سفارش ترجمه تخصصی رشته شیمی

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی شیمی

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی شیمی

مهندسی شیمی، شاخه ای از علم مهندسی است که از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات، بیولوژی و اقتصاد جهت استفاده موثر، تولید، طراحی، حمل و نقل و تبدیل انرژی و مواد استفاده می کند. یک مهندس شیمی، وظایف گوناگونی می تواند داشته باشد، از جمله استفاده از نانوتکنولوژی و نانومواد در آزمایشگاه و یا فرآیندهای صنعتی بزرگ مقیاس که مواد شیمیایی، مواد خام، سلول های زنده، میکروارگانیسم ها و انرژی را به اشکال و محصولات مفید تبدیل می کند.

مهندسان شیمی، در بسیاری از جنبه های طراحی و بهره برداری از نیروگاه ها درگیر هستند، از جمله ارزیابی ایمنی و خطرات، مدلسازی، تحلیل و طراحی فرآیند، مهندسی کنترل، مهندسی واکنش های شیمیایی، مهندسی هسته ای، مهندسی بیولوژیک، و نیز دستورالعمل های بهره برداری و عملیات.

این رشته در ایران نیز جایگاه خود را به خوبی یافته است. گرایش های مختلفی برای این رشته تعریف شده که تعدادی از آنها عبارتند از: ترموسینتیک و کاتالیست، پدیده های انتقال، فرآیندهای جداسازی، طراحی فرآیند، محیط زیست، ، فرآوری و انتقال گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، نانوفناوری، پلیمر، زیست پزشکی و …

تا اینجا می توان اذعان داشت که این رشته جزو پرکاربردترین رشته های فنی و مهندسی بوده و در صنایع زیادی کاربرد دارد. در نتیجه، با توجه به تنوع بالای گرایش های این رشته می توان نتیجه گرفت که ترجمه تخصصی مقالات رشته مهندسی شیمی، بسیار اهمیت دارد و ترجمه هر گرایشی باید توسط مترجم متخصص در همان گرایش صورت گیرد.

ترجمه تخصصی مهندسی شیمی

از جمله مسائلی که در زمینه ترجمه مطرح است این است که شاید یک اصطلاح انگلیسی، اصلا معنی فارسی به خصوصی نداشته باشد و عبارت جدیدی در این زمینه باشد. ولی مترجمی که تخصص رشته مهندسی شیمی را داشته و هر روزه نیز مطالعات جدیدی در این زمینه انجام می دهد، بتواند این عبارت را در یک جمله برای مخاطب توضیح داده و مفهوم آن عبارت را به خوبی القا نماید. پس می توان گفت که ترجمه، صرفا قرار دادن یک سری کلمات پشت سر هم و رعایت یک سری دستورهای نگارشی نیست؛ بلکه هنر ترجمه، عبارت از انتقال صحیح مفهوم متن مبدا به متن مقصد است. به عنوان مثال، یک ترجمه اشتباه در زمینه نحوه ترکیب مواد، یا اشتباه در دستورالعمل ها و استانداردهای راه اندازی دستگاه های فعال در یک پالایشگاه را در نظر بگیرید. نتیجه این سهل انگاری می تواند فاجعه بار بوده و تبعات ملی را در پی داشته باشد.

در این راستا، تیم ترجمه فرداپیپر، اقدام به تشکیل تیم خاصی برای ترجمه تخصصی متون و مقالات رشته مهندسی شیمی کرده و در این زمینه، از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و نیز دکترای این رشته کمک گرفته است. این مترجمین، به واسطه آزمون های ورودی که توسط کارشناسان فرداپیپر برگزار شده، جذب این تیم شده اند و سابقه زیادی در زمینه ترجمه مقالات این رشته دارند. در نتیجه، کیفیت ترجمه فرداپیپر تضمین شده است و رضایت مشتریان در چند سال گذشته، تصدیقی برای این موضوع می باشد. با توجه به نیاز دانشجویان و اساتید و نیز کسب و کارهای مختلف جهت ترجمه فارسی به انگلیسی متون و مقالات، این سرویس نیز در چند سال گذشته در دستور کار این دپارتمان قرار گرفته و رضایت مشتریان در این زمینه نیز، مهر تاییدی بر عملکرد ما بوده است.

تا به اینجای بحث به کلیات این رشته پرداخته شد. با توجه به اهمیت موضوع، سعی کرده ایم تا در ادامه به بررسی تخصصی گرایش های مختلف این رشته بپردازیم.

طراحی فرایند

در مهندسی شیمی، طراحی فرایند شامل انتخاب و توالی یابی واحدها برای تحولات فیزیکی و یا شیمیایی مورد نظر مواد می باشد. طراحی فرایند محور اصلی این رشته بوده و می توان آن را به عنوان یک حوزه علمی در نظر گرفت که همه اجزاء یک حوزه را دارا می باشد. طراحی فرایند می تواند تسهیلات جدیدی را طراحی کند و یا این که تسهیلات موجود را اصلاح و یا گسترش دهد. طراحی در سطح مفهومی شروع شده و در نهایت در قالب برنامه های ساخت و ساز به پایان می رسد. طراحی فرایند متمایز از طراحی تجهیزات بوده و بیشتر مشابه با طراحی عملیات های واحد می باشد. فرایندهای طراحی اغلب شامل بسیاری از عملیات های واحد می باشد.

طراحی فرآیند

ترجمه تخصصی طراحی فرآیند توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. خدماتی که توسط این دپارتمان ارائه می گردند شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و ترجمه فارسی به انگلیسی و نیز ترجمه کتاب می باشند. همچنین در این سایت ترجمه تخصصی، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی مهندسی شیمی وجود دارد.

مهندسی نفت

مهندسی نفت حوزه ای از مهندسی مربوط به فعالیت های مرتبط با تولید هیدروکربن ها بوده که می تواند شامل نفت خام و یا گاز طبیعی باشد. به نظر می رسد که فرایندهای استخراج و تولید در بخش بالادست صنایع نفت و گاز قرار دارد. فرایند اکتشاف توسط دانشمندان زمین شناسی و مهندسین پتروشیمی، به عنوان رشته اصلی از صنایع نفت و گاز در نظر گرفته شده که بر روی به حداکثر رساندن بازیافت اقتصادی هیدروکربن ها از ذخایر زیرزمینی متمرکز می باشند. ژئولوژی و ژئوفیزیک بر روی ارائه توضیحی پویا از تخته سنگ های مخازن حاوی هیدروکربن متمرکز بوده، در حالی که مهندسی پتروشیمی بر روی برآورد حجم قابل بازیافت این منابع با استفاده از درک دقیق رفتار فیزیکی نفت، آب و گاز در تخته سنگ های متخلخل در فشار بسیار بالا متمرکز است. تلاش های ترکیبی زمین شناسان و مهندسین در طول تجمع هیدروکربن، نحوه توسعه و تخلیه ذخایر نفت و گاز را مشخص کرده و معمولا دارای بیشترین تاثیر بر اقتصاد میدانی می باشد. مهندسین نفت نیازمند دانش خوبی در رابطه با بسیاری از رشته های دیگر مانند ژئوفیزیک، ژئولوژی نفت، ارزیابی تشکیل نفت (ورود به چاه)، حفاری، اقتصاد، شبیه سازی مخازن، مهندسی مخزن، مهندسی چاه، سیستم های بالابر، تکمیل و مهندسی تولید نفت می باشند.

مهندسی نفت

ترجمه تخصصی مهندسی نفت توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. ترجمه متون شیمی به صورت انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی توسط این دپارتمان انجام می گیرد.

صنعت نفت و گاز

صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت نفت نیز شناخته شده که شامل فرایندهای جهانی اکتشاف، استخراج، پالایش، حمل و نقل (اغلب توسط تانکرها و یا خطوط لوله نفت) و بازاریابی محصولات نفتی می باشد. بیشترین حجم محصولات این صنعت، بنزین و گازوئیل است. نفت نیز ماده خام بسیاری از محصولات شیمیایی از جمله محصولات دارویی، حلال ها، کودها، آفت کش ها، رایحه های سنتزی و پلاستیک ها می باشد. ارزش پولی نفت و محصولات آن ها باعث شده که از این منبع به عنوان “طلای سیاه” نام برده شود. این صنعت معمولا به سه بخش اصلی: بالادست، میان دست و پایین دست تقسیم می شود. بخش بالادست عمدتا با حفاری و تولید سروکار دارد. نفت برای بسیاری از صنایع ضروری است و برای حفظ تمدن صنعتی در پیکربندی فعلی آن ها نیز مهم بوده و به یکی از مسائل حیاتی بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

صنعت نفت و گاز

ترجمه تخصصی مقالات و متون علمی صنعت نفت و گاز توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. با توجه به اینکه، بیشتر مخاطبین بخش سفارش ترجمه را دانشجویان تشکیل می دهند، هزینه های ترجمه ارزان تر و با تخفیف های دانشجویی به این عزیزان ارائه می گردد.

صنایع غذایی

مهندسی شیمی رشته ای از مهندسی بوده که با طراحی و عملیات فرایندهای شیمیایی صنعتی سروکار دارد. مهندسین شیمی از این علم به منظور تبدیل مواد خام و یا مواد شیمیایی به محصولات مفیدتر استفاده می کنند. این رشته یکی از حوزه های جدید مهندسی بوده که وسعت گسترده ای دارد. این مهندسین در بخش های مختلف مانند تولید، داروسازی، مراقبت بهداشتی، پردازش مواد غذایی، بیوتکنولوژی و دیگر صنایع امن و زیست محیطی کار می کنند. در رابطه با ارتباط بین این رشته مهندسی و صنایع غذایی، می توان عنوان کرد که مهندسی شیمی، تولید مواد غذایی را افزایش می دهند. هر روزه، مهندسین شیمی در حال تولید و کشف آفت کش ها، کودها و علف کش های جدید می باشند و نیز قادر به ارائه نوآوری های مختلف در حوزه صنایع غذایی هستند. در صنایع غذایی، اصول مختلفی وجود دارد که از پدیده مهندسی شیمی استفاده می کنند. نقش مهندسین صنایع غذایی را می توان در تحقق تقاضای ما و ابداع تکنیک هایی که کیفیت و عمر ماندگاری مواد غذایی را افزایش می دهند، دانست. این افراد به فناوری هایی رسیده اند که به واسطه آن ها قادر به حفاظت ما در برابر بیماری های ناشی از غذا می باشند.

کاربرد مهندسی شیمی در صنایع غذایی می تواند شامل بهبود فرآیند تولید میوه ها و سبزیجات، بسته بندی مواد غذایی، محافظت از غذاهای فاسدشدنی، نوآوری در مواد غذایی، و حمل و نقل ایمن تر مواد غذایی باشد.

صنایع غذایی

ترجمه تخصصی گرایش صنایع غذایی توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. دسترسی به منابع علمی به روز و جدید برای دانشجویان این رشته بسیار ضروری می باشد. به همین دلیل، در راستای تسهیل دسترسی به این منابع، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی مهندسی شیمی در این سایت فراهم شده است.

صنایع پلیمر (مهندسی پلیمر)

به طور کلی، مهندسی پلیمر یک رشته مهندسی بوده که به طراحی، آنالیز و اصلاح مواد پلیمری می پردازد. مهندسی پلیمر ابعاد صنایع پتروشیمی، پلیمریزاسیون، ساختار و مشخصات پلیمرها، ویژگی های پلیمرها، ترکیب سازی و پردازش پلیمرها و تشریح پلیمرهای مهم، روابط و کاربردها را پوشش می دهد.

وظیفه مهندس پلیمر، تبدیل مواد خام طبیعی و سنتزی به محصولاتی مانند پلاستیک، پارچه، لاستیک و مواد پیشرفته می باشد. دوره کارشناسی ارشد این رشته شامل آموزش ایده های نوآورانه به دانشجویان در رابطه با کاربرد مواد پلیمر و توسعه پردازش پلیمر می باشد. شیمی و پلیمر ترکیبی از مهندسی شیمی با علم پلیمر است. علم پلیمر و علم ماکرومولکولی زیرشاخه ای از علم مواد مرتبط با پلیمرها می باشد.

مهندسی پلیمر

ترجمه تخصصی مقالات صنایع پلیمر توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. این دپارتمان اقدام به ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و نیز ترجمه کتاب به صورت کاملا حرفه ای می نماید.

بهره برداری از نفت

مهندسی تولید نفت زیرمجموعه ای از مهندسی نفت است. مهندسین تولید نفت به طراحی و انتخاب تجهیزات زیرسطحی به منظور تولید چاه های حاوی نفت و گاز می پردازند. این افراد اغلب به عنوان مهندسی پتروشیمی در نظر گرفته می شوند، هر چند که ممکن است از دیگر رشته های فنی (به عنوان مثال، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیکدان) نیز باشند و متعاقبا توسط یک شرکت نفت و گاز تحت آموزش قرار گیرند.

مسئوولیت های مهندسین تولید نفت به شرح زیر می باشد:

  1. ارزیابی عملکرد جریان ورودی و خروجی بین مخزن و چاه
  2. طراحی سیستم های انجام کار شامل انتخاب لوله، سوراخ کردن، کنترل ماسه، تحریک ماتریس و شکافتن هیدرولیکی
  3. انتخاب تجهیزات بالابر از جمله بالابر میله ای مکنده (معمولا پمپاژ کردن پرتو)، بالابر گاز، پمپ های قابل فروبردن زیر آب الکتریکی، پمپ های هیدرولیکی زیرسطحی، پمپ های حفره ای پیشرونده و بالابر شناور
  4. انتخاب (نَه طراحی) تجهیزات برای تاسیسات سطحی که مایعات تولید شده (مانند نفت، گاز طبیعی، آب و ناخالصی ها) را جداسازی و اندازه گیری می کنند، آماده سازی نفت و گاز برای انتقال به بازار و دفن دستی هر گونه آب و ناخالصی های موجود.

نکته: تجهیزات سطحی توسط مهندسین شیمی و مهندسی مکانیک مطابق با اطلاعات ارائه شده توسط مهندسین تولید طراحی می شود.

بهره برداری از نفت

ترجمه تخصصی مقالات و متون مرتبط با بهره برداری از نفت توسط مترجمینی با همین گرایش در این دپارتمان انجام می پذیرد. این مترجمین با بهره گیری از دیکشنری های تخصصی مهندسی شیمی و نیز آشنایی کامل با مفاهیم این رشته، خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی این رشته را ارائه می نمایند.

در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر مربوط به رشته مهندسی شیمی اشاره می کنیم:

  • Biochemical Engineering Journal در الزویر
  • Chemical Engineering Journal در الزویر
  • Chemical Engineering and Processing – Process Intensification در الزویر
  • Chemical Engineering Research and Design در الزویر
  • Computers & Chemical Engineering در الزویر
  • Journal of Environmental Chemical Engineering در الزویر
  • مقالات منتشر شده در ACS (انجمن شیمی آمریکا)

هزینه ترجمه متون و مقالات مهندسی شیمی بر چه مبنایی محاسبه می شود؟

 

قیمت گذاری سفارشات بر اساس تعداد کلمات متن و زمان تحویل مدنظر شما، توسط همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت، محاسبه و برای شما ارسال می گردد. در صورت تایید شما، بقیه مراحل سفارش انجام می شود.

ترجمه مقاله من توسط چه کسی انجام می شود؟

 

بر اساس سیاست های تیم فرداپیپر، مقالات هر رشته توسط فارغ التحصیلان همان رشته انجام می شود تا کیفیت، در بالاترین سطح ممکن باشد. مترجمین تیم فرداپیپر، دارای بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه ترجمه هستند و گزینش آنها نیز توسط تیم بازرسی فرداپیپر انجام می شود.

من می خواهم ترجمه این مقاله را به صورت فوری تحویل بگیرم؛ آیا این مورد برای تیم شما امکان پذیر است؟

 

بله، امکان ثبت سفارش فوری نیز در فرم مربوطه، مشخص شده است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه سفارشات فوری، با زمان های تحویل دیگر، متفاوت می باشد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi