عنوان فارسی |
مبانی تحول سازمانی: صعود و سقوط! |
درسهای مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد اسلاید : 56 | فرمت : ppt |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
تحول سازمانی، فرآیند تبدیل و تغییر فرهنگ سازمانی موجود برای دستیابی به یک مزیت رقابتی یا رفع یک چالش قابل توجه می باشد. همچنین، می تواند یک زمان مهیج برای هر سازمانی باشد. تحول سازمانی، اقدام واضح و مشهود صورت گرفته توسط رهبران سازمان برای حرکت از حال به آینده برای دستیابی به یک پیامد یا مزیت خاص می باشد. این کار معمولاً بسیاری از افراد سازمان را دخیل و درگیر می کند و پتانسیل انرژی و انگیزش دادن به کل نیروی کار را دارد. با این وجود، یکی از چالش ها برای بسیاری از سازمان ها، دانستن نیاز آنها به تحول سازمانی، اما عدم اطمینان از اینکه لازم است فرهنگ سازمانی به چه چیزی تحول پیدا کند، می باشد. برای مثال، ممکن است بیانیه رسالت رسمی داشته باشید و ارزش های شرکت تعریف شده باشند، اما هنگامی که زمان ملزم کردن رهبران سازمانی به ترسیم دقیق و شفاف فرهنگ سازمانی برسد، بحث و جدل براه بیاندازند. با این حال، اولین و مهم ترین گام برای دستیابی به تحول سازمانی، درک فرهنگ فعلی تان می باشد.
این پاورپوینت در 56 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 29 آن قرار داده شده است:
در اینجا، تفاوت و تمایز بین رسالت، ارزش ها و فرهنگ را ترسیم می کنیم تا به شما در شروع کار کمک کنیم. بعد از اینکه تفاوت بین این اصطلاحات را درک کردید و بطور شفاف فرهنگ فعلی سازمانتان را تعریف کردید، قادر خواهید بود با اطمینان به جلو حرکت کنید.
رسالت:
اول، رسالت یا چشم انداز (دو کلمه ای که بدون مشکل بجای هم قابل استفاده هستند) را تعریف می کنیم. یک رسالت، یک مفهوم بسیار سرراست است: دلیل وجودی سازمان شما می باشد و منشوری است که رهبر سازمان تحت آن فعالیت می کند. به بیان دیگر، هدف مدنظر برای رسیدن است.
ارزش ها:
ارزش ها، اصولی هستند که سازمان از آنها پیروی می کنند. برای مثال، اگر ارزش ها شامل «توانمندسازی» و «یکپارچگی» باشند، آنگاه این احتمال وجود دارد که کارکنان در تعاملات روزمره خود به همدیگر احترام بگذارند، مسئولیت اشتباهاتشان را بر عهده بگیرند و خود را مسئول نتایج بدانند. اگر ارزش ها شامل «خدمات پس از فروش عالی» باشند، آنگاه تمرکز بر مشتری (داخلی و یا بیرونی)، بر همه چیز که یک کارمند در کار روزمره خود انجام می دهد، تاثیر می گذارد. درحالی که ارزش ها برای تعریف رسمی فرهنگ و تاثیرگذاری مهم هستند، اما بخاطر داشته باشید که فرهنگ سازمانی پیچیده تر از چند کلمه گذرا و پراکنده می باشد.
فرهنگ:
می توان فرهنگ را به صورت شخصیت سازمان تصور کرد که بوسیله حاصلجمع کل همه رفتارهای افراد درون آن سازمان تعریف می شوند. راهکار تفکر در مورد فرهنگ سازمانی، توجه به این است که چگونه کارها انجام می شوند. آنهایی که در یک فرهنگ کار می کنند، ممکن است قادر نباشند بدقت بیان کنند که فرهنگ چیست، بلکه آنرا از طریق اظهاراتی مانند «در اینجا همه ساعات طولانی کار می کنند» یا «فقط بنظر می رسد اتکای بسیار زیادی به همدیگر داشته باشند»، توصیف کنند. بخاطر داشته باشید که ارزش های مکتوب یک سازمان ممکن است الهام بخش باشد و نماینده واقعی و دقیق فرهنگ فعلی آن نباشد. اغلب، کاهش شکاف بین ارزش های اعلام شده یک سازمان و فرهنگ عملی آن، نقطه شروع تحول فرهنگی است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.