دانلود ترجمه مقاله یک مدل کاربر محور برای کیفیت تجارب اینترنت اشیا
عنوان فارسی |
یک مدل کاربر محور برای کیفیت تجارب اینترنت اشیا |
عنوان انگلیسی |
A User-based Model for the Quality of Experience of the Internet of Things |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت تجربه؛ کیفیت سرویس؛ تجربه کاربر؛ انفورماتیک شخصی؛ اینترنت اشیا؛ اندازه گیری کیفی؛ طراحی انسان محور |
درسهای مرتبط | اینترنت اشیا؛ اندازه گیری کیفی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 48 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 47 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. فرضیه و مدل تحقیق 4. طرح بررسی 5. یافته ها 6. بحث 7. مفاهیم تئوری و عملی 8. محدودیت های و مطالعات آتی
چکیده – توسعه آزمایشی اینترنت اشیا (IoT)، رسیدگی به انتظارات کیفی کاربر نهایی را به امری ضروری بدل می کند. کیفیت آزمایش (QoE) می تواند تبدیل به پارادیمی هادی برای مدیریت مفاد کیفی و طراحی کاربردهایی در زمینه IoT شود. این مطالعه رابطه بین تجارب مصرف کننده و ادراک کیفی IoT، را بررسی کرده و سپس مدلی مفهومی برای QoE در انفورماتیک شخصی توسعه داده است. با استفاده از یک مشاهده مردم نگارانه، این مطالعه در ابتدا کیفیت خدمات (QoS) و ارزیابی ذهنی را به منظور مقایسه QoS با QoE را مشخص کرده است. سپس، یک نظر سنجی از کاربران به منظور شناسایی فاکتورهای رفتاری کاربران در زمینه انفورماتیک شخصی انجام شده است. نهایتاً، یک مدل تجربه کاربری و مفهوم QoE در انفورماتیک شخصی و برجسته سازی روابط آن با فاکتورهای دیگر ارائه شده است. این مدل پایه ای را برای دسته بندی های سرویس IoT از طریق یک ابزار ارزیابی کیفیت ابتکاری از دیدگاه کاربر محور ایجاد کرده است. نتایج به طور کلی زمینه برای توسعه سرویس های IoT با ملزومات QoE و تعیین زیر بنای ساختاری به خصوص در زمینه فن آوری های پوشیدنی را ارائه داده است.
The exponential development of the Internet of Things (IoT) makes it essential to cater to the quality expectations of end users. Quality of experience (QoE) can become the guiding paradigm for managing quality provisions and application designs in the IoT. This study examines the relationship between consumer experiences, the quality perception of IoT, and subsequently develops a conceptual model for QoE in personal informatics. Using an ethnographic observation, the study first characterizes the quality of service (QoS) and subjective evaluations to compare QoS with QoE. Then, a user survey is conducted to identify user behavior factors in personal informatics. Finally, a user experience model is proposed, conceptualizing QoE specific to personal informatics and highlighting its relationships with other factors. The model establishes a foundation for IoT service categories through a heuristic quality assessment tool from a user-centered perspective. The results overall provide the groundwork for developing future IoT services with QoE requirements and for dimensioning the underlying network provisioning infrastructures, particularly with regard to wearable technologies.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.