دانلود ترجمه مقاله بررسی رابطه بین انگیزه های مدیریت سود و ضریب پاسخ دهی سود
عنوان فارسی |
بررسی رابطه بین انگیزه های مدیریت سود و ضریب پاسخ دهی سود |
عنوان انگلیسی |
A Study on the Relationship between Earnings Management Incentives and Earnings Response Coefficient |
کلمات کلیدی : |
  سود؛ انگیزه های مدیریت سود؛ ضریب پاسخ دهی به سود؛ آگاهی و درک سرمایه گذاران |
درسهای مرتبط | مدیریت سود |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 17 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. اهمیت و ضرورت تحقیق 4. تاریخچه تحقیق 5. فرضیات و هدف پژوهش 6. روش تحقیق 7. جامعه آماری و نمونه گیری 8. آنالیز داده ها 9. یافته های پژوهش 10. بحث و بررسی
چکیده – مدیریت سود توجه بسیاری از محققین و سیاست گذاران را در کشورهای مختلف به خود منعطف کرده و در قالب یکی از مهم ترین موضوعات برای سرمایه گذاران و مالکان شرکت ها ظهور یافته است. هدف اصلی این مقاله، بررسی روابط محتمل بین انگیزه های مدیریت سود و ضریب پاسخ دهی سود می باشد. به منظور بررسی این موضوع، یک نمونه از 100 شرکت در بین شرکت های لیست شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شده و داده های مورد نیاز در دوره زمانی سال های 2007 تا 2013 بر مبنای شرکت های نمونه استخراج شده است. در این مطالعه، ضریب همبستگی به منظور آنالیز داده ها به طور آماری در سطح 95 درصد مورد استفاده قرار گرفته و تست فرضیه ها با استفاده از مدل رگرسیون خطی چند متغیری انجام گرفته است. یافته ها بر طبق نتایج فرضیه اول و سوم، هیچ رابطه ای بین انگیزه های مدیریت سود و ضرایب پاسخ دهی به سود را نشان نمی دهند و نتایج تست فرضیه دوم، رابطه ای منفی بین انگیزه های مدیریت سود و ضریب پاسخ دهی سود را در بیشتر فرضیات فرعی تست نشان می دهد.
The earnings management has attracted scholars, researchers, and policy makers' attention in many countries and has been raised as one of the most important issues for investors and owners of corporate interests. The main objective of this study is to investigate the possible relationship between earnings management incentives and earnings response coefficient. To investigate this matter, a sample of 100 companies have been selected out of companies listed in Tehran Stock Exchange and data required in the timeframe of 2007 to 2013 have been extracted based on the sample companies. In this study, the correlation coefficient was used to analyze the data statistically at 95% level and hypothesis testing was performed with multivariate linear regression model. The findings, according to the results of the first and third hypothesis suggest no relationship between earnings management incentives and earnings response coefficients, and also the results of the second hypothesis test suggest a negative relationship between earnings management incentives and earnings response coefficient in most of the test sub- hypotheses.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.