دانلود پاورپوینت مقاله مدلسازی هزینه موجودی کالا در زنجیره تامین سه لایه

عنوان فارسی

ارزیابی و مدلسازی ریاضیاتی هزینه موجودی محصول در زنجیره تامین سه لایه ای با در نظر گرفتن همکاری افقی

درسهای مرتبط

  مهندسی صنایع

تعداد اسلاید : 40 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1403 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : دانلود ترجمه مقاله مدلسازی بهای موجودی کالا در زنجیره تامین
پاورپوینت مهندسی صنایع
قیمت دانلود :
45,600 تومان
توضیحات

اکثر سازمان ها، به لحاظ سنتی، زنجیره های تامین خود را خیلی کم مدیریت می کنند. در عوض تمایل دارند تا بر عملیات و عرضه کنندگان بی واسطه خود تمرکز نمایند. با این وجود، شماری از عوامل هستند که مدیریت کنشگرانه زنجیره تامین را برای سازمان های تجاری مطلوب می سازند. این عوامل عبارتند از: نیاز به مدیریت بهای تمام شده موجود کالای در حال رشد، نیاز به بهسازی عملیات، پیچیدگی زنجیره تامین، تاثیر فزاینده فناوری اطلاعات و فشارهای رقابتی و … .

برای عملیات موفقیت آمیز یک زنجیره تامین، نیاز به مدیریت بهای تمام شده موجودی کالا وجود دارد. یک زنجیره تامین، یک شبکه از سازمان ها، افراد، فناوری ها، فعالیت ها، اطلاعات و منابع مشمول در تولید و انتقال کالاها و خدمات است که از مراحل پیش از تولید، تا تولید و توزیع تا مصرف کنندگان نهایی محصولات و خدمات را در بر می گیرد.

این پاورپوینت در 40 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز اسلاید شماره 5 آن قرار داده شده است:

مدیریت کنشگرانه زنجیره تامین

زنجیره تامین، یک توالی است که با عرضه کنندگان اصلی مواد خام برای کارخانه ها، انبارها، مراکز فراوری، مراکز توزیع، بازارهای خرده فروشی و ادارات آغاز می گردد. کارکردها و فعالیت های دیگر همانند پیش بینی، خرید، مدیریت موجودی کالا، مدیریت اطلاعات، تضمین کیفیت، زمانبندی، تولید، توزیع، تحویل و سرویس دهی به مشتری برای تبدیل مواد خام و اجزاء سازنده به یک محصول کمک می کند که در نهایت به یک مصرف کننده یا کاربر تحویل داده می شود. در یک زنجیره تامین سه ردیفی توصیف شده به صورت عرضه کننده، تولید کننده (سازنده) و توزیع کننده، شرکت ها (عرضه کنندگان) در مرحله عرضه، مواد خام مورد نیاز تولید کنندگان را برای تولید محصولات تامین می کنند که به صورت کالاهای تمام شده به توزیع کنندگان (مراکز توزیع) ارسال می گردد. مطالعات در حیطه زنجیره تامین از زوایای مختلفی صورت گرفته اند. بدین خاطر است که یک مدل نمی تواند طیف وسیعی از فرایندهای یک زنجیره تامین را در بر گیرد. چشم اندازهایی همانند اطلاعات ارائه شده، موجودی کالا، مسیریابی، همکاری و رقابت در یک زنجیره تامین و پایایی اجرا کننده زنجیره تامین، همگی در زمان های گوناگون مورد بحث قرار گرفته اند. به طور کلی، مدیریت زنجیره تامین به مدیریت شبکه تاسیساتی می پردازد که مواد خام را تولید می کند، آنها را به کالاهای میانی و آنگاه محصولات نهایی تبدیل می کنند و محصولات را از طریق یک سیستم توزیع به مشتریان تحویل می دهند. همکاری زنجیره تامین شامل دو یا بیش از دو عضو زنجیره تامین  می شود که با هم برای ایجاد مزیت رقابتی از طریق مبادله اطلاعات، تصمیم گیری مشترک و منافع مشترک همکاری میکنند که از سودآوری بیشتر تامین نیازهای مصرف کننده نهایی نسبت به عملکرد انفرادی نشات می گیرد.

