دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر مفاهیم و تعاریف مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM)

عنوان فارسی :

مطالعه ای بر مفاهیم و تعاریف مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM): ارزیابی مزایا، فرآیندها، قابلیت ها و مشخصه ها

درسهای مرتبط:

  مدیریت زنجیره تامین

تعداد اسلاید : 31 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1400 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
پاورپوینت مدیریت
قیمت دانلود :
18,000 تومان
توضیحات

در این پاورپوینت آماده به بررسی مقدمات موضوع مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM) پرداخته شده و نقش و اهمیت آن در بهبود مدیریت زنجیره تامین مشخض شده است. در ادامه فرآیندهای کلان مرتبط با آن و همچنین قابلیت های خاص آن همچون انعطاف پذیری بررسی شده است. نرم افزارهای کاربردی در زمینه SRM معرفی گردیده و مشخصه آنها تعریف شده است. این پاورپوینت کامل را می توان برای اهداف ارائه کلاسی در این موضوع، مورد استفاده قرار داد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد SRM ارائه شده است:

مدیریت ارتباط با تامین کننده (SRM) یک ارزیابی اصولی و وسیع از توانایی ‌ها و توانمندیهای تامین‌کنندگان در سطح سازمان با در نظر گرفتن استراتژی کلی کسب و کار می باشد. همچنین تعیین می کند که چه فعالیت هایی بایستی توسط تامین کنندگان مختلف انجام شود. علاوه بر این، SRM به برنامه ریزی و پیاده سازی تمام تعاملات با تامین کنندگان در یک سازمان به روشی هماهنگ در طی چرخه حیات روابط، با هدف تقویت ارزش ایجاد شده از طریق این تعاملات می پردازد. تمرکز SRM این است که روابط دو طرفه و متقابلا مفید با شرکای تامین برای ارائه سطح بیشتری از نوآوری و مزیت رقابتی نسبت به آنچه که می تواند به طور مستقل و یا از طریق یک قرارداد خرید معامله به دست آید، محقق شود. سیستم های اداری که SRM مؤثر را تحت پشتیبانی قرار می دهند، شامل مدیریت اطلاعات تأمین‌کننده، مدیریت انطباق، مدیریت ریسک و مدیریت عملکرد می باشند. هدف SRM این است که ارزش آن تعاملات را به حداکثر برساند. در عمل، SRM مستلزم ایجاد روابط نزدیک‌تر، همکاری بیشتر با تامین‌کنندگان کلیدی است تا ارزش جدید کشف و تحقق یابد و ریسک شکست کاهش یابد. SRM مشابه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. همانگونه که شرکت ها در طول زمان با مشتریان خود دارای تعاملات مختلفی هستند، آنها نیز با تامین کنندگان در تعامل هستند، در مورد قراردادها به مذاکره می پردازند، امور مربوط به خرید، مدیریت تدارکات و ارسال را انجام داده و در طراحی محصول و غیره مشارکت می کنند. نقطه شروع برای تعریف SRM درک این موضوع است که این تعاملات مختلف با تامین کنندگان، مجزا و مستقل محسوب نمی شوند- بلکه آنها به نحو موثری به عنوان نوعی رابطه تلقی می شوند که بایستی به شیوه ای هماهنگ در سرتاسر واحدهای مربوط به عملکرد و کسب و کار و در سرتاسر چرخه حیات رابطه تحت مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرند.

این پاورپوینت در 31 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 23 آن قرار داده شده است:

مدیریت ارتباط با تامین کنندگان

مدیریت ارتباط با تامین کننده (SRM) یک رویکرد اصولی جهت ارزیابی فروشندگانی است که کالاها، مواد و خدمات را به یک سازمان ارائه می دهند. همچنین SRM، سهم هر تامین کننده در زمینه موفقیت را تعیین نموده و استراتژی هایی را با هدف بهبود عملکرد آنها ارائه می دهد. همچنین SRM در تعیین ارزشی که هر تامین کننده ارائه می دهد و اینکه کدام یک از ارزش های ارائه شده برای ادامه کسب و کار و عملکرد ضروری تر هستند، موثر است. همچنین به مدیران کمک می کند تا روابط بهتری را با تامین کنندگان بر مبنای اهمیت هر تامین کننده برقرار کنند. لازم به ذکر است که مدیریت ارتباط با تامین کننده توسط متخصصان زنجیره تامین که در زمینه هایی نظیر تدارکات، مدیریت پروژه و عملیات دائما با تامین کنندگان سروکار داشته و در تعامل هستند، انجام می گیرد. SRM یکی از رشته‌های متنوع مدیریت زنجیره تامین است که تحت عنوان مدیریت ارتباط زنجیره تامین شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که SRM مشابه فرآیندهای مدیریت فروشنده و تدارکات است، اما با تفاوت های عمده ای همراه می باشد. مدیریت فروشنده به طور کلی بر ایجاد هزینه ‌ها و قرارداد های سطح خدمات بین سازمان و فروشندگان آن می پردازد، در حالی که تهیه و تدارک بر خود خرید (یعنی سفارش، قرارداد، صورت‌ حساب و پرداخت) تمرکز دارد.


دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر مفاهیم و تعاریف مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

مقالات ترجمه شده

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی