سفارش ترجمه تخصصی رشته حسابداری

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

حسابداری

 

تشخیص ربات نبودن:

حسابداری

ترجمه تخصصی متون حسابداری، جزو مواردی است که باید دقت بالایی روی آن متمرکز کرد. استفاده از اصطلاحات فنی و تخصصی زیاد در این مقالات، موضوعی کاملا مشهود است و ترجمه ای که تخصصی نباشد و مفهوم را به خوبی بیان نکند می تواند منجر به سوء تفاهماتی در مخاطب گردد. مطالعات ترجمه نشان داده که هم ارزی و تعادل کامل در ترجمه بین دو زبان، موضوعی بسیار نادر است. این موضوع نشان می دهد که ریسک خطا در ترجمه تخصصی این رشته بسیار بالاست و حتی با توجه به ماهیت این رشته، ممکن است باعث زیان های مالی هنگفتی برای شرکت ها گردد، بنابراین یک اشتباه کوچک کافی است تا مفهوم یک مقاله کاملا اشتباه برداشت شده و غیرقابل استفاده گردد. در همین راستا، تیم ترجمه فرداپیپر، با وسواس بیشتری اقدام به استخدام مترجمین متخصص در رشته حسابداری کرده و نهایتا، تیمی قوی از مترجمین متخصص در این رشته را به کار گرفته است. این مترجمین شامل فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه های مطرح ایران می باشند که علاوه بر داشتن مدارک زبان، دوره های نگارشی و ویراستاری را نیز گذرانده و با داشتن سابقه ای بیش از ده سال، در دپارتمان ترجمه تخصصی حسابداری، مشغول به فعالیت شده اند.

ترجمه تخصصی حسابداری

در اینجا، رشته حسابداری را با بیانی مختصر تعریف می کنیم: حسابداری، فرآیند ثبت معاملات و تراکنش های مالی مرتبط با یک کسب و کار یا سازمان می باشد. فرآیند حسابداری شامل، جمع بندی، تحلیل، و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی، و سازمان هایی همچون سازمان های امور مالیاتی می باشد. صورت های مالی مورد استفاده در حسابداری، شامل خلاصه ای مختصر از معاملات مالی در یک دوره حسابداری خاص، و نیز جمع بندی عملکرد شرکت در این دوره، وضعیت مالی و نیز جریان وجوه نقدی و … می باشد. رشته حسابداری در ایران نیز جایگاه خود را در سطح دانشگاهی یافته است. شاخه های اصلی این رشته شامل حسابداری مقدماتی و عمومی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی، حسابداری امور مالیاتی، و حسابرسی می باشد. این رشته در سطح بین المللی نیز مورد توجه بوده است و هر روزه مقالات و اسناد معتبر زیادی در این زمینه به چاپ می رسند. از جمله منابعی که در ایران، مورد توجه بیشتر دانشجویان می باشد، ژورنال الزویر (Elsevier) است. همانطور که می دانیم، بیشتر مقالاتی که در این ژورنال به چاپ می رسند با زبان انگلیسی هستند. در همین راستا، ما با تشکیل تیمی از مترجمین متخصص در این زمینه اقدام به ترجمه این مقالات و نیز مقالات از ژورنال های مختلف دیگر می کنیم. همچنین ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی نیز جزو خدماتی است که توسط تیم ما ارائه می گردد.

دپارتمان ترجمه تخصصی حسابداری در فرداپیپر

همانطور که ذکر شد، مقالات و اسناد منتشر شده در زمینه حسابداری، مملو از عبارات و مفاهیم تخصصی هستند و پس از سال ها فعالیت در این زمینه می توانیم قاطعانه بیان کنیم که ترجمه این مقالات، کار هر مترجمی نیست! مترجمین فعال در این دپارتمان، پس از گذراندن آزمون های تخصصی زیر نظر بازرسان تیم فرداپیپر، جذب این دپارتمان شده اند و رضایت دانشجویان و سازمان هایی که در طی این چند سال به ما مراجعه کرده اند، گواهی بر موفقیت ما در این زمینه بوده و در آینده نیز با همراهی شما، این مسیر را ادامه خواهیم داد.

در ادامه به تشریح مختصر برخی از گرایش های اصلی این رشته می پردازیم.

حسابرسی

حسابرسی، بررسی سیستماتیک و مستقل دفاتر، حساب ها، سوابق قانونی، اسناد و مدارک یک سازمان، با هدف تائید میزان درستی بیانیه های مالی و افشاهای غیرمالی می باشد. این پدیده همچنین تلاش می نماید تا تضمین کند تا دفاتر حساب ها، طبق ملزمات قانونی به درستی حفظ شده اند. این رشته تبدیل به چنان پدیده همه گیری در بخش دولتی و شرکتی شده است که دست اندرکاران دانشگاهی، آن را به عنوان یک جامعه حسابرسی در نظر می گیرند. این ابزار، طرح های پیشنهادی را قبل از ارائه، بررسی و درک نموده و شناسایی می کند. مدارک را به دست آورده، آن ها را ارزیابی نموده و ایده ای بر پایه قضاوت خود که از طریق گزارش حسابرسی منتقل می شود را بیان می نماید. هر موضوعی در این زمینه را می توان مورد حسابرسی قرار داد. این ابزار در واقع یک مقیاس حفاظتی، از زمان های دور و دراز به شمار می رود و تضمین شخص ثالث، در قبال ذینفع های مختلفی را ارائه می دهد، مبنی بر این که موضوع مدنظر، از سوء بیانیه های مادی، عاری می باشد. این عبارت، برای حسابرسی اطلاعات مالی ای که مرتبط به یک شخص حقوقی می باشد، بیشترین استفاده را دارد. سایر زمینه ها که به طور مرسوم، مورد حسابرسی قرار می گیرند، در زیر عنوان می شود: حسابرسی متابعت و وابسته به دبیرخانه، کنترل های داخلی، مدیریت کیفی، مدیریت پروژه، مدیریت آب و حفظ انرژی. در نتیجه، ذینفع ها می توانند به طور موثر، اثربخشی مدیریت ریسک، کنترل و راهبری را با توجه معیارها، ارزیابی کرده و بهبود بخشند.

حسابرسی

با در نظر گرفتن این موضوع، بخش جداگانه ای در دپارتمان حسابداری به ترجمه تخصصی حسابرسی اختصاص داده شده است. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی و نیز ترجمه کتاب می باشد. با توجه به اینکه بیشتر جامعه هدف این سایت را دانشجویان تشکیل می دهند، هزینه های ارزان تری برای این قشر در نظر گرفته شده است. همچنین امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی نیز در این وب سایت وجود دارد.

حسابداری مالی

حسابداری مالی، رشته ای است که مرتبط با خلاصه سازی، تحلیل و تهیه گزارش، از تراکنش های مالی مرتبط با یک کسب و کار می شود. این پدیده شامل آماده کردن بیانیه های مالی ای که برای کاربرد عموم در دسترس هستند می شود. سهامداران، تامین کننده ها، بانک ها، کارکنان، آژانس های دولتی، مالکان کسب و کار و سایر ذینفع ها، مثال هایی از اشخاصی می باشند که به دریافت چنین اطلاعاتی برای تصمیم گیری علاقه دارند. این ابزارها، هم توسط استانداردهای بومی و هم بین المللی، تحت نظارت قرار می گیرد. مبانی مرتبط با آن نیز، تحت توافق عام (GAAP)، یک چارچوب استاندارد، از رهنمودهایی برای امور مالی است که در هر حوزه استحفاظی خاص، مورد استفاده قرار می گیرد. این پدیده شامل استانداردها، معاهده ها و قوانینی است که حسابداران، در تهیه گزارش و خلاصه کردن و آماده سازی بیانیه های مالی، آن را به کار می بندند. از طرف دیگر، استانداردهای گزارش مالی بین المللی (IFRS)، مجموعه ای از استانداردهای حسابداری می باشد که چگونه باید انواع خاص تراکنش ها و سایر رویدادها، در بیانیه های مالی، گزارش تهیه کرد. IFRS، توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) صادر می شود. با فراگیرتر شدن IFRS در صحنه بین المللی، ثبات در تهیه گزارش مالی، میان شرکت های جهانی، شایع تر شده است. با اینکه این رشته، برای آماده کردن اطلاعات، برای اشخاص خارج از سازمان یا افرادی که در اقدامات روزمره شرکت دخالت ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد، حسابداری مدیریتی، اطلاعاتی را ارائه می دهد که می تواند به مدیران، در زمینه تصمیم گیری، با هدف مدیریت کسب و کار کمک نماید.

حسابداری مالی

حسابداری مالی به عنوان یکی از گرایش های اصلی این رشته قلمداد می گردد که دارای اصطلاحات تخصصی زیادی در حوزه خود می باشد. در همین راستا، ترجمه تخصصی حسابداری مالی توسط مترجمین همین رشته در این دپارتمان انجام می گیرد. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی برای تمامی گرایش های رشته حسابداری است.

سیستم اطلاعات حسابداری

سیستم اطلاعات حسابداری، به عنوان یک سیستم اطلاعات (AIS)، سیستمی برای جمع آوری، ذخیره سازی و پردازش داده های مالی است که توسط تصمیم گیرندگان، مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیستم اطلاعات حسابداری، عموما یک روش مبتنی بر رایانه، برای پایش اقدامات، به صورت ترکیبی با منابع فناوری اطلاعات است. گزارش های مالی حاصله را می توان به صورت داخلی، توسط مدیریت یا به طور خارجی، توسط طرفین علاقه مند (شامل سرمایه گذاران، وام دهندگان و مقامات مالیاتی) به کار بست. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند تا از تمامی فعالیت ها و کاربردها، شامل حسابرسی، تهیه گزارش و امور مالی، مالیات و حسابداری مدیریتی پشتیبانی نمایند. سیستم هایی که گسترده ترین کاربرد را دارند، ماژول های تهیه گزارش مالی و حسابرسی می باشند.

سیستم اطلاعات حسابداری

با توجه به نقش سیستم های اطلاعاتی در حوزه ها و رشته های مختلف، می توان به اهمیت ترجمه تخصصی مقالات سیستم های اطلاعات حسابداری در این رشته نیز پی برد. این متون نیز توسط مترجمین همین رشته در این دپارتمان به صورت حرفه ای ترجمه می گردند. در همین زمینه تخفیفاتی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده و خدمات ترجمه ارزان تری به این عزیزان ارائه می گردد.

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی به فرآیند ثبت و مدیریت تمامی تراکنش های مالی ای که توسط دولت ملزم داشته می شود و شامل هزینه ها و درآمدهایش می باشد، اشاره دارد. سیستم های مختلف، توسط موجودیت های بخش دولتی مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال در ایالات متحده، دو سطح از این رشته وجود دارد که از استانداردهای مختلف که توسط هیئت های بخش خصوصی و مختلف صادر شده است، پیروی می نماید. در سطح فدرال، هیئت مشاوره برای استانداردهای حسابداری فدرال (FASAB)، استانداردهایی را برای مطابعت ارائه میکند. به طور مشابه، هیئت های استاندارد حسابداری دولتی (GASB)، برای دولت سطح بومی و ملی وجود دارد.

هدف منحصر به فرد این رشته، مانعی بر سر راه استفاده از سیستم های حسابداری، با ورودی دو گانه نیست. با این وجود تفاوت های حائز اهمیت دیگری، با اقدامات بخش خصوصی، در آن به چشم می خورد (به خصوص مواردی که هدف آن ها رسیدن به نتایج درآمد خالص است). اهداف مرتبط با موجودیت های دولتی در این زمینه را می توان به دو طبقه عمده دسته بندی کرد. حسابداری فعالیت ها برای اهداف مسئولیت پذیری، به عبارت دیگر، نماینده های دولت و مقاماتی که توسط آن ها منتسب شده اند باید در قبال عموم، برای وظایف و قدرتی که به آن ها تخصیص داده شده است، مسئولیت پذیر باشند. عموم که هیچ انتخاب دیگری به جز واگذار کردن این وظایف ندارند، در موقعیتی قرار می گیرند که از سهامداران، تفاوت قابل توجهی داشته اند و بنابراین نیاز به اطلاعات مالی ای دارند که باید این سیستم ها، در اختیار آن ها قرار بدهد و این سیستم ها باید قابل اِعمال و مرتبط با آن ها و اهدافشان باشد که در واقع همان اهداف تصمیم گیری است. نقش آفرینان مربوطه به خصوص مقامات و نماینده ها نیاز به اطلاعات مالی و ساماندهی شده ای دارند که برای اهداف تصمیم گیریشان ارائه شود. این اهداف، در بسیاری از مثال ها هیچ ارتباطی با نتایج درآمد خالص ندارد بلکه در ارتباط با تحویل و بهره وری خدمات می باشند. پرداخت کننده مالیات که گروه بسیار حائز اهمیتی است به سادگی می خواهد تا جایی که ممکن است برای خدمات الزامی ای که دولت، در قبال آن، هزینه طلب می کند، مالیات کمتری پرداخت نماید.

حسابداری دولتی

ترجمه تخصصی مقالات حسابداری دولتی توسط مترجمینی با همین گرایش در دپارتمان حسابداری انجام می گیرند. این خدمات دارای هزینه های ارزان تری برای دانشجویان بوده و شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می باشد. همچنین ترجمه کتاب نیز جزو خدماتی است که توسط این دپارتمان ارائه می گردد.

حسابداری صنعتی (بهای تمام شده)

حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) توسط مجموعه سیستماتیکی از روندها، برای ثبت و گزارش برآورد هزینه ساخت و تولید کالاها و انجام خدمات، به طور تجمعی و دقیق، تعریف می شود. این فرآیند، شامل روش هایی برای شناسایی، طبقه بندی، تخصیص، تجمیع و تهیه گزارش چنین هزینه هایی و مقایسه آن ها با هزینه های استاندارد می باشد. (IMA) اغلب زیر مجموعه ای از حسابداری مدیریتی می باشد که هدف نهایی آن، دادن مشاوره به مدیریت، درباره نحوه بهینه سازی اقدامات و فرآیندهای کسب و کار، مبتنی بر قابلیت و بهره وری هزینه است. این رشته، اطلاعات دقیق هزینه ای که مدیریت، برای کنترل کردن عملیات کنونی و برنامه ریزی برای آینده، به آن ها نیاز دارد را فراهم می آورد. از آن جایی که مدیران، تنها برای سازمان خود به تصمیم گیری مشغول هستند، هیچ نیازی وجود ندارد که اطلاعات مدنظر، با اطلاعات مشابه از سایر سازمان ها قابل قیاس باشد. به جای آن، اطلاعات باید برای محیطی خاص، قابل اِعمال باشند. این اطلاعات به طور مرسوم در حسابداری مالی استفاده می شود اما کاربرد اصلی آن، توسط مدیران است که هدف آن ها تسهیل تصمیم گیری می باشد.

حسابداری صنعتی

با در نظر گرفتن بحث فوق می توان به اهمیت ترجمه تخصصی حسابداری صنعتی نیز پی برد. این مبحث نیز به عنوان بخشی جداگانه در دستور کار این سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر قرار گرفته است. همچنین در این سایت، امکان دانلود رایگان مقاله انگلیسی نیز فراهم شده است.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی، ساختاری است که تمرکز آن به جای ظاهر بیانیه های مالی دولتی، بر مالیات جمع شده است. این رشته، توسط قانون درآمد داخلی، تحت نظارت قرار می گیرد که این قانون، قواعد خاصی که شرکت ها و اشخاص باید هنگام آماده سازی بازگشت های مالیاتی شان، از آن پیروی نمایند را دیکته می کند.

حسابداری مالیاتی، ابزاری برای اهداف مالیاتی است. این پدیده برای همه قابل اجرا است (اشخاص، کسب و کارها، شرکت ها و سایر موجودیت ها). حتی اشخاصی که از پرداخت مالیات مستثنی هستند باید در آن شرکت نمایند. هدف این رشته، به دست آوردن توانایی پایش بودجه ها (بودجه های ورودی و بودجه های خروجی) است که به اشخاص و موجودیت ها مرتبط می باشد.

حسابداری مالیاتی

ترجمه تخصصی حسابداری مالیاتی مستلزم داشتن اطلاعاتی در زمینه اقتصاد، مدیریت و حسابداری است. در همین راستا، مترجمین باسابقه ای برای ترجمه این مقالات در این دپارتمان گزینش شده اند. با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین سایت را دانشجویان عزیز تشکیل می دهند، امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی نیز فراهم شده و همچنین خدمات ترجمه نیز با تخفیفات ویژه دانشجویی به این عزیزان ارائه می گردد.

حسابداری اجتماعی

حسابداری اجتماعی (هم چنین به عنوان حسابداری- حسابرسی اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، حسابداری زیست-محیطی و اجتماعی، تهیه گزارش اجتماعی-شرکتی، تهیه گزارش مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، تهیه گزارش یا حسابداری غیرمالی نیز به آن اشاره می شود)، فرآیند منتقل کردن تاثیرات اجتماعی و زیست محیطی اقدامات شرکت، به گروه های خاص مدنظر در جامعه و کل جامعه می باشد. این رشته تفاوت هایی با حسابداری منافع عمومی و بحرانی دارد. این رشته اغلب در موقعیت کسب و کار، برای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (CSR) استفاده می شود. با این وجود هر سازمانی شامل NGOها، خیریه ها و آژانس های دولتی می توانند در آن مشارکت داشته باشند. این رشته را می توان به طور ترکیبی، با نظارت مبتنی بر جامعه (CBM) استفاده کرد و بر ایده مسئولیت پذیری شرکتی تاکید دارد. دی کلاوتر، آن را به عنوان رویکردی برای تهیه گزارش، از فعالیت های یک شرکت که بر نیاز برای شناسایی رفتار مربوطه اجتماعی تاکید دارد، تائید پدیده هایی که شرکت، برای عمل کرد اجتماعی اش در قبال آن ها، مسئولیت پذیر است و توسعه اقدامات مناسب و تکنیک های تهیه گزارش، تعریف می نماید. ورود به فرآیند کمک کردن شرکت ها در زمینه توسعه مستقل برنامه های CSR که اثبات شده است می تواند به نسبت CSR ملزم شده توسط دولت، اثربخشی بیشتری داشته باشد، حائز اهمیت فراوانی است. این رشته، یک زمینه گسترده است که می توان آن را به زمینه های محدودتر تقسیم نمود. حسابداری زیست محیطی می تواند تاثیر سازمان، بر محیط زیست طبیعی را در نظر بگیرد. حسابداری پایداری، تحلیل کمی پایداری اقتصادی و اجتماعی است. حسابداری ملی، از علوم اقتصاد به عنوان روش تحلیل استفاده می کند.

حسابداری اجتماعی

با توجه به بحث فوق می توان متوجه شد که ترجمه تخصصی مقالات حسابداری اجتماعی نیز جزو مهارت های بین رشته ای است که مترجمین این دپارتمان با داشتن اطلاعات میان رشته ای به ترجمه این مقالات می پردازند. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی می باشد. یکی از خدمات بارزی که توسط این سایت ارائه می گردد، امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی می باشد که در بخش های مشخص شده سایت، قابل مشاهده و دسترسی هستند.

در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر مرتبط با این رشته اشاره می کنیم:

  • Managerial Auditing Journal در امرالد
  • International Journal of Auditing در وایلی
  • Journal of Accounting, Auditing & Finance در SAGE
  • Journal of International Accounting, Auditing and Taxation در الزویر
  • Accounting Forum در الزویر
  • Accounting, Management and Information Technologies در الزویر
  • Accounting, Organizations and Society در الزویر
  • Advances in Accounting در الزویر
  • International Journal of Accounting Information Systems در الزویر
  • Journal of Accounting and Economics در الزویر
  • Journal of Accounting Education در الزویر

زمان تحویل سفارشات ترجمه حسابداری، به چه صورتی تعیین می شود؟

 

بستگی به انتخاب شما دارد که چه زمان تحویلی را برای سفارشات خود مشخص کنید. مطمئنا هزینه ترجمه فوری، بیشتر از تحویل یک هفته ای خواهد بود؟

معیار کلی قیمت گذاری ترجمه مقالات حسابداری به چه صورتی هست؟

 

قیمت گذاری مقالات، بر اساس تعداد کلمات متن و زمان تحویل مشخص می گردد. همچنین در صورتی که نیاز به تایپ فرمول ها یا هرگونه خدمات دیگری داشته باشید نیز، بایستی در قسمت توضیحات ذکر نمایید تا هزینه نهایی مشخص گردد.

آیا می توانید ترجمه را در قالب ارسالی من وارد کنید؟

 

بله، ترجمه ها به صورت تایپ شده در ورد ارسال می شوند و قابل ویرایش هستند. با این حال، در صورتی که قالب خاصی مدنظر شما می باشد می توانید آن را از راه های ارتباطی مشخص شده ارسال نمایید تا ترجمه در قالب خاص شما تحویل داده شود.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi