IoT، معنایی بسیار مشابه با محصولاتی دارد که به مفهوم خانه هوشمند، دستگاه های پوشش دهنده و وسایل خانه این چنینی اشاره دارد (همانند لوازم نورپردازی، حرارت سنج ها، سیستم های امنیت خانگی، دوربین و سایر لوازم خانگی) که از یک یا چند اکوسیستم مشترک پشتیبانی کرده و می توان آن ها را از طریق دستگاه های متناظر با آن اکوسیستم، کنترل کرد (همانند اسپیکرهای هوشمند و تلفن های هوشمند). چندین نگرانی جدی، درباره خطرات موجود در رشد IoT (به خصوص در مورد محرمانگی و امنیت) وجود دارد و متعاقبا این صنعت و جنبش های دولتی تلاش می کنند تا به این نگرانی های نوظهور بپردازند.

روند قابل توجه IoT در سال های اخیر، رشد انفجاری دستگاه های به هم پیوسته و کنترل شده توسط اینترنت را در بر گرفته است. بازه گسترده ای از کاربردها برای فناوری IoT، به این معنا است که مشخصات ممکن است از یک دستگاه، با دستگاه دیگر کاملا متفاوت باشد و خصوصیات پایه ای وجود دارد که در میان اکثر آن ها مشترک است. IoT، فرصت هایی را برای یکپارچه سازی مستقیم تر جهان فیزیکی، در سیستم های مبتنی بر رایانه خلق می کند که منجر به بهبودبخشی بهره وری، منافع اقتصادی و دخالت کمتر انسانی می شوند.

اینترنت اشیا به یک شبکه اشاره دارد که متشکل از اشیای فیزیکی است که توانایی جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات الکترونیکی را داشته باشند. این شبکه بازه گسترده ای از دستگاه های هوشمند را در بر می گیرد: از ماشین های صنعتی ای که داده ها را درباره فرآیند تولید منتقل می کنند تا حسگرهایی که می توانند اطلاعاتی درباره بدن انسان را پایش نمایند.

این دستگاه ها از پروتکل اینترنت (IP) استفاده می کنند. در واقع همان پروتکلی که کامپیوترها را در شبکه گسترده جهانی می شناسد و به آن ها توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را می دهد. هدف نهفته در اینترنت اشیا، در اختیار داشتن دستگاه هایی است که به طور بیدرنگ، خود-گزارش دهی داشته باشند، بهبودبخشی بهره وری و هم چنین آوردن اطلاعات مهم به سطح کار، با سرعت بیشتر به نسبت یک سیستم که وابسته بر دخالت انسان است، از اهداف این سیستم به شمار می رود.

اینترنت اشیا

وب سایت فرداپیپر به عنوان یکی از موسسات پیشرو در ارائه خدمات ترجمه تخصصی اینترنت اشیا، به ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی در مورد این رشته می پردازد. در همین راستا، مترجمین توانمندی در این دپارتمان فعالیت دارند که به واسطه تخصص بالایی که در این زمینه داشته اند، در طی چند سال گذشته منجر به کسب رضایت حداکثری مشتریان گردیده اند. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینترنت اشیا نیز به منظور دسترسی به منابع جدید میسر شده است.

در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر در این رشته اشاره می کنیم:

  • IEEE Internet of Things Journal در IEEE
  • Internet of Things در الزویر
  • IoT در MDPI

آیا تضمین کیفیتی برای سفارش ترجمه مقالات مهندسی کامپیوتر وجود دارد؟

 

بله، تمامی مقالات دقیقا توسط مترجمین فارغ التحصیل همین رشته انجام می شوند تا مشکلی از نظر تخصصی بودن نداشته باشند. با این حال، همکاران بخش پشتیبانی ما پاسخگوی شما هستند تا در صورت وجود ایراد نیز، آنها را توسط مربوطه رفع نمایند.

پرداخت هزینه سفارشات حجیم به چه صورت می باشد؟

 

در صورتی که سفارش ترجمه یک کتاب یا یک متن با تعداد صفحات بالا را داشته باشید، ترجمه به صورت بخش به بخش برای شما ارسال می گردد تا هم کیفیت ترجمه را بررسی کنید و هم مشکلی از بابت پرداخت هزینه ها نداشته باشید.

هزینه ترجمه یک مقاله 10 صفحه ای کامپیوتر چقدر می شود؟

 

قیمت گذاری سفارشات بر اساس تعداد کلمات محاسبه می شود. موارد دیگری همچون زمان تحویل نیز روی قیمت گذاری نهایی، تاثیرگذار می باشند.

از چه طریقی می توانم از پیشرفت سفارشات خود مطلع شوم؟

 

همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت، در خدمت شما هستند. می توانید از طریق روش های مشخص شده در سایت همچون ایمیل، واتساپ، تلگرام، تماس تلفنی و … از پیشرفت سفارشات خود مطلع شوید. همچنین، بدون پیگیری شما نیز، همکاران ما، شما را در جریان پیشرفت سفارشات تان قرار خواهند داد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi