سفارش ترجمه تخصصی مکانیک

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی مکانیک

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین رشته های مهندسی است و مبانی فیزیک و ریاضیات را با علم مواد در می آمیزد تا سیستم های مکانیکی را طراحی، تحلیل، تولید و نگهداری نماید. رشته مهندسی مکانیک مستلزم درک دقیق زمینه های اصلی از جمله دینامیک، ترمودینامیک، علم مواد، تحلیل سازه ها و الکتریسیته می باشد. علاوه بر این مبانی اصلی، مهندسین مکانیک از ابزارهایی مانند طراحی با کمک کامپیوتر (CAD)، تولید با کمک کامپیوتر (CAM)، و مدیریت چرخه عمر محصول استفاده می کنند تا به طراحی و تحلیل کارخانه ها، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم های حمل و نقل، هواپیماها، کشتی ها، ربات ها، ادوات پزشکی، سلاح ها و دیگر موارد بپردازند. این شاخه از مهندسی عمدتا با طراحی، تولید و بهره برداری از ماشین آلات، سر و کار دارد.

این رشته در طی انقلاب صنعتی اروپا در قرن هجدهم، نمود بیشتری پیدا کرد. با این حال، ریشه های آن را می توان در چندین هزار سال قبل نیز جستجو کرد. در قرن نوزدهم، پیشرفت های علم فیزیک منجر به توسعه بیشتر مهندسی مکانیک گردید. این رشته، روز به روز تکامل یافته تا اینکه امروزه، می توان جایگاه آن را در علوم مختلف همچون کامپوزیت، مکاترونیک، و فناوری نانو مشاهده کرد. این رشته همچنین با مهندسی هوا و فضا، مهندسی متالورژی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، و دیگر رشته های مهندسی، همپوشانی یافته است. مهندسان مکانیک همچنین می توانند در زمینه هایی چون مهندسی زیست پزشکی، بیومکانیک، حمل و نقل، بیومکاترونیک، بیونانوتکنولوژی، و مدلسازی سیستم های بیولوژیکی فعالیت داشته باشند.

تا اینجای بحث، به اهمیت بالای رشته مهندسی مکانیک پی بردیم. این رشته در بیشتر دانشگاه ها و محافل علمی مطرح جهان تدریس می شود و جایگاه بالایی نیز در صنایع گوناگون یافته است. در ایران نیز این رشته جایگاه خود را به خوبی یافته و به گرایش ها و زیرشاخه های متعددی تقسیم بندی شده است. از جمله گرایش های اصلی این رشته می توان این موارد را نام برد: طراحی کاربردی، تبدیل انرژی، حرارت و سیالات، طراحی جامدات، ساخت و تولید، بیومکانیک، مکاترونیک، مهندسی دریا، و مهندسی خودرو.

ترجمه تخصصی مهندسی مکانیک

هر روزه مقالات و کتاب ها و اسناد مختلفی توسط محققین و پژوهشگران این رشته در سراسر دنیا به چاپ می رسد که دلیلی بر رشد روز افزون و آینده این رشته می باشد. همانطور که می دانیم بیشتر این مقالات و کتاب ها به زبان رسمی یعنی انگلیسی هستند. در نتیجه دسترسی به این منابع، برای پژوهشگران و دانشجویان داخل کشور نیز اهمیت دارد. در این راستا، تیم ترجمه فرداپیپر نیز با تشکیل تیم ویژه ای از مترجمین متخصص در این رشته بر آن شده تا گامی در این زمینه داشته باشد. مترجمینی که با تیم ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های مهندسی مکانیک فعالیت می کنند، عمدتا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا از گرایش های مختلف این رشته می باشند که سابقه طولانی مدت در این زمینه داشته و تجربیات زیادی را نیز در این زمینه کسب کرده اند. همانطور که می دانیم، مقالات این رشته، مملو از اعداد و ارقام و فرمول ها و نیز شکل ها و جداول گوناگون می باشند که ترجمه آنها برای انتقال صحیح موضوع، بسیار ضروری است تا ساختار اصلی مقاله مبدا حفظ گردد. این موضوع، کاملا در ترجمه مقالات رعایت می گردد و متخصصین فرداپیپر کاملا بر این موضوع واقف می باشند.

شما دانشجوی گرامی نیز انتخاب خوبی انجام داده اید و تا ثبت سفارش ترجمه خود چند گام دیگر فاصله دارید. فرآیند ثبت سفارش در این سایت بسیار آسان بوده و کافی است تا از طریق راه های ارتباطی مشخص شده و یا از طریق فرمی که بدین منظور طراحی گردیده، سفارش خود را ثبت کرده و منتظر پاسخ پشتیبانی سایت باشید.

در ادامه سعی داریم تا به بررسی موضوع ترجمه تخصصی در گرایش های مختلف این رشته بپردازیم. با توجه به تخصصی بودن متون و مقالات رشته مهندسی مکانیک، گرایش ها و زیرشاخه های مختلف این رشته نیز در دپارتمان ترجمه مهندسی مکانیک، تقسیم بندی شده و از مترجمین متخصص در هر کدام از این گرایش ها جهت ترجمه مقالات کمک گرفته می شود. در همین راستا، در ادامه به تشریح مختصر هر کدام از این گرایش ها می پردازیم.

گرایش تبدیل انرژی

تبدیل انرژی، فرایند تغییر انرژی از یک شکل به شکل دیگر است. انرژی در فیزیک، کمیتی است که ظرفیت اجرای کار (همچون بلند کردن شی) یا تامین حرارت را فراهم می آورد. براساس قانون تبدیل انرژی، انرژی علاوه بر اینکه قابل تبدیل است، قابل انتقال به محل یا شیء دیگر می باشد، ولی قابل خلق یا تخریب نیست. انرژی را می توان در اشکال مختلف در فرایندهای طبیعی یا برای ارائه خدمات اجتماعی همچون حرارت دهی، منجمدسازی، روشنایی یا اجرای کارهای مکانیکی بکار برد. همچون گرم کردن خانه، تامین سوخت کوره، که انرژی شیمیایی آن به انرژی حرارتی تبدیل می شود، و سپس به هوای خانه جهت افزایش دما انتقال می یابد.

تبدیل انرژی

تبدیل انرژی یکی از گرایش های مطرح در این رشته مهندسی بوده و مقالات و کتاب های زیادی در زمینه آن به چاپ می رسند. ترجمه تخصصی گرایش تبدیل انرژی توسط مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. از جمله خدمات دیگر این دپارتمان نیز می توان به ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه کتاب اشاره نمود. همچنین به منظور دسترسی به منابع علمی روز جهان، بخشی نیز به دانلود رایگان مقاله انگلیسی مهندسی مکانیک اختصاص داده شده است. در ادامه به تعدادی از مجلات معتبر این گرایش اشاره می کنیم:

  • Energy Conversion در الزویر
  • Energy Conversion and Management در الزویر
  • IEEE Transactions on Energy Conversion در IEEE

طراحی جامدات

مکانیک جامدات، شاخه ای از مکانیک محیط های پیوسته می باشد که به بررسی رفتار مواد جامد، بویژه حرکت و تغییرشکل آنها تحت کنش نیروها، تغییرات دما، تغییرات فازی و دیگر عوامل داخلی یا خارجی می پردازد. این گرایش، پایه مهندسی مکانیکی، بیومدیکال، هسته ای، هوافضا و عمران، ژئولوژی و چندین شاخه فیزیک و علم مواد می باشد. این مهندسی، کاربرد ویژه ای در چندین زمینه دیگر همچون درک آناتومی موجودات زنده و طراحی پروتزهای دندانی و ایمپلنت دارد. یکی از متداولترین کاربردهای عملی این رشته، معادله تیر اویلر- برنولی می باشد. طراحی جامدات از تانسورها برای توصیف تنش، کشش و رابطه بین آنها استفاده می کند. این علم به خاطر دامنه وسیع مواد جامد موجود همچون فولاد، چوب، بتن، مواد بیولوژیکی، نساجی، ژئولوژیکی و پلاستیکی موضوع گسترده ای می باشد.

طراحی جامدات

ترجمه تخصصی گرایش طراحی جامدات نیز توسط مترجمین همین گرایش در این دپارتمان انجام می گیرد. همچنین با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین این بخش را دانشجویان تشکیل می دهند، سعی شده تا هزینه های ترجمه ارزان تر و با تخفیفات ویژه دانشجویی به این عزیزان ارائه گردد. از جمله برخی منابع مطرح در این گرایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Mathematics and Mechanics of Solids در SAGE
  • European Journal of Mechanics – A/Solids در الزویر
  • Computational Mechanics در اسپرینگر

مهندسی ساخت و تولید

مهندسی ساخت و تولید شاخه ای از مهندسی حرفه ای است که چندین مفهوم و ایده مشترک با دیگر زمینه های مهندسی، همچون مهندسی شیمی، برق و صنایع دارد. مهندسی ساخت و تولید مستلزم توانایی طراحی شیوه های تولید، بررسی و توسعه ابزار، فرایندها، ماشین آلات و تجهیزات و ادغام تاسیسات و سیستم های تولید محصولات با کیفیت و با هزینه سرمایه بهینه می باشد. تاکید اصلی مهندسین ساخت و تولید، تبدیل مواد خام به محصول جدید به روش اقتصادی، کارآمد، و موثر می باشد.

مهندسی ساخت و تولید براساس مهارتهای مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک، افزودن مولفه های مهم از مکاترونیک، مدیریت کسب و کار، اقتصاد و تجارت می باشد. این رشته با اعمال اصول فیزیک و نتایج مطالعات مربوط به سیستم های تولید، به ادغام تاسیسات مختلف و سیستم های تولید محصولات با کیفیت (با هزینه بهینه) می پردازد.

مهندسی ساخت و تولید شاخه ای از مهندسی حرفه ای می باشد که نیازمند آموزش و تجربه لازم جهت درک و اعمال شیوه های مهندسی در فرایند تولید و روشهای تولید محصولات صنعتی می باشد. این مهندسی مستلزم توانایی برنامه ریزی شیوه های تولید، بررسی و توسعه ابزار، فرایندها، ماشین آلات و تجهیزات و ادغام تاسیسات و سیستم های تولید محصولات با کیفیت و با هزینه سرمایه بهینه می باشد.

ساخت و تولید

با توجه به اهمیت این گرایش، دپارتمان مهندسی مکانیک اقدام به جذب فارغ التحصیلان این گرایش جهت ترجمه تخصصی مقالات ساخت و تولید کرده است. خدمات این بخش شامل ترجمه انواع متون، مقالات و کتب مرتبط با این گرایش می باشد. دسترسی به منابع علمی معتبر برای دانشجویان این رشته ضروری است، به همین دلیل بخشی برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی طراحی شده است. در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر مربوط به این گرایش، اشاره می کنیم:

  • Journal of Manufacturing Processes در الزویر
  • Journal of Manufacturing and Materials Processing در MDPI
  • Materials and Manufacturing Processes در Taylor & Francis
  • Iranian Journal of Science and Technology, Transactions of Mechanical Engineering در اسپرینگر

حرارت و سیالات

انتقال حرارت و سیالات، کلید درک و بهبود سیستم های مکانیکی می باشد. درک عمق و وسیع تلاطم (حرکت غیرخطی و متلاطم سیالات و فیلدهای حرارتی) یکی از چالشهای مهم تمام رشته های مهندسی و علوم می باشد. الگوهای ساختاری که در طبیعت و سیستم های طراحی شده دیده می شوند، به خلق قوانین ساخت منجر شده است. پدیده های جدید در مقیاسهای نانو و میکرو کشف شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند که جزو مباحث اصلی این رشته می باشند. بررسی مکانیک سیالات و انتقال حرارت روی زمینه های زیر تمرکز دارد:

  • دینامیک انتقال حرارت و سیالات محاسباتی
  • تریبولوژی
  • جریان سیالات قابل فشرده سازی
  • تلاطم و پایداری هیدرودینامیک
  • پدیده های انتقال در سیستم های بیولوژیکی
  • هیدرودینامیک فیزیکی شیمیایی میکرومقیاس

از جمله موضوعات مطرح در این گرایش می توان به مدلسازی محاسباتی جریان سیالات ناپایدار، نظریه و مدل ساخت، مکانیک سیالات میکرومقیاس و مدلسازی دینامیک غیرخطی تلاطم اشاره کرد. همچنین مباحثی مانند انتقال حرارت، هدایت حرارت، نانوسیالات عددی و آزمایشی، روشهای جدید حرارت و سیالات، انرژیهای جدید، سوخت و احتراق، دینامیک سیالات محاسباتی، نانو و میکرو نیز در این گرایش مطرح می شوند.

حرارت و سیالات

فارغ التحصیلان این گرایش در زمینه ترجمه تخصصی مقالات حرارت و سیالات با دپارتمان مهندسی مکانیک همکاری می کنند. خدمات این بخش شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و همچنین ترجمه کتاب می باشد. سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر به عنوان یکی از معتبرترین و پیشگام ترین سایت های ترجمه تخصصی، سعی کرده تا دسترسی به منابع علمی جهان را برای دانشجویان این رشته تسهیل نماید، در همین راستا، بخشی برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی اختصاص داده شده است. در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر این گرایش اشاره می نماییم:

  • International Journal of Heat and Mass Transfer در الزویر
  • Heat and Mass Transfer در اسپرینگر
  • International Journal for Numerical Methods in Fluids در وایلی
  • International Journal of Multiphase Flow در الزویر
  • Chemical Engineering Science در الزویر

بیومکانیک

بیومکانیک، بررسی ساختار، کاربرد و حرکت جنبه های مکانیکی سیستم های بیولوژیکی در هر سطح، از کل ارگانیسم ها به اندام ها، سلولها و ارگان های سلولی با استفاده از روشهای مکانیکی می باشد. این رشته را می توان شاخه ای از بیوفیزیک دانست. این رشته، قوانین فیزیک و جنبه های فعال مهندسی را برای توصیف حرکت بخشهای مختلف بدن و نیروهای عامل بر این بخشها ادغام می کند. بیومکانیک آسیب، دانش نیرو و حرکت را با درک آناتومی انسان، بیومکانیک انسان و ساختار بافت انسانی و جهت بررسی روابط بین رویدادهای خارجی و آسیب به بافت انسانی ادغام می کند. مکانیک نیوتن، آناتومی ساختاری و کاربردی انسان، بیومکانیک آسیب و فیزیولوژی انسان که شامل دانش تحمل بافت سخت و نرم انسانی است، اساس این رشته را تشکیل می دهد. این رشته را می توان به عنوان علمی دانست که به عملکرد بیولوژیکی ما و همچنین عملکرد بیولوژیکی گونه های دیگر می پردازد. بیومکانیک انسانی بر مکانیک سیستم های انسانی به جای عملکرد فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی انسانها تاکید دارد. با این حال، خصوصیات بافت بیوشیمیایی و عملکرد فیزیولوژیکی در این رشته دارای اهمیت زیاد می باشند. بررسی بیومکانیک انسانی، به دامنه وسیعی از موضوعات مربوط به مکانیک انسانی می پردازد. مطالعات شامل بررسی عملکرد حرکتی عضلات، بافت همبند، غضروف، پوست، اعصاب، استخوان، مفاصل و اندام های داخلی می باشند. این موضوع بر حرکت و عملکرد انسان تمرکز داشته و نیروهای داخلی و خارجی، حرکات/ گشتاورهای مولد حرکت بررسی می شوند، برای مثال حرکت در طول تصادف اتومبیل. بعلاوه، این علم به بارگذاری داخلی و خارجی و بار بیش از اندازه می پردازد که گاهی اوقات به آسیب بافت های بیولوژیکی یا اندامها منجر می گردد. در نهایت، مطالعات در این رشته شامل پروژه هایی همچون تعویض قلب مکانیکی و کار در زمینه مهندسی بافت و توسعه بیومواد می باشد.

بیومکانیک

ترجمه تخصصی مقالات بیومکانیک در دپارتمان مهندسی مکانیک انجام می گیرد. همچنین سعی شده تا هزینه های ترجمه ارزان تری به دانشجویان این رشته ارائه گردد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر در این گرایش اشاره می نماییم:

  • Journal of Biomechanics در الزویر
  • International Biomechanics در Taylor & Francis
  • Biomechanics and Modeling in Mechanobiology در اسپرینگر

مکاترونیک

مکاترونیک که مهندسی مکاترونیک نیز نامیده می شود، شاخه چندرشته ای مهندسی می باشد که بر مهندسی سیستم های مکانیکی و الکتریکی تاکید داشته و شامل ترکیب مهندسی رباتیک، الکترونیک، کامپیوتر، ارتباط از راه دور، سیستم ها، کنترل و مهندسی تولید می باشد. با پیشرفت فناوری در طول زمان، زمینه های مختلف مهندسی از نظر سازگاری و تکثیر، پیشرفت داشته اند. هدف مکاترونیک، تولید طرحی است که هرکدام از زمینه های مختلف را یکی سازد. هدف رشته مکاترونیک، ترکیب مکانیک و الکترونیک و پوشش مکانیک و مکاترونیک می باشد؛ با این حال، با تکامل پیچیدگی سیستم های فنی، تعریف آن تکامل یافته و شامل زمینه های فنی شده است. مکاترونیک یک زمینه چندرشته ای است که چندین نوع مهندسی را ترکیب می کند- الکتریک، کامپیوتر و مکانیک- و به مجموعه مهارتهای مورد نیاز صنعت تولید و ساخت خودکار، پیشرفته و معاصر اشاره دارد. در نقطه تلاقی مکانیک، الکترونیک و رایانش، متخصصین مکاترونیک به ساخت سیستم های ساده تر و هوشمندتر می پردازند. مکاترونیک اساس رشد اتوماسیون و تولید می باشد.

مکاترونیک

در همین راستا، ترجمه تخصصی مقالات مکاترونیک نیز جرو مباحث این دپارتمان قرار گرفته است. خدمات این دپارتمان شامل ترجمه متون، مقالات و کتب به صورت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد. در ادامه به تعدادی از مجلات مطرح در این گرایش اشاره می کنیم:

  • Mechatronics در الزویر
  • IEEE/ASME Transactions on Mechatronics در IEEE

مهندسی دریا

مهندسی دریا شامل مهندسی قایق ها، کشتی، دکل نفتی و دیگر سازه ها یا کشتی های دریایی و همچنین مهندسی اقیانوس شناسی می باشد. بویژه، مهندسی دریا رشته کاربرد علوم مهندسی از جمله مهندسی مکانیک، مهندسی الکتریک، مهندسی الکترونیک، و علوم کامپیوتر در توسعه، طراحی، راه اندازی و حفظ پیشرانه های آبی، و سیستم های آنبُرد و فناوری اقیانوس شناسی می باشد. این مهندسی شامل نیروگاههای برق و نیروگاههای پیشران، ماشین آلات، لوله کشی، اتوماسیون و کنترل وسایل نقلیه دریایی از هر نوع مانند کشتی های سطحی و زیردریایی است ولی محدود به اینها نمی باشد.

حدود یک قرن قبل، کسی درباره مهندسی دریا چیزی نشنیده بود، ولی امروزه حرفه ای می باشد که همچون حرفه های دیگر معروف است. طی 100 سال گذشته، مهندسی بعنوان رشته ای تحقیقی توسعه یافته و فراتر از تصور رفته است. این رشته به رشته های مختلف و تخصصی تقسیم شده است و پیشرفت قابل توجهی کسب کرده است. اکثریت رشته های جدید با هرکدام از شاخه های مهندسی همچون مهندسی مکانیک، الکتریکی، عمران، الکترونیک، کامپیوتر و غیره هم سطح شده و دارای بخشهای مشترک با آنها می باشند. چنین شاخه ای را مهندسی دریا می نامند. مهندسی دریا زمینه تحقیقی می باشد که به طراحی، توسعه، تولید و حفظ و نگهداری تجهیزات مورد استفاده در دریا و ساحل همچون قایق و کشتی می پردازد.

مهندسی دریا

ترجمه تخصصی مهندسی دریا نیز جزو زیرشاخه های این دپارتمان قرار گرفته است. خدمات این دپارتمان شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی انواع متون و مقالات می باشد. در ادامه به تعدادی از ژورنال های معتبر مربوط به این گرایش، اشاره می نماییم:

  • Ocean Engineering در الزویر
  • Marine Structures در الزویر
  • Applied Ocean Research در الزویر
  • Journal of Marine Science and Engineering در MDPI
  • Journal of Marine Science and Technology در اسپرینگر
  • Journal of Marine Engineering & Technology در Taylor & Francis

چگونه در مورد کیفیت ترجمه مقاله خود، اطمینان داشته باشم؟

 

فرداپیپر دارای یک دپارتمان ترجمه مجزا برای رشته مهندسی مکانیک و گرایش های مختلف آن می باشد. این موضوع به خاطر حفظ کیفیت ترجمه است تا ترجمه شما دقیقا توسط مترجمین همین رشته انجام گیرد.

اگر نیاز به تایپ فرمول های داخل مقاله داشته باشم، به چه صورت باید آن را سفارش دهم؟

 

به صورت پیشفرض، تمامی متن به همراه شکل ها و جداول آن انجام می شوند و فرمول ها نیز به صورت عکس در داخل ترجمه قرار می گیرند. طبیعتا در صورت نیاز به تایپ شدن فرمول ها، باید این موضوع را در قسمت توضیحات سفارش وارد نمایید تا فرمول ها نیز به صورت درخواستی شما، در متن نهایی تایپ شوند. البته باید در نظر داشته باشید، که این خدمات نیز، هزینه جدایی خواهند داشت.

فایل نهایی چگونه برای من ارسال می شود؟

 

فایل نهایی ترجمه به صورت تایپ شده در ورد خواهد بود که قابل ویرایش می باشد. این فایل به همراه فایل پی دی اف ترجمه، از طریق روش مورد درخواست شما همچون ایمیل، واتساپ یا تلگرام برای شما ارسال می شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi