دانلود ترجمه مقاله تحلیل عملکرد درایوهای موتور DC بدون جاروبک باک بوست
عنوان فارسی |
تحلیل عملکرد درایوهای موتور DC بدون جاروبک باک بوست و مبدل تغذیه کاک |
عنوان انگلیسی |
Performance analysis of Buck-Boost and Cuk converter-fed brushless DC motor drives |
کلمات کلیدی : |
  تشخیص عبور از صفر Back-EMF؛ موتور DC بدون جاروبک؛ حالت هدایت ناپیوسته؛ تصحیح ضریب توان؛ کنترل بدون سنسور |
درسهای مرتبط | ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 19 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیکربندی سیستم درایو موتور BLDC 3. حالت های عملکرد مبدل های PFC 4. کنترل سیستم درایو 5. نتایج شبیه سازی و بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – مطالعه حاضر به تحلیل عملکرد درایو های موتور بدون جاروبک DC (BLDC) بدون جاروبک بدون سنسور تغذیه شده با مبدل ضریب توان باک بوست و کاک می پردازد. همچنین، موتورهای BLDC به دلیل کارایی بالا، پاسخ دینامیکی سریعتر، مقاومت بالا، چگالی توان بالا، عمر طولانی، عملکرد بدون صدا، نسبت گشتاور به وزن بالا و محدوده سرعت بالاتر، به طور فزاینده ای برای کاربردهای کم مصرف مورد استفاده قرار می گیرند. سرعت محرکه با تغییر ولتاژ لینک DCاینورتر منبع ولتاژ (VSI) تغذیه کننده موتور کنترل می شود. تلفات سوئیچینگ در اینورتر منبع ولتاژ با کموتاسیون الکترونیکی موتور BLDC کاهش یافته و در نتیجه سوئیچ های حالت جامد VSI در فرکانس خط تغییر می کند. مبدل ها در حالت هدایت ناپیوسته (DCM) برای دستیابی به تصحیح ضریب توان ذاتی (PFC) در شبکه AC کار می کنند. کنترل حالت ولتاژ برای تنظیم نسبت وظیفه سوئیچ مبدل PFC استفاده می شود. روش تشخیص عبور از صفرBack-EMF مستقیم برای کنترل بدون حسگر موتور BLDC مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد درایو با استفاده از مبدل های انتخابی در سرعت های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد. ضریب توان واحد با شاخص های کیفیت توان قابل قبول در محدوده های توصیه شده استاندارد IEEE 519 بدست می آید.
This paper presents a detailed analysis on the performances of Buck-boost and Cuk power factor converter-fed sensor-less Brushless DC (BLDC) motor drives. BLDC motors are widely preferred for low-power applications due to their high efficiency, faster dynamic response, high ruggedness, high power density, long operating life, noiseless operation, high torque-to-weight ratio and higher speed ranges. Speed of the drive is controlled by varying the DC-link voltage of the Voltage Source Inverter (VSI) feeding the motor. Switching losses in the Voltage Source Inverter are reduced by electronic commutation of the BLDC motor, thereby switching the solid state switches of the VSI at line frequency. The converters are operated in Discontinuous Conduction Mode (DCM) to achieve inherent power factor correction (PFC) at AC mains. Voltage mode control is used adjust the duty ratio of the PFC converter switch. Direct Back-EMF Zero Crossing Detection method is used for the sensor-less control of the BLDC motor. The performance of the drive is evaluated using the selected converters over a wide range of speeds. A unity power factor is achieved with power quality indices acceptable within the recommended limits of IEEE 519 standard.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.