سفارش ترجمه تخصصی برق

برای سفارش ترجمه 3 راه وجود دارد:

1- ارتباط با شماره 09360147484 از طریق اسمس، تماس تلفنی، واتس آپ یا تلگرام

2- از طریق لینک تلگرام زیر:

3- با پر کردن فرم زیر همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

مهندسی برق

 

تشخیص ربات نبودن:

مهندسی برق

مهندسی برق یکی از شاخه های مرتبط با علوم مهندسی است و می توان پیشینه آن را در اواخر قرن نوزدهم جستجو کرد. این رشته، شاخه ای از مهندسی است که با فناوری الکتریسیته و برق سر و کار دارد. مهندسین برق روی طیف وسیعی از مولفه ها، دستگاه ها و سیستم ها کار می کنند، از میکروچیپ های ریز گرفته تا ژنراتورهای پست های برق بزرگ.

در این راستا، رشته مهندسی برق در ایران نیز جایگاه خود را به خوبی یافته و دانشجویان و محققین زیادی در این زمینه فعالیت دارند. این رشته در ایران به پنج گرایش اصلی تقسیم بندی می شود که عبارتند از گرایش قدرت، گرایش الکترونیک، گرایش کنترل، گرایش مخابرات و مهندسی پزشکی. هر روزه مقالات زیادی در ژورنال های خارجی به چاپ می رسند و می توان گفت که پیشرفت علم مهندسی برق به صورت ثانیه ای رو به افزایش است. مطمئنا دسترسی به این منابع، نه تنها برای دانشجویان اهمیت دارد، بلکه صاحبان کسب و کارهای بزرگ و شرکت های فعال در این زمینه نیز بایستی جهت بقای خود، به این اسناد دسترسی داشته و خود را به روز نگه دارند. علاوه بر مقالاتی که هر روزه در این زمینه به چاپ می رسد، بروشورها و اسناد مختلفی نیز وجود دارند که هر روزه برای ادوات جدید منتشر می گردند. یکی از شناخته شده ترین منابعی که تقریبا هر مهندس برقی با آن آشنایی دارد، ژورنال IEEE یا همان انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا می باشد. همچنین ژورنال الزویر (Elsevier) نیز از جمله منابعی است که بیشتر دانشجویان برای دسترسی به مقالات مورد نیاز خود، به آن رجوع می کنند. با این حال، بیشتر مقالات و اسناد منتشر شده در این منابع و نیز منابع دیگر، با زبان انگلیسی عرضه می گردند.

اینجاست که ترجمه تخصصی مقالات مهندسی برق اهمیت خود را نشان می دهد. اگر به دنبال تیمی از مترجمین متخصص در این زمینه هستید، می توانیم بگوییم که آدرس درستی را انتخاب کرده اید. تیم ترجمه فرداپیپر، یک موسسه پیشرو در زمینه ارائه خدمات ترجمه تخصصی با بالاترین سطح کیفی در این زمینه می باشد. به همین دلیل ما امکان ثبت سفارش کاربرپسندی را راه اندازی کرده ایم تا شما بتوانید به آسانی اسناد و مقالات خود را ارسال کرده و با چند کلیک ساده، سفارش خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر شده توسط شما، ترجمه های خود را تحویل بگیرید.

ترجمه تخصصی مهندسی برق

شاید یکی از اصلی ترین سوالاتی که می تواند در ذهن تان باشد این است که ترجمه من توسط چه کسی انجام می گیرد؟ بهتر است بحث را اینگونه آغاز کنیم: پلتفرم های ترجمه ماشینی زیادی در جهان اینترنت وجود دارد، از این بین، سرویس ترجمه گوگل شناخته شده ترین آنها می باشد که خدمات ترجمه رایگان را در سطح جهانی ارائه می دهد. با این حال، تفاوت های ظریفی وجود دارد، چرا که این سرویس، آنگونه که باید نمی تواند یک متن را با بیانی روان و نیز تخصصی ترجمه کرده و مفهوم را انتقال دهد و صرفا معنی کلمات را پشت سر هم قرار می دهد که طبیعتا برای بسیاری از افراد و سازمان ها، نارکارآمد می باشد. علاوه بر این، یک مقاله، علاوه بر ترجمه جملات و متن، نیازمند ترجمه شکل ها و جداول نیز می باشد. اینجاست که اهمیت کار یک مترجم باسابقه آشکار می گردد. یک مترجم تخصصی، علاوه بر توانایی و داشتن مدرک تخصصی زبان، باید مدرک دانشگاهی در زمینه مقاله ای که ترجمه می کند را نیز داشته باشد. یعنی یک مقاله یا سند مرتبط با رشته مهندسی برق، بایستی توسط مترجم فارغ التحصیل در همین رشته انجام گیرد. همچنین یک مترجم باید توانایی های دیگری نیز داشته باشد. مهم ترین این موارد، آشنایی کامل با نرم افزار واژه پرداز یا همان ورد (WORD) و نیز ابزارها و نرم افزارهای ویرایش تصویر می باشد. یک مقاله یا سند در زمینه مهندسی برق، غالبا، علاوه بر متن، شامل شکل ها و جداول و فرمول های گوناگونی است. در همین راستا، مترجمین تیم ما، با این موارد نیز آشنا بوده و همه مواردی که داخل یک متن موجود می باشد را ترجمه کرده و ارائه می دهند.

دپارتمان ترجمه تخصصی مهندسی برق، یکی از اصلی ترین بخش های فعال در تیم ترجمه فرداپیپر بوده و با بیش از صدتا مترجم با مدارک کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق فعالیت دارد. این مترجمین پس از قبولی در آزمون های ورودی، جذب تیم ما شده و مکررا نیز توسط تیم بازرسی فرداپیپر مورد آزمون قرار می گیرند تا تجربیات جدیدی کسب کرده و اطلاعات خود را به روز نگه دارند. می توانیم قاطعانه بیان کنیم که رضایت مشتریان در طی این چند سال، انگیزه ای برای تیم ما در راستای بهبود روزافزون کیفیت در این زمینه بوده است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

همانطور که ذکر شد، به منظور بهبود کیفیت، گرایش های مهندسی برق نیز در این دپارتمان تفکیک شده و ترجمه هر گرایش، توسط فارغ التحصیل همان گرایش انجام می گیرد.

در ادامه به بررسی گرایش های مختلف این رشته می پردازیم.

الکترونیک

این گرایش، یکی از زیرشاخه های اصلی رشته مهندسی برق می باشد که از مولفه های الکتریکی و غیرخطی (مانند ادوات نیمه هادی، مخصوصا ترانزیستورها، دیودها و مدارهای مجتمع) جهت طراحی مدارات الکترونیکی، دستگاه ها، ادوات VLSI و سیستم های مرتبط با آنها استفاده می کند. طراحی مولفه های الکتریکی پسیو مانند بردهای مدار چاپی نیز مربوط به این گرایش می باشد. این رشته با اینکه خود گرایشی از مهندسی برق می باشد، با این حال خود نیز گرایش ها و زیرمجموعه های گسترده ای را پوشش می دهد که از جمله آنها می توان الکترونیک آنالوگ، الکترونیک دیجیتال، سیستم های تعبیه شده و الکترونیک قدرت را نام برد. یک مهندس الکترونیک با پیاده سازی و اجرای برنامه ها، مبانی و الگوریتم های توسعه یافته در زمینه های تخصصی مرتبط مختلف، سر و کار دارد که از جمله آنها می توان به فیزیک حالت جامد، مهندسی رادیو، مخابرات، سیستم های کنترلی، پردازش سیگنال، مهندسی سیستم ها، مهندسی کامپیوتر، ابزار دقیق، کنترل انرژی الکتریکی، رباتیک و بسیاری دیگر از زیرشاخه ها اشاره کرد.

تا به اینجای بحث به گسترده بودن زیرشاخه های خود این گرایش و طیف وسیعی از موضوعاتی که پوشش می دهد، و نیز ترجمه تخصصی گرایش الکترونیک پی بردیم. در ادامه به تشریح مهم ترین مباحث مطرح در این گرایش می پردازیم.

پردازش سیگنال عمدتا با تحلیل و دستکاری سیگنال ها سر و کار دارد. این سیگنال ها می توانند به شکل آنالوگ یا دیجیتال باشند؛ در حال آنالوگ، سیگنال ها با توجخ به اطلاعات ورودی، مستمرا در حال تغییر می باشند، و در حالت دیجیتال نیز سیگنال ها با توجه به یک سری از مقادیر گسسته که نمایانگر اطلاعات هستند، تغییر می یابند. در مورد سیگنال های آنالوگ، پردازش سیگنال می تواند شامل تقویت و فیلتر سیگنال های صوتی برای تجهیزات صوتی یا مدولاسیون و حذف سیگنال ها برای اهداف ارتباطی باشند. در مورد سیگنال های دیجیتالی نیز، پردازش سیگنال می تواند شامل فشرده سازی، بررسی خطا و تشخیص خطا در این سیگنال ها باشد.

