سفارش ترجمه تخصصی رشته های پزشکی

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و سایر

 

تشخیص ربات نبودن:

پزشکی

پزشکی عبارت از علوم و شیوه های مختلف در راستای تشخیص، پیش آگاهی، درمان و پیشگیری از امراض و بیماری های گوناگون می باشد. این رشته شامل انواع روش های مراقبت از سلامت است که طی سالیان متمادی تکامل یافته و جهت حفظ و بازیابی و نیز پیشگیری و درمان بیماری ها به کار گرفته می شود. در قرن حاضر، رشته های زیادی به پیشرفت این رشته کمک کرده اند و تحقیقات مرتبط با زیست پزشکی، علم نانو، ژنتیک و تکنولوژی، بیشمار بوده است.

پیشینه و سابقه این رشته را می توان در هزاران سال قبل جستجو کرد، طوری که این رشته در آن دوران، غالبا با اعتقادات دینی و فلسفی فرهنگ های مختلف نیز در ارتباط بوده است. با توجه به سوابق تاریخی می توان برداشت کرد که عمده درمان ها در آن زمان بر مبنای داروهای گیاهی و یا طب سنتی بوده و پزشکان آن دوره، بیشتر آموخته های خود را به صورت تجربی کسب کرده بودند. در سده اخیر، این رشته پیشرفت های بسیار زیادی داشته است طوری که راه درمان امراضی که شاید در چند صد سال گذشته باعث مرگ افراد بیشماری شده بود، کشف شده و امروزه این بیماری ها به آسانی درمان می گردند و حتی بسیاری از آن بیماری ها نیز به واسطه کشف واکسن های مختلف، ریشه کن شده اند.

با اینکه امروزه نیز برخی از روش های درمان طب سنتی مانند طب سوزنی و درمان به واسطه داروهای گیاهی می توانند پاسخگوی برخی از بیماری ها باشند، با این حال، نتوانسته اند جلوی پیشرفت این رشته را بگیرند، چرا که هنور هم راه درمان بسیاری از بیماری ها کشف نشده است. امروزه، این رشته در بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان در حال تدریس بوده و هر روزه، مقالات و کتاب های علمی بیشماری به چاپ می رسند که یک پزشک یا هر فرد و سازمانی که در این حوزه مشغول به فعالیت است، برای پیشرفت کار خود بایستی به این منابع دسترسی داشته و اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

ترجمه تخصصی پزشکی

رشته پزشکی، جایگاه خود را در کشورمان ایران نیز به خوبی یافته و گرایش های مختلف مرتبط با آن در دانشگاه های مختلف ایران تدریس می گردد. همانطور که ذکر شد، دانشجویان این رشته نیازمند دسترسی به اطلاعات روز جهان و نیز مقالات منتشر شده در ژورنال های مطرح پزشکی هستند. همانطور که می دانیم بیشتر این مقالات و کتاب ها به زبان انگلیسی هستند که نیاز به ترجمه انگلیسی به فارسی مقالات پزشکی را برجسته می کنند. تیم فرداپیپر نیز با آگاهی از این نیاز، اقدام به تشکیل گروهی ویژه جهت ترجمه تخصصی متون و مقالات علوم پزشکی کرده است.

تیم ترجمه فرداپیپر در طی چند سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات ترجمه برای دانشجویان در حال تحصیل این رشته، متون و مقالات مورد نیاز برای شرکت های مختلف فعال در این زمینه همچون شرکت های دارویی، شرکت های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، دانشگاه ها، بیمارستان ها و غیره، را نیز ترجمه کرده و بالاترین نمره کیفیت را نیز از این سازمان ها دریافت نموده است. این خدمات می توانند شامل ترجمه بروشور داروها، قراردادها، سوابق پزشکی، مجلات علمی، پرسشنامه ها و غیره باشد. این خدمات با بالاترین کیفیت برای گرایش های مختلف این رشته همچون، پزشکی (با تمامی تخصصی ها شامل قلب و عروق، مغز و اعصاب، غدد، پوست و …)، دندانپزشکی، داروسازی، اتاق عمل، هوشبری، رادیولوژی، فیزیولوژی، دامپزشکی، گفتار درمانی، هماتولوژی، پزشکی هسته ای، و … انجام می پذیرد. همچنین با توجه به تجربه و تخصص این دپارتمان، ترجمه فارسی به انگلیسی متون و مقالات پزشکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

می دانیم که متون پزشکی جزو یکی از تخصصی ترین متون در بین تمامی رشته های دیگر می باشد و این همان دلیلی است که باعث می شود، ترجمه تخصصی مقالات علوم پزشکی، دشوارتر از سایر رشته ها گردد. چرا که ترجمه این متون نیازمند دقت و تخصص بالایی بوده و چه بسا یک ترجمه اشتباه، می تواند منجر به زیان های مالی و جانی گردد. در نتیجه، تیم ترجمه فرداپیپر، توجه خاصی به این دپارتمان داشته و مترجمین آن را با حساسیت بالایی گزینش کرده است.

ترجمه مقالات وکتب این رشته نیز بایستی توسط مترجمینی با تخصص و گرایش همین رشته انجام گیرد و واگذاری این متون به مترجمینی غیر از تخصص پزشکی، به خصوص در این رشته، کاری اشتباه است. سوالی که مطرح است این است که مثلا یک مقاله پزشکی در زمینه رادیولوژی توسط چه کسی ترجمه می گردد؟ مطمئنا ترجمه این مقاله توسط مترجمی از این رشته انجام می گیرد که آشنایی کامل با اصول زبان انگلیسی دارد، تا هم متن را روان و بر مبنای قواعد ترجمه کرده و کلمات تخصصی داخل متن را به درستی ترجمه نماید. نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، به روز بودن اطلاعات یک مترجم می باشد، زیرا همانطور که ذکر شد، این رشته هر روز در حال پیشرفت بوده و اصطلاحات و عبارات جدیدی به آن اضافه می گردد، در نتیجه نمی توان فقط به دیکشنری های موجود اکتفا کرد.

فرآیند ثبت سفارش در این سایت بسیار آسان می باشند و تنها کافی است نت فرم مشخص شده در این صفحه پر گردد. همچنین راه های ارتباطی دیگری نیز مشخص شده و پشتیبانان فرداپیپر نیز آماده پاسخگویی به هرگونه سوال در زمینه نحوه ثبت سفارش خواهند بود.

کاردیولوژی یا پزشکی قلب

کاردیولوژی شاخه ای از پزشکی بوده که با اختلالات مربوط به قلب و همچنین برخی بخش های سیستم گردش خون سروکار دارد. این رشته شامل تشخیص و درمان دارویی نقص های قلبی، بیماری عروق کرونروی، نارسایی قلبی، بیماری دریچه قلب و الکتروفیزیولوژی می باشد. پزشکانی که در این رشته تخصص دارند، کاردیولوژیست نامیده شده که متخصص طب داخلی هستند. کاردیولوژیست های اطفال پزشکانی بوده که در زمینه کاردیولوژی تخصص دارند. پزشکانی که در حوزه جراحی قلب تخصص دارند، جراحان قلب و یا جراحان کاردیک نامیده می شوند که متخصص جراحی عمومی می باشند. اگرچه سیستم قلبی عروقی مرتبط با خون است، اما کاردیولوژی ارتباط چندانی با هماتولوژی و بیماری های آن ندارد. برخی استثنائات بارز که بر عملکرد قلب تاثیر می گذارند، آزمایشات خون (اختلالات الکترولیت، تروپونین ها)، کاهش ظرفیت حمل اکسیژن (کم خونی، شوک عفونی) و اختلال انعقاد خون می باشد.

کاردیولوژی یک تخصص و شاخه ای از پزشکی داخلی بوده که مرتبط با اختلالات قلبی است. این رشته با تشخیص و درمان بیماری هایی مانند نقص های قلبی، بیماری عروق کرونروی، الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی و بیماری دریچه قلب سروکار دارد. فوق تخصص این رشته کاردیولوژی شامل الکتروفیزیولوژی قلبی، اکوکاردیوگرافی، کاردیولوژی مداخله ای و کاردیولوژی هسته ای می باشد.

کاردیولوژی

در همین راستا، جهت دریافت خدمات ترجمه تخصصی کاردیولوژی و پزشکی قلب می توانید مقالات خود را به دپارتمان پزشکی فرداپیپر واگذار نمایید. همچنین، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی مربوط به این رشته در این سایت میسر می باشد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های مربوط به این رشته اشاره می کنیم:

  • The American Journal of Cardiology در الزویر
  • Canadian Journal of Cardiology در الزویر
  • Cardiology Clinics در الزویر
  • Clinical Trials and Regulatory Science in Cardiology در الزویر
  • Current Problems in Cardiology در الزویر
  • Hellenic Journal of Cardiology در الزویر
  • International Journal of Cardiology در الزویر

دندانپزشکی

دندانپزشکی به عنوان حوزه پزشکی دندان و یا طب دهان نیز شناخته شده که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها، اختلالات و شرایط حفره دهان بوده که در دندانپزشکی و همچنین در مخاط دهان و ساختارها و بافت های مجاور و مرتبط، به ویژه در ناحیه فک و صورت شایع است. اگرچه این رشته عمدتا مرتبط با دندان هاست، اما رشته دندانپزشکی یا طب دندان محدود به دندان ها نیست، بلکه شامل ابعاد دیگر کمپلکس کرانیوفاسیال از جمله مفصل گیجگاهی فکی و مفصل های دیگر، ساختارهای عضلانی، لنفاوی، عصبی، عروقی و آناتومی نیز می باشد. دندانپزشکی اغلب به عنوان تخصصی از پزشکی شامل دهان پزشکی (مطالعه دهان و اختلالات و بیماری های آن) بوده که به همین دلیل این دو اصطلاح به صورت متناوب در برخی زمینه ها استفاده می شود. درمان های دندانپزشکی توسط یک تیم متخصص از دندانپزشکان انجام شده که اغلب شامل متخصصان دندانپزشکی، دستیاران دندانپزشک (تکنسین های دندانپزشکی و همچنین درمان کننده های دندانپزشکی) می باشند. اکثر دندانپزشکان در بخش های خصوصی (مراقبت اولیه)، بیمارستان های دندانپزشکی (مراقبت ثانویه) و یا موسسات (زندان ها، پایگاه های نیروهای مسلح و غیره) کار می کنند.

دندانپزشکی

این دپارتمان اقدام به ترجمه تخصصی مقالات دندانپزشکی نیز می کند. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به انگلیسی در همه گرایش های پزشکی می باشند. و در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر این رشته اشاره میکنیم:

  • Indian Journal of Dentistry در الزویر
  • Journal of Dentistry در الزویر
  • The Journal of Prosthetic Dentistry در الزویر
  • Journal of Dental Research در SAGE

داروسازی

داروسازی علم و تکنیک آماده سازی، توزیع و بررسی داروها و ارائه خدمات بالینی می باشد. این رشته یک حرفه پزشکی بوده که علوم بهداشت را با علوم داروسازی به هم مرتبط ساخته و هدف آن تضمین استفاده امن، موثر و مقرون به صرفه داروهاست. این حرفه به لحاظ بالینی شامل ساخت اکثر داروهایی بوده که در حال حاضر توسط صنایع داروسازی ساخته می شود. بر اساس این تنظیمات، داروسازی به عنوان یک داروسازی نهادی یا جامعه طبقه بندی می شود. ارائه مراقبت های مستقیم از بیمار در جامعه دارویی، به عنوان داروسازی بالینی در نظر گرفته می شود. محدوده داروسازی شامل نقش های تجاری تر مانند ترکیب سازی و پخش داروها بوده و همچنین شامل خدمات مدرن تر مرتبط با مراقبت بهداشتی از جمله خدمات بالینی، بررسی های امنیت و ایمنی داروها و ارائه اطلاعات دارویی نیز می باشد. بنابراین، داروسازان متخصصان دارو بوده و متخصصان بهداشت کسانی هستند که به استفاده از داروها به نفع بیماران می پردازند. کسی که دارو را تولید می کند، داروساز (این اصطلاح در آمریکا شایع تر است) یا شیمیدان (این اصطلاح در انگلیس شایع تر است) نام دارد. در آمریکا و کانادا، داروسازان معمولا داروها و همچنین اقلام دیگری مانند لوازم آرایشی، لوازم اداری، محصولات مراقبت از مو و مجلات و برخی اوقات اقلام غذایی تازه را به فروش می رسانند. در بررسی ترکیبات دارویی گیاهی و شیمیایی، کار داروساز ممکن است به عنوان پیش نیاز علوم مدرن شیمی و داروسازی، قبل از فرمولاسیون روش علمی در نظر گرفته شود. داروسازان به عنوان شیمیدان ها (در انگلیس) یا داروفروش ها (در آمریکای شمالی) نیز شناخته شده که متخصصان بهداشت بوده که در حوزه داروسازی، شاخه ای از علوم شیمی و علوم بهداشت در حال کار بوده و بر روی استفاده امن و موثر داروها متمرکز می باشند. داروسازها به منظور درک مکانیزم های بیومکانیکی و نحوه عمل داروها، مصارف آن ها، نقش های درمانی، عوارض جانبی، تعاملات دارویی بالقوه و پارامترهای نظارتی تحت آموزش دانشگاهی قرار می گیرند. داروسازها با آناتومی، فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی دارو سروکار دارند. داروسازان به تفسیر و بررسی ارتباط این دانش تخصصی به با بیماران، پزشکان و دیگر ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی می پردازند. در میان دیگر الزامات صدور مجوز، کشورهای مختلف نیازمند داروسازانی با درجه لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترای داروسازی هستند. رایج ترین مقام های داروسازان به عنوان داروساز جامعه (به عنوان داروساز خرده فروش، داروساز خط مقدم و یا شیمیدان توزیع کننده مواد دارویی نیز شناخته می شود) یا داروساز بیمارستانی بوده که وظیفه نحوه استفاده صحیح و اطلاع رسانی عوارض جانبی داروهای تجویز شده را برعهده دارد. در اکثر کشورها، این حرفه پزشکی در معرض مقررات حرفه ای قرار دارد. بسته به حوزه قانونی عمل، داروسازان ممکن است به تجویز (به عنوان پزشک داروساز) و نظارت بر داروهای خاص (به عنوان مثال، ایمنی سازی) در برخی حوزه های قضایی نیز کمک کنند. داروسازان ممکن است در انواعی از محیط های دیگر از جمله صنعت، عمده فروشی، تحقیقات، دانشگاه، مدیریت فرمول، ارتش و دولت نیز فعالیت داشته باشند.

داروسازی

مترجمان گروه داروسازی نیز ترجمه متون و مقالات داروسازی را به صورت کاملا تخصصی انجام می دهند. این متون می توانند شامل کتاب ها، بروشورها و سایر عناوین باشند. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های مطرح در این رشته اشاره می کنیم:

  • American Pharmacy در الزویر
  • Currents in Pharmacy Teaching and Learning در الزویر
  • Journal of Pharmacy Research در الزویر
  • Sustainable Chemistry and Pharmacy در الزویر

رادیولوژی

رادیولوژی شاخه ای از پزشکی بوده که از تصویر برداری به منظور تشخیص و درمان بیماری های انسان و حیوان استفاده می کند. انواعی از تکنیک های تصویر برداری مانند رادیوگرافی اشعه ایکس، اولتراسوند، توموگرافی کامپیوتری، پزشکی هسته ای از جمله توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) و تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) به منظور تشخیص و یا درمان بیماری ها استفاده می شود. رادیولوژی مداخله ای، انجام روش های پزشکی با حداقل تهاجم با استفاده از فناوری های تصویر برداری مانند فناوری های ذکر شده در بالا می باشد. شیوه مدرن رادیولوژی شامل چندین حرفه مراقب بهداشتی مختلف بوده که به عنوان یک تیم در حال کار هستند. رادیولوژیست یک پزشک بوده که آموزش های بعد از فارغ التحصیلی مناسب را تکمیل کرده و تصاویر پزشکی را تفسیر کرده، این یافته ها را به پزشکان دیگر با استفاده از گزارش به صورت کتبی و یا شفاهی ابلاغ کرده و از تصویر برداری به منظور انجام روش های پزشکی با حداقل تهاجم استفاده می کند. پرستار در مراقبت از بیماران قبل و بعد از تصویر برداری و یا کارهای دیگر از جمله تجویز دارو، نظارت بر علائم حیاتی بیمار و نظارت بر آرامش بیماران نقش دارد. پرتونگار که به عنوان تکنیسین رادیولوژی نیز در برخی کشورها مانند آمریکا و کانادا شناخته می شود، یک متخصص مراقبت بهداشتی آموزش دیده بوده که از فناوری پیچیده و تکنیک های موقعیت یابی به منظور ایجاد تصاویر پزشکی برای تفسیر توسط رادیولوژیست استفاده می کند. بسته به آموزش افراد و کشور، پرتونگار ممکن است در یکی از روش های تصویر برداری ذکر شده در بالا تخصص داشته باشد و یا دارای نقش های گسترده ای در گزارش دهی تصویر باشد.

رادیولوژی

مترجمین دپارتمان پزشکی در فرداپیپر، ترجمه مقالات رادیولوژی را به صورت کاملا تخصصی انجام می دهند. این خدمات شامل ترجمه تخصصی کتاب و همچنین ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های مطرح در این رشته اشاره می کنیم:

  • Academic Radiology در الزویر
  • Advances in Clinical Radiology در الزویر
  • Current Problems in Diagnostic Radiology در الزویر
  • European Journal of Radiology در الزویر
  • Journal of Radiology Nursing در الزویر

با مراجعه به بخش پزشکی سایت، می توانید اقدام به دانلود رایگان مقاله انگلیسی مرتبط با رشته پزشکی نمایید.

فیزیولوژی

فیزیولوژی مطالعه علمی عملکردها و مکانیزم ها در یک سیستم زنده است. به عنوان یک زیرشاخه از بیولوژی، فیزیولوژی بر روی نحوه انجام عملکردهای شیمیایی و فیزیکی موجودات زنده، سیستم های اندام، اندام های انفرادی، سلول ها و مولکول های زیستی در یک سیستم زنده متمرکز است. بر اساس کلاس های موجودات زنده، این رشته می تواند به شاخه های فیزیولوژی پزشکی، فیزیولوژی حیوانات، فیزیولوژی گیاهی، فیزیولوژی سلول و فیزیولوژی مقایسه ای تقسیم شود. عملکرد فیزیولوژیکی شامل فرایندهای بیوشیمیایی و فیزیکی زیستی، مکانیزم های کنترل هموستازی و روابط بین سلول ها می باشد. وضعیت فیزیولوژیکی شرایطی از عملکرد طبیعی است، در حالی که وضعیت پاتولوژیکی به شرایط غیرنرمال از جمله بیماری های انسانی اشاره دارد.

فیزیولوژی

ترجمه تخصصی مقالات و متون فیزیولوژی نیز به صورت کاملا حرفه ای توسط مترجمین این دپارتمان انجام می پذیرد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره می کنیم:

  • Clinical Neurophysiology در الزویر
  • Comparative Biochemistry and Physiology در الزویر
  • Current Opinion in Physiology در الزویر
  • Current Research in Physiology در الزویر

دامپزشکی

دامپزشکی، رشته ای است که با پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری، اختلالات و آسیب های حیوانات سروکار دارد. حوزه دامپزشکی گسترده بوده و همه گونه های حیوانی، خانگی و وحشی، با طیف گسترده ای از شرایط که بر گونه های مختلف دام ها تاثیرگذار است، را پوشش می دهد. دامپزشکی با و بدون نظارت حرفه ای به طور گسترده انجام می گیرد. مراقبت های حرفه ای اغلب توسط دامپزشکان (به عنوان جراح دامپزشک نیز شناخته می شود) انجام شده، این کار توسط کارکنان دامپزشکی مانند پرستاران دامپزشک و یا تکنیسن های دامپزشک نیز صورت می گیرد. این کار می تواند توسط متخصصان حرفه ای با تخصص های ویژه مانند فیزیوتراپی یا دندانپزشکی حیوان و دیگر نقش های مربوطه مانند دامپزشک نیز انجام شود. علم دامپزشکی از طریق نظارت و کنترل بیماری های دامی (بیماری های عفونی قابل انتقال از حیوانات به انسان ها)، امنیت غذایی و به طور غیرمستقیم از طریق کاربرد حیوانات در تحقیقات پزشکی می تواند به سلامت انسان کمک کند. این علم به حفظ عرضه مواد غذایی از طریق نظارت بر سلامت دام و درمان آن ها و سلامت روانی با حفظ سلامت دام نیز کمک می کند. دانشمندان دامپزشک اغلب با اپیدمیولوژیست ها و دیگر دانشمندان بهداشت بسته به نوع کار، همکاری می کنند. از نظر اخلاقی، دامپزشکان معمولا موظف به مراقبت از حیوان با رعایت اصول بهداشتی هستند. دامپزشکان به تشخیص بیمای و درکان آن کمک کرده و به این ترتیب به حفظ امنیت و سلامت حیوانات کمک می کنند.

دامپزشکی

ترجمه تخصصی دامپزشکی نیز توسط مترجمین حرفه ای این دپارتمان انجام می پذیرد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر این رشته اشاره می کنیم:

  • Preventive Veterinary Medicine در الزویر
  • International Journal of Veterinary Science and Medicine در الزویر
  • Journal of Veterinary Cardiology در الزویر

هماتولوژی

هماتولوژی شاخه ای از پزشکی بوده که مربوط به مطالعه علل، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های خونی است. این شاخه از پزشکی شامل درمان بیماری هایی بوده که بر تولید خون و اجزاء آن مانند سلول های خونی، هموگلوبین، پروتئین های خونی، مغز استخوان، پلاکت ها، عروق خونی، پلاکت ها، عروق خونی، طحال و مکانیزم لخته شدن خون تاثیر گذار است. چنین بیماری هایی ممکن است شامل هموفیلی، لخته شدن خون (ترومبوس)، دیگر اختلالات خونریزی و سرطان های خون مانند لوسمی، میلومای متعدد و سرطان غدد لنفاوی باشد. کارهای آزمایشگاهی که به مطالعه خون می پردازد غالبا توسط تکنولوژیست پزشکی و یا متخصص علوم آزمایشگاهی انجام می شود.

پزشکان متخصص در شاخه هماتولوژی به عنوان هماتولوژیست نیز شناخته می شود. کار روزمره آن ها عمدتا شامل مراقبت و درمان بیماران با بیماری های هماتولوژی می باشد، هر چند که برخی از آن ها ممکن است در آزمایشگاه هماتولوژی به بررسی فیلم های خون و اسلایدهای مغز استخوان زیر میکروسکوپ، تفسیر نتایج تست هماتولوژی مختلف و نتایج تست لخته شدن خون نیز بپردازند. در برخی موسسات، هماتولوژیست ها به مدیریت آزمایشگاه هماتولوژی نیز می پردازند. پزشکانی که در آزمایشگاه های هماتولوژی کار می کنند و عمدتا مدیریت این آزمایشگاه ها را بر عهده دارند، پاتولوژیست های متخصص در زمینه تشخیص بیماری های هماتولوژی بوده که به عنوان هماتولوژیست نیز مورد اشاره قرار می گیرند. هماتولوژیست ها و هماتوپاتولوژیست ها معمولا همراه با هم به منظور تشخیص و ارسال داروهای مناسب در صورت نیز همکاری می کنند. هماتولوژی یک تخصص منحصر به فرد از پزشکی داخلی بوده که جدا از آن بوده، اما با تخصص انکولوژی پزشکی همپوشانی دارد.

هماتولوژی

ترجمه تخصصی هماتولوژی و خون شناسی نیز توسط مترجمین حرفه ای دپارتمان ترجمه پزشکی انجام می گیرد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشند. در ادامه به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره می کنیم:

  • Critical Reviews in Oncology/Hematology در الزویر
  • Experimental Hematology در الزویر
  • Hematology/Oncology Clinics of North America در الزویر
  • Hematology/Oncology and Stem Cell Therapy در الزویر
  • Hematology, Transfusion and Cell Therapy در الزویر

پزشکی هسته ای

پزشکی هسته ای تخصصی از پزشکی بوده که شامل کاربرد مواد رادیواکتیو در تشخیص و درمان بیماری است. تصویر برداری پزشکی هسته ای شامل “انجام رادیولوژی از داخل بدن” یا “اندورادیولوژی” می باشد، چون تابش ساطع شده از درون بدن را به جای تابش ساطع شده از منابع خارجی مانند اشعه ایکس ضبط می کند. علاوه بر این، اسکن های پزشکی هسته ای متفاوت از رادیولوژی است، چون تاکیدی بر روی آناتومی تصویربرداری ندارد، بلکه بر روی عملکرد تاکید داشته و به همین دلیل، روش تصویر برداری فیزیولوژیکی نامیده می شود. اسکن های توموگرافی کامپیوتری با انتشار فوتون واحد (SPECT) و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) دو روش رایج تصویر برداری در پزشکی هسته ای می باشد.

در تصویر برداری پزشکی هسته ای، داروی پرتوزا به صورت داخلی یعنی به شکل داخل وریدی و یا خوراکی گرفته می شود. سپس، آشکارسازهای خارجی (دوربین های گاما) تصاویر را از تابش ساطع شده توسط داروی پرتوزا ضبط می کنند. این روش، برخلاف اشعه ایکس تشخیصی، تابش داخلی را از طریق بدن به منظور تشکیل یک تصویر عبور می دهد.

پزشکی هسته ای

هر روزه مقالات و کتاب های زیادی در زمینه این رشته به چاپ می رسند و ترجمه تخصصی پزشکی هسته ای نیز توسط این دپارتمان انجام می گیرد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره می کنیم:

  • The Egyptian Journal of Radiology and Nuclear Medicine در الزویر
  • International Journal of Nuclear Medicine and Biology در الزویر
  • Nuclear Medicine and Biology در الزویر

هوشبری

بیهوشی یا هوشبری یک تخصص پزشکی مربوط به مراقبت از بیماران، قبل، حین و بعد از عمل جراحی است. این رشته شامل بیهوشی، داروی مراقبت پزشکی، داروی اورژانسی و داروی درد می باشد. پزشک متخصص در این حوزه از پزشکی به عنوان متخصص بیهوشی یا متخصص هوشبری، بسته به هر کشور نامیده می شود. بخش اصلی این تخصص، مطالعه و استفاده از داروهای بیهوشی و بی حسی به منظور حمایت امن از عملکردهای حیاتی بیماران در طی دوره بعد از عمل می باشد. از زمان قرن نوزدهم، بیهوشی از یک حوزه تجربی با پزشکان غیرمتخصص با استفاده از تکنیک ها و داروهای جدید و آزمایش نشده توسعه یافته در نظر گرفته می شد و در حال حاضر به عنوان یک حوزه امن و موثر در پزشکی شناخته می شود. در برخی کشورها، متخصصان بیهوشی شامل بزرگترین گروه پزشکان در بیمارستان ها می باشند و نقش آن ها می تواند فراتر از نقش سنتی مراقبت از بیهوشی در اتاق عمل بوده و شامل فعالیت هایی مانند ارائه داروهای اورژانسی قبل از عمل، کمک به واحدهای مراقبت ویژه، انتقال بحرانی بیماران بین بخش های بیمارستان و برنامه های توانبخشی به منظور بهبود بیمار بعد از عمل جراحی می باشد.

هوشبری

دپارتمان ترجمه پزشکی فرداپیپر با سابقه چندین ساله ای که در این حوزه داشته سعی کرده تا تمامی گرایش های پزشکی را نیز تقسیم بندی نماید. ترجمه تخصصی هوشبری نیز توسط تیمی از مترجمین همین رشته انجام می پذیرد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره می کنیم:

  • Anesthesiology Clinics در الزویر
  • Anesthesiology Clinics of North America در الزویر
  • Asian Journal of Anesthesiology در الزویر

ارتوپدی

جراحی ارتوپدی یا ارتوپدی شاخه ای از جراحی مرتبط با بیماری های سیستم عضلانی است. جراحان ارتوپدی از ابزارهای جراحی و غیرجراحی به منظور درمان آسیب به اسکلت عضلانی، بیماری های ستون فقرات، آسیب های ورزشی، بیماری های تحلیل رونده، عفونت ها، تومورها و اختلالات شناختی استفاده می کنند.

ارتوپدی

با توجه به اهمیت این گرایش، بخش جداگانه ای نیز در این دپارتمان به ترجمه تخصصی ارتوپدی اختصاص داده شده است. سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر، این خدمات را به دو دسته انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی برای همه گرایش های این رشته، تقسیم بندی کرده است. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره می کنیم:

  • American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics در الزویر
  • Orthopedic Clinics of North America در الزویر

چشم پزشکی

چشم پزشکی یا افتالمولوژی شاخه ای از پزشکی و جراحی بوده که با تشخیص و درمان اختلالات چشمی سروکار دارد. چشم پزشک در حوزه بیماری های چشمی تخصص دارد. این افراد دارای مدرک پزشکی پس از چهار تا پنج سال آموزش در حوزه چشم پزشکی می باشند. چشم پزشک نیازمند گذراندن برنامه های آموزشی در پزشکی داخلی، اطفال و یا جراحی عمومی است، این پزشکان نیازمند گذراندن آموزش تخصص دیگری در حوزه پاتولوژی چشم نیز می باشند. به چشم پزشکان این امکان داده شده که از داروهایی به منظور درمان بیماری های چشمی استفاده کنند، اقدام به اجراء لیزر درمانی و یا انجام عمل در صورت نیاز کنند. چشم پزشک ها ممکن است در تحقیقات دانشگاهی در زمینه تشخیص و درمان اختلالات چشمی نیز مشارکت کنند.

چشم پزشکی

با توجه به گستردگی مقالات و متون چاپ شده در این رشته، بخش جداگانه ای از این دپارتمان به ترجمه تخصصی مقالات چشم پزشکی اختصاص داده شده است. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی نیز در بخش پزشکی سایت میسر می باشد. و در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های این رشته اشاره شده است:

  • Advances in Ophthalmology and Optometry در الزویر
  • American Journal of Ophthalmology در الزویر
  • American Journal of Ophthalmology Case Reports در الزویر

ترجمه تخصصی مقالات پزشکی، توسط چه کسانی انجام می شود؟

 

ما در تیم فرداپیپر، تمامی رشته ها و گرایش ها را از همدیگر جدا کرده ایم تا تخصصی بودن در بالاترین حد ممکن باشد. مقالات پزشکی نیز به تفکیک گرایش های مختلف، به مترجمین همین رشته واگذار می شوند تا هیچگونه نگرانی در مورد کیفیت کارها نداشته باشید.

نحوه سفارش مقالات و کتاب های حجیم به چه صورت می باشد؟

 

طبق روال عادی ثبت سفارش در سایت، فایل های خود را برای همکاران ما در بخش پشتیبانی ارسال می نمایید. همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت تا نحوه ارسال و زمان تحویل کار را مشخص نمایند.

هزینه ترجمه یک مقاله 10 صفحه ای رشته های مرتبط با پزشکی، حدودا چقدر می شود؟

 

قیمت گذاری سفارشات در فرداپیپر، از روی تعداد صفحات مقالات محاسبه نمی شود. قیمت گذاری بر اساس تعداد کلمات و زمان تحویل می باشد واز روی تعداد صفحه، هزینه ترجمه مشخص نمی گردد.

چگونه در مورد امنیت پرداخت های خود، اطمینان داشته باشم؟

 

وب سایت فرداپیپر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعتف معدن و تجارت می باشد. داشتن این نماد بدین معنی است که شما هیچگونه نگرانی در مورد درگاه های بانکی سایت نداشته باشید.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi