سفارش ترجمه تخصصی رشته عمران

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی عمران

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی عمران

مهندسی عمران، یک رشته مهندسی حرفه ای محسوب می شود که با طراحی، ساخت، و نگهداری سازه های طبیعی و فیزیکی سر و کار دارد، این سازه ها می توانند شامل جاده ها، پل ها، کانال ها، سدها، فرودگاه ها، سیستم های آب و فاضلاب، خطوط لوله، اجزای سازه ای ساختمان ها و نیز راه آهن باشد.

مهندسی عمران را به لحاظ سنتی می توان به تعدادی زیر شاخه گوناگون تقسیم بندی کرد. این رشته یکی از قدیمی ترین رشته های مهندسی محسوب می گردد و کاربردهای نظامی و غیرنظامی زیادی را می توان در آن متصور شد. جایگاه این رشته را می توان در بخش های دولتی چون شهرداری ها تا بخش های خصوصی مانند ساخت و سازهای شخصی و نیز شرکت های بین المللی فعال در این زمینه مشاهده کرد.

این رشته را می توان به صورت کاربرد مبانی فیزیکی و علمی در حل مسائل جامعه تعریف کرد، و پیشینه آن را می توان با پیشرفت های علم فیزیک و ریاضیات پیوند داد. از آنجایی که این رشته، دامنه بسیار گسترده ای دارد، می توان تاریخچه آن را با دانش سازه ها، علم مواد، زمین شناسی، علوم خاک، هیدرولوژی، محیط زیست و مکانیک نیز مرتبط دانست. مطمئنا پیشرفت هر کدام از این رشته ها منجر به پیشرفت های چشمگیر رشته مهندسی عمران در طی چند صد سال گذشته شده است.

در زمان های قدیم، بیشتر سازه ها و طراحی های معماری، منحصر به گروه خاصی از صنعتگران بود و دانش مربوط به این رشته ها، در همان واحدهای صنفی، محفوظ می ماند، به همین دلیل، بیشتر ساختارهای مربوط به جاده ها، بناها و دیگر زیرساخت ها، تکراری بودند. تا اینکه در طول تاریخ، تجربیات مربوط به متخصصان این زمینه، روز به روز گسترش یافته و در دسترس متخصصان دیگر در نقاط مختلف جهان قرار گرفت. این پیشرفت ها تا به امروز ادامه داشته و در حال توسعه می باشند. امروزه این رشته به یکی از رشته های تخصصی بیشتر دانشگاه های مطرح در سراسر جهان بدل شده و در ایران نیز، جایگاه ویژه ای را کسب نموده است. این رشته در دانشگاه های ایران، به شاخه ها و گرایش های متعددی طبقه بندی می شود که از جمله آنها می توان به گرایش سازه، زلزله، ژئوتکنیک، مدیریت ساخت، راه و ترابری، حمل و نقل، مهندسی سازه های دریایی و سواحل، سازه های هیدرولیکی، محیط زیست و بسیاری از گرایش های دیگر اشاره کرد. با توجه به حوزه گسترده این رشته می توان به اهمیت بالای این رشته در کشور پی برد.

ترجمه تخصصی مهندسی عمران

در رشته مهندسی عمران نیز همانند همه رشته های دانشگاهی دیگر، هر روزه مقالات و کتب تخصصی فراوانی به چاپ می رسند و در دسترس علاقه مندان و دانش پژوهان این رشته قرار می گیرند. همانطور که می دانیم، اکثر مقالات منتشر شده در این رشته نیز با زبان انگلیسی نگاشته شده اند. این مقالات و کتاب ها به زبان های مختلفی ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند. دانشجویان ایرانی نیز جهت به روز نگه داشتن اطلاعات علمی خود و نیز اهداف دانشگاهی گوناگونی که دارند، نیازمند ترجمه تخصصی این مقالات هستند. در همین راستا، تیم ترجمه فرداپیپر با آگاهی از این موضوع و نیز اهمیت بالای این رشته دانشگاهی، اقدام به تشکیل تیم ویژه ای جهت ترجمه تخصصی مقالات و کتاب های رشته مهندسی عمران کرده و در جهت محقق ساختن این هدف، از متخصصین ترجمه در این رشته کمک گرفته است.

مترجمین فعال در این تیم شامل فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا از گرایش های مختلف مهندسی عمران و با سابقه زیاد در امر ترجمه مقالات می باشند که طی یک سری آزمون های ورودی، جذب تیم فرداپیپر شده و همکاری خود را با این تیم شروع کرده اند. هر مقاله توسط مترجمی با همان گرایش تخصصی مربوط به موضوع مقاله ترجمه می گردد، زیرا همانطور که در ابتدای بحث نیز اشاره شد، رشته مهندسی عمران جزو گسترده ترین رشته های دانشگاهی است و هر کدام از گرایش های آن نیز مملو از عبارات و اصطلاحاتی است که فارغ التحصیل همان گرایش با مفهوم آن آشنایی دارد. در نتیجه این مترجم می تواند ترجمه مفهومی خوبی را برای این مقاله خاص انجام دهد. تجربیات ما و نیز کسب رضایت مشتریان در طی چند سال گذشته، مهر تاییدی بر این موضوع می باشد.

لازم به ذکر است که مترجمین فعال در تیم ترجمه فرداپیپر، سابقه ای طولانی در زمینه ترجمه فارسی به انگلیسی نیز دارند. در نتیجه دانشجویان گرامی می توانند در زمینه ترجمه مقالات خود برای ارسال به ژورنال های خارجی نیز نگرانی نداشته باشند و با خیالی آسوده، ترجمه این مقالات را به این تیم واگذار نمایند.

فرآیند ثبت سفارش در وب سایت فرداپیپر، بسیار آسان بوده و نیاز به هیچگونه ثبت نام یا موارد زمانگیر  و دست و پا گیر دیگری ندارد. کافی است تا فرم سفارش ترجمه تخصصی مشخص شده در همین صفحه را پر نموده و منتظر پاسخ پشتیبان باشید. همچنین، راه های ارتباطی دیگری نیز مشخص شده که می تواند این فرآیند را آسان تر نماید.

همانطور که ذکر شد، رشته مهندسی عمران دارای گرایش های مختلفی است که ترجمه هر کدام از این گرایش ها مستلزم آشنایی با لغات و مفاهیم تخصصی هر کدام می باشد. در همین راستا ترجمه هر کدام از این گرایش ها توسط فارغ التحصیل همان گرایش انجام می پذیرد. به همین دلیل در ادامه سعی کرده ایم تا به طور مختصر به بررسی هر کدام از این گرایش ها بپردازیم.

مهندسی سازه

مهندسی سازه شاخه ای از مهندسی عمران است که شامل اِعمال قوانین فیزیک، ریاضی و دانش تجربی در طراحی ایمن پی و مولفه های سازه های ساخت بشری می باشد که متحمل بار هستند. مهندسی سازه مدرن کنونی، دانش دقیق و گسترده ای ارائه می دهد که با دقت به پیش بینی عملکرد اشکال و مصالح مختلف استفاده شده در سازه ها، جهت مقاومت در برابر بار و تنش وارده به سازه ها می پردازد. اصول مهندسی سازه چندین هزار سال پیش و به هنگام ساخت سازه هایی همچون اهرام مصر یا آکروپلیس یونان مورد استفاده قرار گرفتند.

مهندسین سازه، متخصصین آموزش دیده ای هستند و مسئولیت آنها این است که سازه های مورد استفاده روزمره ما همچون پل و ساختمان های بزرگ را ایمن و پایدار کنند تا اینکه تحت بارهای اعمالی دچار فروپاشی نشوند. آنها این کار را با اِعمال دانش فنی خود جهت شناسایی مصالح مختلف ساخت و ساز در سازه هایی با طرح و اشکال مختلف انجام میدهند تا بتوانند در مقابل فشار و تنش محیط پیرامون همچون بار گرانشی، طوفان وزمین لرزه مقاومت کنند.

مهندسی سازه، زیرشاخه رشته مهندسی عمران است و مهندسین سازه برای طراحی پی و مولفه سازه ها آموزش می بینند تا فرم و شکل سازه های ساخت بشر را طراحی کنند. مهندسین سازه نیازمند درک  و محاسبه پایداری، مقاومت و استحکام سازه های ساختمانی و غیرساختمان می باشند. طرح های سازه ای با طرح های دیگر طراحان همچون معماران و مهندسین خدمات ساختمانی ادغام شده و آنها اغلب ساخت پروژه ها توسط پیمانکاران در محل را نظارت می کنند. آنها می توانند در طراحی ماشین آلات، تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه مشارکت کنند، یعنی جاییکه یکپارچگی سازه بر عملکرد و ایمنی تاثیرگذار است. نظریه مهندسی سازه برپایه قوانین فیزیک کاربردی و دانش تجربی عملکرد سازه هایی با هندسه و مصالح مختلف می باشد. طراحی مهندسی سازه از یک تعداد مهندسین سازه ساده برای ساخت سیستم های سازه ای پیچیده استفاده می کند. مهندسین سازه مسئول استفاده کارآمد و خلاق از صندوق بودجه، مولفه های سازه و مصالح برای دستیابی به این اهداف می باشند.

مهندسی سازه

ترجمه تخصصی مهندسی سازه نیز توسط مترجمین همین گرایش در دپارتمان مهندسی عمران انجام می پذیرد. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی مهندسی عمران در این سایت وجود دارد. از جمله مجلاتی که مهندسین سازه به آنها مراجعه می کنند می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • Engineering Structures در الزویر
  • Journal of Structural Engineering در ASCE (انجمن مهندسین عمران آمریکا)
  • Structural Engineering International در Taylor & Francis
  • International Journal of Advanced Structural Engineering در اسپرینگر

مهندسی زلزله

مهندسی زلزله، شاخه بین رشته ای مهندسی است که با توجه به زمین لرزه، به طراحی و تجزیه و تحلیل سازه هایی همچون ساختمان و پل ها می پردازد. هدف کلی، ساخت سازه های مقاوم در برابر زمین لرزه می باشد. هدف این رشته، ساخت سازه هایی است که در لرزه های کم خسارت نمی بینند و از آسیب یا فروپاشی جدی درزمین لرزه های عمده اجتناب خواهند کرد. مهندسی زمین لرزه، یک زمینه علمی است که با محدود کردن ریسک لرزه ای تا سطوح قابل قبول از نظر اجتماعی- اقتصادی، به حمایت از جامعه، محیط طبیعی و محیط ساخت بشر در مقابل زمین لرزه ها می پردازد. سابقا، بصورت بررسی رفتار سازه ها و سازه های جغرافیایی در معرض بارهای لرزه ای تعریف می شد؛ اکنون زیرمجموعه مهندسی سازه، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، فیزیک کاربردی و غیره تلقی می گردد. با این حال، هزینه وارده در اثر زمین لرزه های اخیر، به بسط محدوده آن منجر شده و شامل رشته های مهندسی، مهندسی مکانیک، مهندسی هسته ای و علوم اجتماعی همچون جامعه شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد و دارایی می باشد.

اهداف اصلی مهندسی زلزله عبارتند از:

  • پیش بینی پیامدهای بالقوه زمین لرزه های قوی برای مناطق شهری و زیرسازه های عمرانی
  • طراحی، ساخت و حفظ سازه ها در مقابل زمین لرزه های مورد انتظار و همسو با قوانین ساختمانی

سازه هایی که بدرستی مهندسی شده اند، نیازی نیست که بیش از حد مستحکم و گران باشند ولی باید بدرستی طراحی شوند تا  در مقابل اثرات لرزه ای و سطح قابل قبول آسیب ها مقاومت کنند.

این گرایش نیز جزو زیرشاخه های مطرح رشته مهندسی عمران بوده و ترجمه تخصصی گرایش مهندسی زلزله نیز جزو دستور کارهای اصلی دپارتمان مهندسی عمران می باشد.

مهندسی زلزله

ترجمه تخصصی مهندسی زلزله نیز توسط مترجمین همین گرایش در دپارتمان مهندسی عمران انجام می پذیرد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و ترجمه کتاب می باشد.

از جمله مجلات فعال در این گرایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Soil Dynamics and Earthquake Engineering در الزویر
  • Engineering Structures در الزویر
  • Earthquake Engineering & Structural Dynamics در وایلی
  • Journal of Earthquake Engineering در Taylor & Francis
  • Bulletin of Earthquake Engineering در اسپرینگر
  • Advances in Structural Engineering در SAGE

مهندسی ژئوتکنیک

مهندسی ژئوتکنیک، که ژئوتکنیک نیز نامیده می شود، اعمال روشهای علمی و اصول مهندسی در کسب، تفسیر و استفاده از دانش مواد پوسته زمین و مواد زمین برای حل مشکلات مهندسی و طراحی آثار مهندسی می باشد. این مهندسی، علم پیش بینی کاربردی رفتار زمین، مواد و فرایندهای مختلف آن برای مناسب سازی زمین جهت فعالیت و رشد مناسب انسانی می باشد. مهندسی ژئوتکنیک شامل زمینه های مکانیک خاک و مکانیک سنگ بوده و در زمینه ژئولوژی، ژئوفیزیک، هیدرولوژی و دیگر علوم مربوطه استفاده می شود. ژئوتکنیک توسط ژئولوژیست های مهندس و مهندسین ژئوتکنیک استفاده می شود. مثالهایی از کاربرد ژئوتکنیک عبارتند از: پیش بینی، بازداری یا کاهش آسیب ناشی از خطرات طبیعی همچون بهمن، جریان گل و لای، زمین لغزش، سنگلاخ، حوضچه ها و فوران های آتشفشانی؛ همچنین شامل کاربرد خاک، سنگ و مکانیک آبهای زیرزمینی در طراحی و عملکرد پیش بینی شده سازه های خاکی همچون سدها؛ طراحی و پیش بینی عملکرد فونداسیون پل ها، ساختمان ها و دیگر سازه های ساخت بشر از نظر خاک/ سنگ استفاده شده؛ و کنترل و پیش بینی سیل می باشد. مهندسی ژئوتکنیک، شاخه ای از مهندسی عمران است که به رفتار مهندسی مواد خاکی مربوط است. مهندسی ژئوتکنیک در مهندسی عمران مهم می باشد، ولی در رشته های نظامی، معدن، نفت و دیگر رشته های مهندسی مربوط به ساخت برروی سطوح یا درون زمین نیز اهمیت قابل توجهی دارد. مهندسی ژئوتکنیک از اصول مکانیک خاک و مکانیک سنگ برای بررسی شرایط زیرسطحی و مواد، تعیین خصوصیات شیمیایی و مکانیکی/ فیزیک این مواد، ارزیابی پایداری شیب طبیعی و رسوبات خاکی ساخت بشر، ارزیابی ریسک شرایط سایت، طراحی آثار و فونداسین سازه و کنترل شرایط سایت، سازه ها و ساخت فونداسیون استفاده می کند.

مهندسی ژئوتکنیک

با توجه به این بحث می توانیم به اهمیت ترجمه تخصصی رشته مهندسی ژئوتکنیک پی ببریم.

ترجمه تخصصی ژئوتکنیک نیز توسط مترجمین همین گرایش در دپارتمان مهندسی عمران انجام می پذیرد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد. از جمله مجلات مطرحی که مهندسین عمران با این گرایش به آنها مراجعه می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • International Journal of Rock Mechanics and Mining Sciences در الزویر
  • International Journal of Geomechanics در ASCE
  • Engineering Geology در الزویر
  • Journal of Geotechnical & Geoenvironmental Engineering در ASCE

مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری

مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری شاخه ای از مهندسی عمران می باشد که در برنامه ریزی، طراحی، راه اندازی و حفظ ایمن و کارآمد سیستم های حمل و نقل دخیل است. این سیستم ها عبارتند از جاده های آسفالت، راه آهن، راه های آبی و یا عملیات متقابل. تقاضا، میزان ترافیک مورد انتظار (مردم، ماشین، واگن، کرجی) برای استفاده از تسهیلات حمل و نقل ویژه می باشد، در حالیکه عرضه، مقدار و نوع مولفه های زیرسازه (جاده آسفالتی، پل، پیاده رو و غیره) می باشد. این سیستم ها معمولا بزرگ و گران می باشند. یک جنبه مهم مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری این است که مهندس حمل و نقل نه تنها به زیرسازه (همچون پل، ریل و غیره) و واحدهای مجزا (همچون ماشین، کامیون و واگن) که از زیرسازه استفاده می کنند، علاقه مند است، بلکه به کاربر نیز علاقه مند می باشد. درک تعامل هر سه مورد – زیرسازه، واحدها مجزا و کاربر- جهت درک کل سیستم ضروری است. زیرسازه و واحدها، طرف عرضه معادله تلقی می شوند، درحالیکه کاربران بعنوان تقاضا محسوب می شوند.

مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری، اعمال فناوری و اصول علمی در برنامه ریزی، طراحی کاربردی، راه اندازی و مدیریت تسهیلات برای هر شکل حمل و نقل، جهت ارائه حمل و نقل ایمن، کارآمد، سریع، سازگار، راحت، اقتصادی و سازگار با محیط زیست کالا و انسان می باشد. جنبه های برنامه ریزی مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری به مولفه های برنامه ریزی شهری مربوط بوده و شامل تصمیمات پیش بینی فنی و عوامل سیاسی است. پیش بینی فنی سفر افراد شامل مدل برنامه ریزی حمل و نقل شهری است که نیازمند برآورد سفر (تعداد سفرهای هدفمند)، توزیع سفر (انتخاب مقصد، جاییکه مسافر قصد رفتن به آنجا را دارد)، انتخاب حالت (حالت مورد نظر) و تعیین مسیر (خیابان یا جاده مورد نظر) می باشد. پیش بینی پیچیده شامل جنبه های دیگر تصمیمات مسافر از جمله مالکیت ماشین، زنجیره سفر (تصمیم گیری برای ارتباط سفرهای مجزا در یک تور) و انتخاب محل کسب و کار یا اقامت (پیش بینی کاربرد زمین) می باشد. سفرها کانون توجه مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری می باشد چون پیک تقاضا در هر سیستم حمل و نقل و راه و ترابری را نشان می دهند.

مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری

با توجه به این مبحث، ترجمه تخصصی گرایش مهندسی حمل و نقل و راه و ترابری در رشته مهندسی عمران نیز مورد توجه این دپارتمان می باشد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و ترجمه کتاب می باشد. با توجه به اهمیت این گرایش، در ادامه چند مورد از مهم ترین مجلات این گرایش را نیز نام می بریم:

  • Journal of Traffic and Transportation Engineering در الزویر
  • Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems در ASCE
  • Journal of Transportation Engineering, Part B: Pavements در ASCE
  • Transportation Engineering در الزویر

مهندسی سازه های دریایی و سواحل

این گرایش عبارت از، نصب سازه و تاسیسات در محیط دریایی جهت تولید و انتقال برق، نفت، گاز و دیگر منابع می باشد. این را مهندسی دریا نیز می نامند. برای بهینه سازی هزینه و ریسک نصب سکوهای بزرگ دریایی، استراتژیهای ساخت مختلف ارائه شده اند. یک استراتژی، ساخت تاسیسات دریایی در ساحل و شناورسازی آن می باشد. با استفاده از دبالاست (حذف بالاست)، سازه های پایه تا بستر دریا پایین آورده می شوند، درحالیکه سازه های شناور با استفاده از سیستم لنگر در محل خود حفظ می شوند.

مهندسی سازه های دریایی و سواحل مسئول اجرا و بررسی تمام فعالیت های مهندسی و ثبت سازه های موجود در سکوهای ساحلی است. از جمله منابعی که دانشجویان این رشته به آنها مراجعه می نمایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Marine Policy در الزویر
  • Automation in Construction در الزویر
  • Journal of Construction Engineering and Management در ASCE
مهندسی سازه های دریایی و سواحل

با توجه به این موضوع، ترجمه تخصصی مقالات مرتبط با مهندسی سازه های دریایی و سواحل در دپارتمان مهندسی عمران انجام می پذیرد. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی مهندسی عمران نیز در این سایت طراحی شده است.

مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی

مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، زیرشاخه رشته مهندسی عمران می باشد که به جریان و انتقال سیالات، بویژه آب و فاضلاب مربوط است. یکی از خصوصیات این سیستم ها، کاربرد گسترده گرانش بعنوان نیروی محرک جهت حرکت سیالات می باشد. این زمینه از مهندسی عمران، به طراحی پل، سد، کانال و لاین ها و همچنین مهندسی محیط و بهداشت مربوط است. مهندسی آب و سازه های هیدرولیک، کاربرد اصول مکانیک سیالات در مسائل مربوط به جمع آوری، ذخیره سازی، کنترل، انتقال، تنظیم، اندازه گیری و کاربرد آب است. قبل از شروع پروژه مهندسی آب و سازه های هیدرولیک، باید میزان آب دخیل مدنظر باشد. مهندس آب و سازه های هیدرولیکی به انتقال رسوبات توسط رودخانه، تعامل آب با مرز آبرفتی و وقوع شستشو و رسوبات می پردازد. مهندس آب و سازه های هیدرولیکی، طرح های مفهومی را برای خصوصیات مختلفی ارائه می دهد که با آب تعامل دارند، همچون کارگاه های سرریز و خروجی سدها، معابر بزرگراه ها، کانال ها و سازه های مربوط به پروژه های آبیاری و تأسیسات آبی خنک کننده نیروگاه های حرارتی.

از جمله منابع اصلی این گرایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Journal of Hydraulic Engineering در ASCE
  • ISH Journal of Hydraulic Engineering در Taylor & Francis
مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی

ترجمه تخصصی مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی نیز جزو زیرشاخه های دپارتمان ترجمه تخصصی مهندسی عمران می باشد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد.

مقالات رشته مهندسی عمران توسط چه کسانی ترجمه می شوند؟

 

مقالات رشته مهندسی عمران با توجه به تخصصی بودن، باید توسط مترجمین فارغ التحصیل همین رشته انجام گیرند. ما در فرداپیپر، تیم مجزایی را برای مترجمین این رشته در نظر گرفته ایم. همچنین سعی شده تا گرایش های مختلف این رشته نیز تفکیک گردد تا کیفیت در بالاترین حد ممکن باشد.

پرداخت هزینه سفارشات به چه صورت می باشد؟

 

پس از ثبت سفارش، همکاران ما در بخش پشتیبانی، هزینه ترجمه را به شما اطلاع خواهند داد. نحوه پرداخت از طریق لینک درگاه پرداخت بانکی خواهد بود. در صورت داشتن هرگونه مشکل در پرداخت آنلاین، می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید تا پرداخت های خود را به صورت واریز وجه کارت به کارت انجام دهید.

آیا امکان تحویل فوری سفارشات نیز وجود دارد؟

 

بله در صورتی که حتی نیاز به تحویل فوری یک روزه نیز داشته باشید می توانید اقدام کنید. این گزینه نیز در فرم ثبت سفارش، در نظر گرفته شده است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه ترجمه فوری، با حالت غیر فوری، متفاوت می باشد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi