دانلود ترجمه مقاله تصمیمات قیمت گذاری و توان بازار در بازار برق
عنوان فارسی |
تصمیمات قیمت گذاری و قدرت بازار در بازار برق بریتانیا: رویکرد VECM |
عنوان انگلیسی |
Pricing decisions and market power in the uk electricity market: A VECM approach |
کلمات کلیدی : |
  قدرت بازار؛ برق؛ خرده فروشی؛ عمده فروشی؛ شش شرکت بزرگ؛ بریتانیا |
درسهای مرتبط | بازار برق (تجدید ساختار در صنعت برق) |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. قدرت بازار در صنعت برق بریتانیا 3. روش برآورد و داده ها 4. نتایج و یافته های تجربی 5. نتیجه گیری ها و دلالت ها در مورد خط مشی
چکیده – در این مقاله تاثیر قدرت بازار در شکل گیری قیمت های عمده فروشی وخرده فروشی در بریتانیا طی سال های 1998-2012 براساس مدل تصحیح خطای بردار (VECM) بررسی شده است. قدرت بازار به صورت تاثیر سهم بازار شش شرکت بزرگ در عرضه و تقاضای پویای VECM سنجیده شده است. نتایج نشان می دهد که قدرت بزرگ شش شرکت بزرگ در صنعت عمده فروشی تاثیر مثبت و زیادی بر افزایش قیمت عمده فروشی در کوتاه مدت دارد. برآوردهای بلند مدت از استدلال ها درباره "توازن مجدد درآمد" ناشی از ادغام عمودی پشتیبانی می کند. یعنی قدرت پایین بازار (و در نتیجه درآمد پایین) در صنعت عمده فروشی منجر به قیمت های بالاتر (و در نتیجه درآمد بیشتر) در صنعت خرده فروشی می شود. این یافته ها در تناقض با نتیجه CMA است مبنی بر اینکه قدرت بازار در صنعت عمده فروشی اعمال نمی شود. قیمت خرده فروشی برق در بلند مدت بیشتر تحت تاثیر مستقیم نرخ تمرکز بازار عمده فروشی و خرده فروشی قرار دارد تا تاثیر غیرمستقیم افزایش قیمت عمده فروشی. به طور کل، نتایج این تحقیق از این دیدگاه حمایت می کند که بازار برق بریتانیا عمل غیررقابتی معنی داری در هر دو بخش خرده فروشی و عمده فروشی از خود نشان می دهد.
This paper examines the influence of market power in the formation of retail and wholesale electricity prices in the UK over 1998–2012 on the basis of Vector Error Correction model (VECM). Market power is measured as the influence of the market share of the Big Six in a dynamic demand and supply VECM. The findings indicate that market power of the Big Six in the wholesale industry has a significant and large positive influence on the wholesale mark-up in the short-run. The long-run estimates support the arguments about ‘revenue rebalancing’ resulting from vertical integration. That is, low market power (and hence low revenues) in the wholesale industry leads to higher prices (hence higher revenues) in the retail industry. These findings are in contrast to the CMA's finding that no market power is exercised in the wholesale industry. Retail electricity prices are affected directly by both the wholesale and retail market concentration ratios in the long-run rather than indirectly through the wholesale mark-up. Overall, the findings in this paper provide support for the view that the UK electricity market exhibits significant anti-competitive conduct in both the retail and wholesale segments.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.