مهندسی مخابرات عمدتا با انتقال اطلاعات از طریق کانال هایی چون کابل های هم محور، فیبر نوری، یا فضای آزاد سر و کار دارد. به منظور انتقال در فضای آزاد، اطلاعات باید روی یک موج حامل رمزگذاری گردند تا اطلاعات روی فرکانس حامل مناسب جهت انتقال، شیفت یابند، به این فرآیند مدولاسیون گفته می شود. روش های عمده مدولاسیون نیز شامل مدولاسیون دامنه و مدولاسیون فرکانس می باشد. انتخاب مدولاسیون روی هزینه و عملکرد یک سیستم تاثیر بسزایی دارد و این دو عامل باید به دقت توسط مهندسین، متعادل سازی گردد.

پس از تعیین مشخصه های انتقال سیستم، مهندسین مخابرات به طراحی فرستنده ها و گیرنده ها مورد نیاز برای سیستم می پردازند. این دو گاهی اوقات در قالب یک دستگاه ارتباطی دو طرفه ترکیب می شوند که تِرَنسیوِر نامیده می شود. نکته اصلی در طراحی این دستگاه نیز، در نظر گرفتن مصرف توان آن می باشد چرا که ارتباط نزدیکی با قدرت سیگنال دارد. اگر قدرت سیگنال کافی نباشد، اطلاعات آن در اثر نویز، خراب خواهد شد.

بحث الکترومغناطیس، یک موضوع مطالعه ژرف در مورد سیگنال های ارسال شده در یک کانال (سیمی یا بی سیم) می باشد. این شامل اصول امواج الکترومغناطیس، خطوط انتقال و حامل های موج، آنتن ها، انواع و کاربردهای آن با فرکانس رادیویی (RF) مایکروویو، می باشد. کاربردهای آن بطور گسترده در زمینه های فرعی دیگر مانند مهندسی مخابرات، کنترل و ابزار دقیق، مشاهده شده اند.

مهندسی کنترل، دامنه گسترده ای از کاربردها از سیستم های پرواز و پیشرانه هواپیماهای تجاری تا کروز کنترل موجود در بسیاری از خودروهای مدرن، دارد. همچنین نقش مهمی در اتوماسیون صنعتی ایفا می کند. مهندسان کنترل اغلب از فیدبک هنگام طراحی سیستم های کنترل استفاده می کنند. برای مثال، در خودروی دارای کروز کنترل، سرعت خودرو، دائماً تحت نظارت قرار می گیرد و به سیستم بازخورد داده می شود و این سیستم بر این اساس، توان خروجی موتور را تنظیم می کند. وقتی فیدبک منظم وجود داشته باشد، نظریه کنترل را می توان برای تعیین میزان پاسخ سیستم به چنین فیدبکی، مورد استفاده قرار داد.

مهندسی ابزار دقیق، با طراحی دستگاه ها و ادوات اندازه گیری کننده کمیت های فیزیکی، مانند فشار، جریان (دبی) و دما، سروکار دارد. این ادوات، به ابزار دقیق مشهور هستند. طراحی چنین ابزار دقیق هایی، نیاز به درک خوب از مسائل فیزیکی دارد که این اغلب به فراتر از نظریه الکترومغناطیس، تعمیم می یابد. برای مثال، تفنگ های راداری از اثر داپلر برای سنجش سرعت وسایل نقلیه در حال نزدیک شدن استفاده می کند. بطور مشابه، ترموکوپل ها از اثر پلتیر-سیبک برای سنجش تفاضل بین دو نقطه، استفاده می کنند. در اغلب موارد، ابزار دقیق به خودی خود، استفاده نمی شود، بلکه به عنوان حسگرهای سیستم های الکتریکی بزرگتر عمل می کند. برای مثال، می توان از یک ترموکوپل استفاده کرد تا به  این کمک شود تا اطمینان حاصل شود که دمای کوره ثابت باقی می ماند یا خیر. به این دلیل، مهندسی ابزار دقیق را اغلب همتای مهندسی کنترل در نظر می گیرند.

مهندسی کامپیوتر با طراحی کامپیوترها و سیستم های کامپیوتری سروکار دارد. این می تواند شامل طراحی سخت افزار کامپیوتری جدید، طراحی PDA ها یا استفاده از کامپیوترها برای کنترل یک سیستم صنعتی، باشد. توسعه سیستم های تعبیه شده- سیستم های ساخته شده برای امور خاص (برای مثال، گوشی های همراه)- نیز در این زمینه شامل شده است. این زمینه و رشته، شامل میکروکنترلر و کاربردهای آن می باشد. همچنین مهندسی کامپیوتر می تواند بر روی نرم افزار یک سیستم کار کند. اما، طراحی سیستم های نرم افزاری پیچیده، اغلب حیطه مهندسی نرم افزار است که معمولاً یک رشته جداگانه در نظر گرفته می شود.

مهندسی طراحی VLSI

VLSI یکی از موارد تلفیق مقیاس بسیار بزرگ می باشد. این رشته با ساخت IC ها و اجزاء الکترونیک مختلف، سروکار دارد.

الکترونیک

تا به اینجای بحث به بررسی مختصری در مورد گرایش الکترونیک و نیز اهمیت ترجمه تخصصی گرایش الکترونیک پرداختیم. این خدمات شامل ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز فارسی به انگلیسی می باشند. مجلات معتبر زیادی موجود هستند که به چاپ مقاله های مرتبط با این رشته می پردازند. همچنین در این سایت، امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی میسر شده است. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • Microelectronics Reliability در الزویر
  • Modern Electronic Materials در الزویر
  • AEU – International Journal of Electronics and Communications در الزویر
  • Journal of Electronic Science and Technology در الزویر
  • Journal of Systems Engineering and Electronics در الزویر
  • Microelectronic Engineering در الزویر
  • Microelectronics Journal در الزویر
  • Opto-Electronics Review در الزویر
  • Organic Electronics در الزویر
  • Progress in Quantum Electronics در الزویر
  • Solid-State Electronics در الزویر
  • Solid State Electronics Letters در الزویر
  • IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering در وایلی
  • IEEE Transactions on Electron Devices در IEEE
  • IEEE Transactions on Industry Applications در IEEE

از جمله خدماتی که در کنار ترجمه در این سایت ارائه می گردد، دانلود رایگان مقالات انگلیسی است که در بخش های مختلف سایت قابل مشاهده می باشند.

برق قدرت

مهندسی قدرت، که همچنین به آن مهندسی سیستم های قدرت نیز می گویند، یکی از گرایش های مهندسی برق است که با تولید، انتقال، توزیع و بهره برداری از توان الکتریکی، و دستگاه های الکتریکی متصل به چنین سیستم هایی، ارتباط دارد. با اینکه قسمت زیادی از این رشته به مسائل برق AC سه فاز – استاندارد برای انتقال و توزیع مقیاس بزرگ در جهان مدرن- مربوط است، اما قسمت قابل توجهی از این رشته به تبدیل بین توان های AC و DC و توسعه سیستم های قدرت تخصصی مانند سیستم های استفاده شده در هواپیما یا برای شبکه های راه آهن برقی، سروکار دارد. مهندسی قدرت، قسمت عمده ای از مبناهای نظری خود را از مهندسی برق می گیرد.

زمینه ها و گرایش ها:

تولید برق، شامل انتخاب، طراحی و ساخت تاسیساتی است که انرژی را از شکل های اولیه به برق تبدیل می کند.

انتقال توان الکتریکی، مهندسی سازی خطوط انتقال فشار قوی و تاسیسات پست برق برای متصل کردن سیستم های تولید و توزیع، را ملزم می کند. سیستم های dc فشار قوی، یکی از عناصر یک شبکه قدرت الکتریکی می باشند.

مهندسی توزیع، شامل عناصر یک سیستم قدرت از یک پست برق تا مصرف کننده نهایی می باشد.

حفاظت سیستم های قدرت، مطالعه علت خرابی سیستم قدرت و روش های شناسایی و رفع چنین خرابی هایی می باشد.

در اکثر پروژه ها، یک مهندس قدرت باید با رشته های بسیار دیگر، مانند مهندسان عمران و مکانیک، متخصصان زیست محیطی و پرسنل حقوقی و مالی، هماهنگی کنند. اکثر پروژه های سیستم های قدرت، مانند نیروگاه های بزرگ، ممکن است نیاز به داشتن متخصصان طراحی علاوه بر مهندسان سیستم قدرت، داشته باشند. در اکثر سطوح، یک مهندس سیستم قدرت حرفه ای به مهارت های اداری و سازمانی بسیار زیادی مانند دانش مهندسی برق، نیاز خواهند داشت.

برق قدرت

ترجمه تخصصی برق قدرت نیز جزو زمینه هایی است که این دپارتمان، تمرکز ویژه ای روی آن داشته است. این خدمات دارای هزینه های ارزان تری برای دانشجویان می باشند. امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی نیز در این سایت در نظر گرفته شده است. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر مرتبط با این گرایش، اشاره می کنیم:

  • Electric Power Systems Research در الزویر
  • International Journal of Electrical Power & Energy Systems در الزویر
  • Applied Energy در الزویر
  • Renewable and Sustainable Energy Reviews در الزویر
  • IEEE Transactions on Smart Grid در IEEE
  • IEEE Transactions on Power Systems در IEEE
  • IEEE Transactions on Industrial Electronics در IEEE

مخابرات

صنعت مخابرات، ستون اصلی چشم انداز تلفن های همراه امروزی، نصب و استقرار سیستم های صوتی، دیتا، گرافیک و ویدئو در سرعت رو به افزایش و به روش های رو به رشد مختلف، می باشد. ارتباطات تلفنی سیمی، زمانی قسمت اصلی از خدمات این صنعت بود، اما ارتباطات بی سیم و توزیع ماهواره ای، بیش از پیش غالب و حاکم شده اند. متخصصان مهندسی مخابرات، برای همگام شدن با این صنعت سریعاً و همیشه رو به رشد، لازم می باشند.

مهندسی مخابرات، رشته ای از مهندسی است که بر مهندسی برق و کامپیوتر متمرکز است و به دنبال پشتیبانی و بهبود سیستم های مخابرات می باشد. این کار، از طراحی مدار پایه تا توسعه های عمده استراتژیک، متغیر است. یک مهندس مخابرات مسئول طراحی و نظارت بر نصب تجهیزات و تاسیسات مخابراتی، مانند سیستم های کلید زنی الکتریکی پیچیده و دیگر امکانات خدمات تلفن قدیمی ساده، کابل کشی فیبر نوری، شبکه های IP و سیستم های انتقال مایکرویو، می باشد. همچنین مهندسی مخابرات با مهندسی پخش رادیو تلویزیون، اشتراک و همپوشانی دارد. مخابرات، یکی از زمینه های گسترده مهندسی است که با مهندسی الکترونیک، عمران و سیستم ها، مرتبط و متصل است. در آخر، مهندسان مخابرات مسئول ارائه خدمات انتقال داده سرعت بالا، می باشند. آنها از یک سری تجهیزات و محیط های انتقال برای طراحی زیرساخت شبکه مخابرات استفاده می کنند؛ معمول ترین رسانه استفاده شده توسط مخابرات سیمی امروزی، کابل های کواکسیال زوج تابیده شده و فیبرهای نوری می باشند. همچنین مهندسان مخابرات، راهکارهایی در مورد روش های انتقال اطلاعات بی سیم، مانند خدمات تلفن بی سیم، ارتباطات رادیویی و ماهواره ای و فنآوری های اینترنت و پهن باند، ارائه می دهند.

مخابرات، به معنای ارسال سیگنال ها به دور دست با هدف ایجاد اتصال و ارتباطات می باشد. امروزه، این فرآیند تقریباً همیشه شامل ارسال امواج الکترومغناطیس بوسیله فرستنده های الکترونیک است. امروزه، ارتباطات و مخابرات، گسترده شده است و ادواتی که به این فرآیند کمک می کنند، مانند تلویزیون، رادیو و تلفن، در بسیاری از قسمت های جهان، معمول می باشند. همچنین مجموعه گسترده ای از شبکه ها وجود دارند که این ادوات را به هم متصل می کنند، شامل شبکه های کامپیوتری، شبکه های تلفن دولتی، شبکه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی. ارتباطات کامپیوتری برروی اینترنت، مانند ایمیل و پیام رسانی آنی، فقط یکی از تعداد زیاد نمونه های مخابرات می باشند.

تاریخچه مخابرات

سیستم های مخابراتی معمولاً بوسیله مهندسان مخابرات طراحی شده اند، سیستم هایی که از بهبود فنآوری در صنعت تلگراف در اواخر قرن 19، و صنایع رادیو و تلفن در اوایل قرن 20، پدیدار شده اند. امروزه، مخابرات گسترده شده است و ادواتی که به این فرآیند کمک می کنند، مانند تلویزیون، رادیو و تلفن، در بسیاری از قسمت های جهان، معمول می باشند. همچنین شبکه های بسیاری وجود دارند که این ادوات را به هم متصل کرده اند، که شامل شبکه های کامپیوتری، شبکه تلفن کلیدزنی شده عمومی (PSTN)، شبکه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی، می باشند. ارتباطات کامپیوتری برروی اینترنت، یکی از مثال های بسیار در مورد مخابرات می باشد. مخابرات نقشی حیاتی در اقتصاد جهان ایفا می کند.

مخابرات

ترجمه تخصصی گرایش مخابرات نیز یکی از خدماتی است که توسط دپارتمان مهندسی برق فرداپیپر ارائه می گردد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر برای این گرایش اشاره می کنیم:

  • Digital Communications and Networks در الزویر
  • Optics Communications در الزویر
  • IEEE Communications Surveys & Tutorials در IEEE
  • IEEE Transactions on Antennas and Propagation در IEEE
  • Telecommunication Systems در اسپرینگر

همچنین، امکان دانلود رایگان مقالات انگلیسی مربوط به این گرایش ها در بخش های مشخص شده در سایت میسر می باشد. خدماتی که توسط این بخش ارائه می گردند شامل ترجمه انگلیسی به فارسی، ترجمه فارسی به انگلیسی، و ترجمه کتاب می باشند.

کنترل و ابزار دقیق

مهندسی ابزار دقیق و کنترل (ICE)، شاخه ای از مهندسی است که سنجش و کنترل متغیرهای فرآیندی، و طراحی و پیاده سازی سیستم های استفاده کننده از آنها را مورد مطالعه قرار می دهد. متغیرهای فرآیندی، شامل فشار، دما، رطوبت، دبی، pH، نیرو و سرعت می باشند. ICE دو شاخه از مهندسی را با هم ترکیب می کند. مهندسی ابزار دقیق، علم سنجش و کنترل متغیرهای فرآیند در حیطه ساخت و تولید می باشد. در عین حال، مهندسی کنترل، که همچنین، مهندسی سیستم های کنترل نامیده می شود، یک رشته از مهندسی است که نظریه کنترل را برای طراحی سیستم هایی که رفتار مطلوب دارند، بکار می گیرد. مهندسان کنترل، مسئول پژوهش، طراحی و توسعه ادوات و سیستم های کنترل، معمولاً در تاسیسات تولیدی و سیستم های فرآیندی، می باشند. روش های کنترل، از حسگرهایی برای سنجش متغیر خروجی دستگاه و ارائه بازخورد به کنترلر استفاده می کند، تا بتواند اصلاحاتی برای رسیدن به عملکرد مورد نظر، انجام دهد. یک کنترل اتوماتیک، یک دستگاه را بدون نیاز به ورودی انسانی جهت اصلاح مدیریت می کند، که مثال آن کروز کنترل جهت تنظیم سرعت ماشین می باشد. فعالیت های مهندسی سیستم های کنترل، ماهیت چند رشته ای دارند. آنها بر پیاده سازی سیستم های کنترل، عمدتاً استخراج شده بوسیله مدل سازی ریاضیاتی، تمرکز می کنند. بخاطر اینکه ابزار دقیق و کنترل نقش قابل توجهی در گردآوری اطلاعات از یک سیستم و تغییر پارامترهای آن را دارد، قسمتی کلیدی از حلقه های کنترل می باشند.

برق کنترل

با توجه به این موضوع می توان به نقش و اهمیت این گرایش پی برد. در همین راستا، خدمات ترجمه تخصصی گرایش کنترل و ابزار دقیق به طور اختصاصی توسط دپارتمان مهندسی برق ارائه می گردد. با توجه به اینکه، بیشتر مخاطبین سفارش ترجمه، دانشجویان می باشند، این خدمات با هزینه های به نسبت ارزان تری به این عزیزان ارائه می گردد. در ادامه نیز به تعدادی از مجلات مطرح در این گرایش اشاره می کنیم:

  • Control Engineering Practice در الزویر
  • European Journal of Control در الزویر
  • IFAC Journal of Systems and Control در الزویر
  • Systems & Control Letters در الزویر
  • IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement در IEEE
  • Journal of Control, Automation and Electrical Systems در اسپرینگر

علاوه بر ترجمه تخصصی مقالات، خدمات ترجمه تخصصی کتاب نیز به همراه ویرایش کامل توسط این دپارتمان ارائه می گردد.

مهندسی پزشکی

مهندسی بیوپزشکی (BME) یا مهندسی پزشکی، کاربرد اصول مهندسی و مفاهیم طراحی برای پزشکی و بیولوژی برای اهداف مراقبت سلامت (برای مثال، تشخیصی یا درمانی) می باشد. این رشته به دنبال رفع خلاء ها و شکاف ها بین مهندسی و پزشکی می باشد که مهارت های طراحی و حل مسئله مهندسی را با علوم بیولوژی پزشکی ترکیب می کند تا درمان مراقبت سلامت، شامل تشخیص، نظارت و درمان را پیش ببرد. همچنین، مدیریت تجهیزات پزشکی امروزی در بیمارستان و در عین حال پایبندی به استانداردهای صنعتی مرتبط، تحت حیطه مهندسی پزشکی قرار می دهند. این شامل توصیه  تجهیزات، تامین و تدارکات، تست مداوم و نگهداری پیشگیرانه است، که به نقش آن «تکنسین تجهیزات بیوپزشکی» (BMET) یا مهندسی بالینی، نیز می گویند. مهندسی پزشکی، اخیراً در مقایسه با رشته های مهندسی بسیار دیگر، از جنبه خاص خود پیشرفت کرده است. چنین تکاملی رایج است زیرا یک رشته جدید از یک تخصص چند رشته ای در میان رشته های قبلاً جا افتاده تحول پیدا می کند تا خودش به عنوان یک رشته در نظر گرفته شود. تحقیقات و کارهای بسیاری در مهندسی پزشکی انجام شده اند که شامل تحقیق و توسعه می باشند و در نتیجه حیطه و مجموعه گسترده ای از رشته های فرعی را پوشش می دهد. کاربردهای مهندسی پزشکی عمده و بارز، شامل توسعه اندام مصنوعی سازگار با بدن، خدمات پزشکی تشخیصی و درمانی مختلف، متغیر از تجهیزات بالینی تا ریزایمپلنت ها، تجهیزات تصویر برداری معمول مانند MRI ها و EKG/ECG ها، رشد بافت بازمولد، داروهای پزشکی و محصولات بیولوژیکی درمانی، می باشند.

مهندسی پزشکی، رشته ای است که دانش در زمینه مهندسی، زیست شناسی و پزشکی را پیشرفت می دهد و سلامت انسان را از طریق فعالیت های چندرشته ای که علوم مهندسی را با علوم پزشکی و بالینی ترکیب می کند، بهبود می دهد. اینها شامل موارد زیر می باشند:

  • یادگیری دانش جدید و درک از سیستم های زنده از طریق کاربرد نوین و اساسی فنون تجربی و تحلیلی براساس علوم مهندسی
  • توسعه ادوات، الگوریتم ها، فرآیندها و سیستم های جدید بیولوژی و پزشکی را پیشرفت می دهند و اجرای پزشکی و ارائه مراقبت سلامت را بهبود می دهند. اصطلاح «پژوهش مهندسی پزشکی» بنابراین به نحو گسترده ای تعریف می شود: شامل نه تنها کاربردهای مرتبط مهندسی برای پزشکی است بلکه همچنین شامل علوم زیستی پایه می باشد.
مهندسی پزشکی

در همین راستا، ترجمه تخصصی مقاله های مهندسی پزشکی نیز در دستور کار این دپارتمان قرار گرفته است. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های معتبر این رشته اشاره می کنیم:

  • Journal of Bioscience and Bioengineering در الزویر
  • Medical & Biological Engineering & Computing در اسپرینگر
  • Journal of Medical Engineering & Technology در Taylor & Francis
  • Biomedical Microdevices در اسپرینگر
  • Biosensors and Bioelectronics در الزویر
  • Biotechnology and Bioengineering در وایلی
  • Journal of Biomedical Materials Research در وایلی
  • Nanomedicine: Nanotechnology, Biology and Medicine در الزویر
  • Expert Review of Medical Devices در Taylor & Francis
  • Biomedical Signal Processing and Control در الزویر
  • Biomedical Journal در الزویر
  • Computers and Biomedical Research در الزویر
  • Current Opinion in Biomedical Engineering در الزویر

بیوالکتریک یکی از زیرگرایش های مهندسی پزشکی:

بیوالکترومغناطیس، مطالعه اثر متقابل بین رشته های الکترومغناطیس و رشته های زیست شناسی می باشد. زمینه ها و گرایش های این رشته شامل میدان های الکتریکی یا الکترومغناطیسی تولید شده توسط سلول های زنده، بافت ها یا ارگانیزم ها، شامل باکتری زیرنورتاب می باشد؛ برای مثال، پتانسیل غشای سلول و جریان های الکتریکی که در اعصاب و ماهیچه ها در نتیجه پتانسیل های عمل، جاری می شوند را می توان نام برد. موارد دیگر شامل پیمایش جانوران با استفاده از میدان ژئومغناطیسی؛ اثرات منابع مصنوعی میدان های الکترنومغناطیسی مانند تلفن های موبایل و ابداع درمان های جدید برای شرایط و بیماری های مختلف، می باشند. این اصطلاح همچنین می توانند به توانایی سلول های زنده، بافت ها و ارگانیزم ها برای تولید میدان های الکتریکی و پاسخ سلول ها به میدان های الکترومغناطیس، می باشند.

سایت ترجمه تخصصی فرداپیپر، در کنار ارائه خدمات ترجمه انگلیسی به فارسی و نیز ترجمه فارسی به انگلیسی، اقدام به ارائه خدمات دانلود رایگان مقاله های انگلیسی برای رشته های مختلف کرده که در بخش های مختلف سایت قابل مشاهده و استفاده می باشد.

حفاظت و رله

حفاظت سیستم های قدرت، شاخه ای از مهندسی برق قدرت است که با حفاظت از سیستم های قدرت در برابر خطاها، از طریق قطع قسمت های خطادار از باقی شبکه برق، سر و کار دارد. هدف یک طرح حفاظت، پایدار نگه داشتن سیستم قدرت، با تفکیک تنها اجزاء دچار خطا، می باشد، و در عین حال مقدار هرچه بیشتری از شبکه همچنان در حال کار باشد. بنابراین، طرح های حفاظت، باید یک رویکرد بسیار عملگرایانه و بدبینانه برای رفع خطاهای سیستم، بکار بگیرند. ادواتی که برای حفاظت سیستم های قدرت از خطاها استفاده می شوند، ادوات حفاظتی نامیده می شوند.

حفاظت، شاخه ای از مهندسی برق قدرت است که با اصول طراحی و بهره برداری از تجهیزات (به نام «رله ها» یا «رله های حفاظتی» نامیده می شوند) سر و کار داشته و شرایط غیرعادی سیستم قدرت را آشکار سازی می کنند و اقدامات اصلاحی را هرچه سریعتر شروع می کند تا سیستم قدرت به وضعیت نرمال خود برگردانده شود. سرعت پاسخ، یکی از عناصر اساسی سیستم های رله حفاظتی می باشد- زمان پاسخ در محدوده چند میلی ثانیه در اغلب موارد لازم می باشند. در نتیجه، مداخله انسانی در حفاظت از بهره برداری سیستم، امکان پذیر نیست. پاسخ باید خودکار و سریع باشد و باعث حداقل اختلال در سیستم قدرت گردد.

حفاظت و رله

موضوع ترجمه تخصصی مقالات حفاظت و رله نیز مورد توجه این دپارتمان می باشد. لازم به ذکر است که خدمات ترجمه کتاب و نیز ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی نیز توسط این بخش ارائه می گردد. در ادامه نیز به تعدادی از ژورنال های مرتبط با این گرایش، اشاره می کنیم:

  • IEEE Transactions on Power Delivery در IEEE
  • IET Generation, Transmission & Distribution در IEEE

تا به اینجا به بررسی مختصر و مفیدی در زمینه گرایش های مختلف مهندسی برق پرداختیم. کاملا واضح هست که هر کدام از این گرایش ها، حوزه های بسیار وسیعی را پوشش می دهند که هر روزه نیز در حال گسترش می باشد. مطمئنا داشتن اطلاعات به روز برای هر مهندسی ضروری است، مخصوصا مهندسین برق. استفاده از منابع علمی روز جهان، همانند مقالاتی که در ژورنال های مطرح دنیا چاپ می شوند، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در همین راستا، امکان دانلود رایگان مقاله های انگلیسی در این سایت میسر بوده و همچنین هزینه های ترجمه نیز با مبالغ ارزان تری به دانشجویان ارائه می گردد. با توجه به اینکه، بیشتر مخاطبین این بخش را دانشجویان تشکیل می دهند، تخفیفات دانشجویی مناسبی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

هزینه ترجمه یک مقاله 10 صفحه ای مهندسی برق، حدودا چقدر می شود؟

 

ما در فرداپیپر، قیمت گذاری مقالات را بر اساس تعداد صفحات انجام نمی دهیم. چرا که معیار مناسبی نیست. مطمئنا دوستونه بودن و تک ستونه بودن و اندازه فونت کوچیک تر و بزرگ تر، می تواند حجم متن در هر صفحه را به صفحه دیگر، متفاوت کند. بهترین معیار، بر اساس تعداد کلمات است که قیمت گذاری بر اساس آن و همچنین زمان تحویل مورد نظر شما محاسبه می گردد.

فایل ترجمه نهایی در چه قالبی خواهد بود؟

 

تمامی ترجمه ها در محیط ورد، تایپ شده و قابل ویرایش می باشند. فایل ارسالی به شما نیز، فایل ورد و پی دی اف ترجمه خواهد بود.

ترجمه من توسط چه کسی انجام می شود؟

 

مقالات رشته مهندسی برق دارای سطح تخصصی بالاتری هستند و ترجمه شما نیز توسط فارغ التحصیلان همین رشته که چندین سال سابقه فعالیت ترجمه دارند، انجام می گیرد. ما در فرداپیپر، گرایش ها را نیز مجزا کرده ایم، تا یک مقاله مخابرات یا قدرت نیز دقیقا توسط مترجمین همین گرایش ها انجام گیرد.

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi