دانلود ترجمه مقاله بهینه سازی فنی – اقتصادی – زیست محیطی شبکه های توزیع
عنوان فارسی |
بهینه سازی چندمنظوره تصادفی فنی - اقتصادی - زیست محیطی شبکه های توزیع با سیستم های G2V و V2G |
عنوان انگلیسی |
Multi-objective stochastic techno-economic-environmental optimization of distribution networks with G2V and V2G systems |
کلمات کلیدی : |
  خودروی برقی پلاگینی؛ انتشار CO2؛ الگوریتم کرم شب تاب؛ بهینه سازی چند هدفه |
درسهای مرتبط | انرژی های نو |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 44 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. توصیف مدل 3. فرمولاسیون مسئله 4. پیاده سازی اثبات کننده 5. نتیجه گیری
چکیده – خودروهای برقی پلاگینی (قابل اتصال به شبکه) (PEV) یکی از امیدوارکنندهترین فناوریها برای کاهش کربن در بخش حملونقل به سمت هدف جهانی صفر خالص است. با این حال، شارژ/دشارژ PEVها بر پایداری شبکه برق تأثیر میگذارد، هزینههای عملیاتی را افزایش میدهد و بر پروفایل ولتاژ تأثیر میگذارد. این مقاله یک رویکرد بهینهسازی چند هدفه انعطافپذیر را برای ارزیابی و استقرار فناوریهای خودرو به شبکه و شبکه به خودرو با در نظر گرفتن عوامل فنی-اقتصادی و زیستمحیطی پیشنهاد میکند. علاوه بر این، چرخه عمر باتریهای PEV، الگوی شارژ/دشارژ و رفتار رانندگی مالکان PEV در نظر گرفته میشود. شبیهسازیها بر روی یک سیستم تست توزیع شعاعی اصلاح شده IEEE 69 باس اجرا میشوند تا دو تابع هدف شامل هزینههای عملیاتی و انتشار CO2 با استفاده از الگوریتم کرم شب تاب مبتنی بر ابتکاری در یک چارچوب بهینهسازی تصادفی با در نظر گرفتن تولیدات تجدیدپذیر، مصرف بار و زمانبندی شارژ/تخلیه PEV ها به عنوان پارامترهای نامشخص به حداقل برسد. نتایج کاهش قابل توجهی در هزینههای عملیاتی و انتشار CO2 را نشان میدهد و پروفایل ولتاژ شبکه به درستی بهبود مییابد. علاوه بر این، با اجرای امکان تخلیه PEVها در شبکه، مالکان PEV مقدار قابل توجهی در هزینههای عملیاتی صرفهجویی میکنند. مقدمه: به تازگی، آگاهی از اثرات مخرب تغییرات اقلیمی به طور فزایندهای افزایش یافته است. در گزارشی معاصر از سازمان ملل متحد (UN)، تغییرات اقلیمی به عنوان یک «کد قرمز برای بشریت» توسط دبیر کل سازمان ملل اعلام شد [1]. برعکس، محققان علمی نشان دادهاند که کاهش پایدار بلندمدت انتشار CO2 و سایر گازهای گلخانهای (GHG) میتواند کیفیت هوا را بهبود بخشد و دمای جهانی را در 20 تا 30 سال آینده تثبیت کند [2]. با این حال، رشد جمعیت و توسعه صنعتی گسترده، چالش قابل توجهی را در کاهش کربن شبکههای توزیع (شبکههای توزیع برق) ایجاد میکند [3]. از این رو، پیشبینی میشود که در دو دهه آینده، میزان مصرف برق تقریباً 50 درصد افزایش یابد که فشار بیشتری بر شبکههای برق موجود وارد میکند [4]. علاوه بر این، نگرانیهایی در مورد امنیت انرژی، تأمین و تأثیرات زیستمحیطی و انسانی سوختهای فسیلی در سیستم حملونقل وجود دارد. در این راستا، خودروهای برقی پلاگین (خودروهای برقی قابل شارژ) به عنوان یک راهحل عملی برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی و کاهش کربن در بخش حملونقل بسیار توصیه میشوند [5].
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله راهبرد بهینه مدیریت شارژ / دشارژ برای خودروهای برقی |
Plug-in electric vehicles (PEVs) are one of the most promising technologies for decarbonizing the transportation sector towards the global Net-zero target. However, charging/discharging of PEVs impacts the electricity network’s stability, increases the operating costs, and affects the voltage profile. This paper proposes a flexible multi-objective optimization approach to evaluate and deploy vehicle-to-grid and grid-to-vehicle technologies considering techno-economical and environmental factors. Furthermore, life cycle of PEV batteries, charging/ discharging pattern, and driving behaviours of the PEV owners are considered. The simulations are run over a modified IEEE 69-bus radial distribution test system to minimize two objective functions including the operating costs and CO2 emissions using the heuristic-based Firefly Algorithm in a stochastic optimization framework considering renewable generations, load consumption, and charging/discharging timing of PEVs as the uncertain parameters. The results demonstrate significant reductions in the operating costs and CO2 emissions, and the voltage profile of the network is improved properly. Besides, by implementing the discharging facility of PEVs in the network, the PEV owners save a considerable amount in operating costs. Introduction: In recent times, there has been a growing awareness of the adverse effects of climate change. In a contemporary report from the United Nations (UN), climate change was declared a ‘‘code red for humanity’’ by the UN secretary-general [1]. Conversely, scientific researchers have shown that long term sustainable reductions in CO2 and other greenhouse gases (GHG) emissions could improve air quality and stabilize global temperatures in 20 to 30 years [2]. However, the growing population and expanding industrial development pose a considerable challenge in decarbonizing the distribution networks (DNs) [3]. Hence, over the next two decades, the amount of electricity consumed is projected to rise by almost 50%, putting additional strain on existing power networks [4]. Furthermore, there are concerns about energy security, supply and fossil fuel’s environmental and human impacts within the transportation system. To this end, plug-in electric vehicles (PEVs) are highly recommended as a practical solution to reduce the dependency on fossil fuels and decarbonizing the transportation sector [5].
ترجمه این مقاله در 35 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 10 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.