دانلود ترجمه مقاله مدل های تجاری در صنعت اینترنت اشیا
عنوان فارسی |
درک مدل های تجاری در صنعت اینترنت اشیا |
عنوان انگلیسی |
Understanding business model in the Internet of Things industry |
کلمات کلیدی : |
  مدل تجاری؛ بوم؛ اینترنت اشیا |
درسهای مرتبط | اینترنت اشیا |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 76 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نوآوری مدل های کسب و کار در صنعت IoT 3. روش تحقیق 4. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این پژوهش، نتایج یک مطالعه اکتشافی را نشان می دهد که چگونه سازمان های فعال در صنعت «اینترنت اشیاء (IoT)، مدل تجاری (BT) خود را ایجاد و آپدیت می کنند. با استفاده از یک رویکرد ترتیبی اکتشافی، از طریق روش مطالعه چند موردی، از چارچوب Canvas BM برای بررسی (اکتشاف) BM سه شرکت فعال در صنعت IoT، یعنی Intel، Solair و Apio استفاده می کنیم. این مقاله، مهمترین بلوک های سازنده، فعالیت های کلیدی، منابع کلیدی و گزاره ارزش- و اساسی ترین عوامل مرتبط که سازمان های مرتبط با IoT را قادر می سازند تا خلق ارزش و استخراج ارزش کنند، را پیدا می کند. علاوه بر آن، نتایج ما نشان می دهند که تفاوت اصلی در فرآیندهای ایجاد و نوآوری در BM به قابلیت ها و شایستگی های مختلف نزد سازمان ها بستگی دارد. بنابراین، این مطالعه، درک نظری عوامل اساسی برای فرآیند خلق ارزش در سازمان های صنعت IoT را پیشرفت می دهد و دلالت های جالبی برای نظریه ها و اجرای مدیریت فراهم می کند. مقدمه: در دو دهه گذشته، اینترنت اشیاء (IoT) یک روند تکامل ثابت و پایداری داشته است. تعدادی از مشهورترین شرکت های مشاوره مدیریت، مانند Garnter، McKensy analysis و ABI Research، پیش بینی می کند که دستگاه های IoT از حدود 5 میلیارد عدد در سال 2014 به رقمی به بزرگی 20 میلیارد عدد در سال 2020 ، رشد می کنند. از نظر مخارج سخت افزاری، کاربردهای مصرف کننده در سال 2020 برابر با 1534 میلیارد دلار خواهد بود، درحالی که استفاده از اشیاء متصل شده در شرکت در سال 2020 به رقم بالغ بر 1477 میلیارد دلار خواهد رسید (گارتنر، 2015). بنابراین، IoT توسط شورای نبوغ ملی آمریکا، در فهرست شش «فنآوری مدنی با رشد شدید» قرار گرفته است که تاثیرات بالقوه ای بر قدرت ملی آمریکا خواهد داشت(NIC، 2008). IoT، یک الگوی نوین است که سریعاً در اقتصاد مدرن، در حال کسب جایگاه بارزی است و تاثیر زیادی بر چندین جنبه از زندگی روزمره هم کاربران خصوصی و هم تجاری خواهد داشت (آتزوری و همکاران، 2010). IoT، به معنای اتصال شبکه ای اشیاء برای اهداف مختلف، شامل شناسایی، ارتباطات، حسگری، و گردآوری داده است» (اویرووه و همکاران، 2013، صفحه 122). بخصوص اینکه، شامل زیرساختی است که قادر به سنجش، شناسایی، ردگیری و نظارت بر اشیاء برای اتصال اشیاء، حسگرها، فعال سازها (بوبین ها) و دیگر فنآوریهای هوشمند (اوکلمن و همکاران، 2011) و همچنین ساده سازی زندگی افراد از طریق اتوماتیک سازی امور (اسپادا و همکاران، 2011)، می باشد.
This research presents the results of an exploratory study of how organisations operating in the Internet of Things (IoT) industry are building and innovating their business model (BM). Using an explorative sequential approach through the multiple-case study method, we apply the “Canvas BM” framework to explore the BM of three companies operating in IoT industry, namely Intel, Solair, and Apio. The paper finds the most important building blocks - key activities, key resources, and value proposition - and most critical related factors enabling IoT-oriented organisations to create and capture value. Furthermore, our results also suggest that the main difference in the processes of BM building and innovation depend on the different capabilities and competencies possessed by organisations. This study therefore advances the theoretical understanding of the critical factors for the value creation process in the IoT industry's organisations and offers interesting implications for management theory and practice. Introduction: Over the last two decades, the Internet of Things (henceforth: IoT) has been in a constant state of evolution. Some of the most prestigious management-consulting firms, such as Gartner, McKinsey analysis, and ABI Research, forecast that IoT devices would grow from about 5 billion in 2014 to as many as 20 billion devices by 2020. In terms of hardware spending, consumer applications will amount to $1534 billion by 2020, while the use of connected things in the enterprise will rise to $1477 billion in 2020 (Gartner, 2015). Therefore, IoT is included by the US National Intelligence Council in the list of six “Disruptive Civil Technologies” with potential impacts on US national power (NIC, 2008). IoT represents a novel paradigm that is rapidly gaining ground in the modern economics, with a high impact on several aspects of the everyday-life of both private and business users (Atzori et al., 2010). IoT describes “the interconnection of objects or ‘things’ for various purposes including identification, communication, sensing, and data collection” (Oriwoh et al., 2013, p. 122). In particular, it consists of an infrastructure that is able to measure, identify, track, and monitor objects for connecting things, sensors, actuators, and other smart technologies (Uckelmann et al., 2011) as well as simplifying people's lives through tasks automation (Espada et al., 2011).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.