دانلود ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی استراتژیک در مؤسسات آموزش عالی
عنوان فارسی |
مدیریت منابع انسانی استراتژیک در مؤسسات آموزش عالی: شواهدی تجربی از عربستان سعودی |
عنوان انگلیسی |
Strategic Human Resource Management in Higher Education Institutions: Empirical Evidence from Saudi |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت منابع انسانی استراتژیک؛ استخدام و گزینش؛ آموزش و توسعه؛ دانشگاه های خصوصی؛ عربستان سعودی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک؛ مدیریت منابع انسانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 64 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. روش تحقیق 4. نتیجه گیری
چکیده – مطالعات اخیر نشان داده اند که سازمان های تجاری با کارآیی بالا، مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) را به کار می گیرند. با این حال، شکاف بزرگی در مطالعات مفهومی و تجربی مربوط به SHRM در سطوح آموزش عالی وجود دارد. این شکاف در جهان عرب بیشتر به چشم می خورد. اگرچه بسیاری از مؤسسات، اهمیت برخی المان های مدیریت منابع انسانی استراتژیک را مورد توجه قرار داده اند، با این حال تعداد کمی از آنها این المان ها را به طور مکرر و پایه ای بررسی کرده اند. هدف این مقاله، بررسی یکپارچه سازی استراتژی های نهادی در HRM به واسطه بررسی اقدامات HRM استراتژیک در عربستان سعودی می باشد. یک طرح پژوهشی بررسی کمی و کیفی به منظور مطالعه بهترین اقدامات مدیریت منابع انسانی استراتژیک در سطوح آموزش عالی عربستان سعودی مورد استفاده قرار گرفته است. مقالات بررسی شده اند و ویژگی های عمومی اقدامات HRM استراتژیک مشخص گشته اند. این نتایج به واسطه نظر سنجی هایی حاصل شده که در میان کارکنان مؤسسات آموزش عالی منتخب پخش شده و میزان پیاده سازی HRM استراتژیک به واسطه آن تعیین شده است. آنالیز آماری به منظور خوشه بندی متغیرهای مشابه با هدف شناسایی زمینه های کانونی برای تعیین میزان اقدامات HRM استراتژیک پیاده سازی شده در این سیستم انجام شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهند که بر اساس ادراک شرکت کنندگان، مؤسسات آموزش عالی تحت بررسی دارای سطحی قوی از آگاهی در زمینه SHRM هستند. با این حال، تحصیلات عالی عربستان سعودی با مسائل عمده ای حول توسعه سرمایه انسانی، مخصوصاً اعضای هیأت علمی مواجه بوده و نیازمند توجه بیشتری در زمینه اقدامات SHRM می باشد. نتایج همچنین نشان می دهند که ارزیابی عملکرد و سیستم پاداش نمی تواند انگیزش کارکنان را تضمین کند، مخصوصاً اگر کارکنان خارجی باشند. به عنوان نتیجه ای از این یافته ها، پیامدهایی قوی برای مدیران، اعضای هیأت علمی و دیگر پرسنل آموزش عالی دیده می شود که این اعضا علاقه مند به اعمال و بهبود عملکرد در زمینه مدیریت منابع انسانی هستند. تحقیقات آینده باید دانشگاه های بیشتری را هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی شامل گردد. علاوه بر این، تحقیقات آتی باید متغیرهای تعدیلی مانند فرهنگ دانشگاهی، جو سازمانی، و بازار کار به ویژه در زمینه نیروی کار عربی در محیطی قانونی و نظارتی را مد نظر قرار دهد. بر اساس آنالیزها، این پژوهش سهمی قوی در زمینه مدیریت منابع انسانی استراتژیک دارد.
Recent studies have shown that high performing business organizations practice strategic human resource management (SHRM). However, there is a huge gap in both conceptual and or empirical studies on SHRM in higher education. This gap is more so in the Arab world. Although many institutions have noted the importance of some elements of strategic human resource management, few have practiced the elements on a frequent basis. It was the purpose of this study to explore the integration of institutional strategies to HRM by examining the strategic HRM practices in universities in Saudi. A quantitative and qualitative exploratory research design was used to study strategic human resources management best practices in higher education in Saudi Arabia. Literature was reviewed and the general features of strategic HRM practices were identified. These were captured in a survey instrument which was later administered to staff in the selected higher education institutions in Saudi to determine the extent of strategic HRM implementation. Statistical analysis was conducted to cluster similar variables together with the aim of identifying the focal areas for determining the extent to which strategic HRM practices had been implemented in a university. The results of the study indicate that based on participants’ perceptions, the higher education institutions under study have a strong level of awareness of SHRM. However, Saudi higher education is facing major problems surrounding the development of human capital, especially of the faculty members and needs to devote more attention to their SHRM practices. The employee recruitment and selection process is largely inadequate and needs effective attention. The results also showed that the performance appraisal and compensation system does not guarantee a highly motivated core of staff, especially if they are expatriate workers. As a result of these findings, there are strong implications for administrators, faculty, and other higher education personnel interested in applying and improving their best practices in strategic human resources management. Future research should include more universities, both public and private. In addition, future research should also consider moderating variables such as university culture, organization climate, and the labour market, especially with the Saudization (nationalisation) of the labour force, legal and regulatory environment. Drawing on the analysis, the study contributes rich and fruitful findings to the area of strategic human resource management.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.