در ادامه، اسلاید شماره 18 این پاورپوینت، قرار داده شده است:

مزایای همکاری افقی

یک شرکت می تواند از طریق همکاری، کسب مزیت رقابتی را در یک بازار مورد هدف قرار دهد، زمان پاسخدهی را به سریع ترین شیوه کاهش دهد و مزایای اولین پیشنهاد دهنده برای ورود به یک بازار جدید را بدست آورد. همکاری در ردیف های مختلفی از زنجیره رخ می دهد و از طریق ساختارش به صورت افقی، عمومی یا عرضی (جانبی) توصیف می شود. به طور ویژه، همکاری عمومی، به منظور ایجاد مشارکت های مفید و روابط یکپارچه بین طرف های مختلفی است که درسطوح متفاوت زنجیره تامین برای جلوگیری از هزینه های غیر ضروری لجستیک یا “اتلاف و ضایعات” است در حالیکه همکاری عرضی، همکاری است که کسب انعطاف پذیری بیشتری را از طریق ترکیب و اشتراک گذاری قابلیت ها هم به شیوه های افقی و هم عمودی مورد هدف قرار می دهد. همکاری افقی در این کار تحقیقاتی مورد توجه خاصی قرار گرفته است. به طور کلی، مشارکت های افقی، نوعی همکاری و رقابت موجود بین شرکت هایی است که در سطح مشابهی از بازار کار می کنند. شامل شیوه های هماهنگ بین شرکت هایی می شود که در سطوح مشابهی در بازار عمل می کنند. این شرکت ها ممکن است با هم رقابت کنند یا شرکت های غیر مرتبطی باشند که اطلاعات خصوصی، تاسیسات یا منابع خود را برای کاهش هزینه ها یا بهبود خدمات به اشتراک می گذارند. برخی نمونه های همکاری افقی در لجستیک، مراکز اتحاد تولید کنندگان (MCCs)، برنامه ریزی مسیر مشترک و گروه های خرید هستند. همکاری افقی بین ارائه دهندگان خدمات لجستیکی (LSPs) ممکن است، یک شیوه موثر کسب بهره برداری ظرفیت بالاتر از طریق مبادله بارها و تجهیزات بین شرکاء پراکنده شده به لحاظ جغرافیایی باشد. همکاری لجستیکی افقی ممکن است یا رقابتی یا غیر رقابتی باشد. همکاری افقی غیر رقابتی زمانی رخ می دهد که شرکت های حمل و نقل به صنایع مختلف خدمت می کنند (مثلا تانک برها، خدمات سریع السیر، خدمات انتقال) با یک پایگاه دانش مشترک آغاز می گردد. اگر شرکا به صنایع یکسانی خدمت رسانی کنند، رقبای مستقیم محسوب می شوند و همکاری بین آنها را می توان به صورت همکاری افقی رقابتی مورد اشاره قرار داد. مزایای شناسایی شده همکاری افقی  اعم از بهبود خدمت رسانی به مشتری، تبادل دانش در زمینه محصولات و فرایند توانست هزینه تولید، انعطاف پذیری عملیاتی و تسلط بر بازار را کاهش دهد.

در ادامه، اسلاید شماره 36 این پاورپوینت، قرار داده شده است:

پارامترهای یک ردیف عرضه

معمولا شرکت های زنجیره تامین، هزینه های بیشتری را در اثر عدم همکاری بین شرکت ها در حیطه مدیریت موجودی کالا دارند. این افزایش هزینه ها از این واقعیت نشات می گیرد که انبارها، تاسیسات تولید و مراکز توزیع، معمولا در حومه یکسانی قرار ندارند، به این ترتیب، افزایش هزینه های کلی وابسته به موجودی کالا رخ می دهد. هزینه هایی هم چون هزینه انبارسازی، هزینه سفارش دهی، هزینه حمل و نگهداری میل به افزایش دارند زیرا عوامل لجستیکی، موقعیت مکانی تاسیسات، خط مشی دولت، مالیات گذاری، بازار جغرافیایی و …  آغاز می شوند. یک روش مداوم و مناسب رشد برای کاهش این هزینه ها، اجرای کارامد یک شبکه همکاری در سرتاسر زنجیره تامین است، یعنی از عرضه کننده تا تولید کننده و از توزیع کننده تا خرده فروش و مصرف کنندگان، از اینرو، با موضوع اصلی این مطالعه تحقیقاتی مطابقت دارد.


سفارش ترجمه

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت مقاله مدلسازی هزینه موجودی کالا در زنجیره تامین سه لایه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi