دانلود ترجمه مقاله مفاهیم پایه ای در زمینه روانشناسی اسلامی

عنوان فارسی

سنت ها، الگوها و مفاهیم پایه ای در زمینه روانشناسی اسلامی

عنوان انگلیسی

Traditions, Paradigms and Basic Concepts in Islamic Psychology

کلمات کلیدی :

  روانشناسی اسلامی؛ الگو؛ مفهوم

درسهای مرتبط روانشناسی اسلامی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 نشریه : Springer
سال انتشار : 2018 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. یک مدل اسلامی از روانشناسی انسان 3. مدل کاری حاصل از اندیشه اسلامی سنتی 4. نتایج مدل اسلامی 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

هدف استفاده از ابزارهای روانشناسی مفهومی، توجیه و تبیین پیچیدگی پدیده هایی است که روان درمانان در بیماران خود و در خودشان مشاهده می کنند، و همچنین پیش بینی پیامد درمان است. در حالت طبیعی، روانشناسان مسلمان، به دنبال رضایت در ابزارهای مفهومی شغل خود و در آنچه که در روانشناسی اسلامی نوشته شده است، بوده اند- بخصوص آنچه که توسط بدری (با کتاب «تنگنای روانشناسان مسلمان»، چاپ MWH، لندن، 1979)، کسی که روانشناسی غربی را از جنبه اسلامی مورد انتقاد قرار داد و در مورد نیاز به صافی کردن و جدا شدن از روانشناسی غربی که از جنبه میان فرهنگی غیرمعتبر است یا در تعارض با آموزه های اسلامی است، بحث کرده است. در این مقاله، از تعمیم و گسترش دیدگاه بدری (1979) دفاع می کنم و یک مدل کارآمد از خویشتن، برگرفته از اندیشه های سنتی اسلامی را ارائه می دهم. این مدل، اگرچه تکراری و ناکامل است، اما باور دارم، باعث می شود معنای بهتری از برداشت هایم به عنوان یک پزشک بالینی نسبت به هر گونه مدل روانشناختی دیگری که می شناسم، حاصل گردد. مقدمه: تکوین این مقاله بر می گردد به زمانی که به عنوان یک روانشناس فعال با افزارهای مفهومی کار می کردم، و مشکلاتی را مشاهده می کردم. حتی اگر به لطف خدا، بیمارانم عموماً بهبود پیدا کرده اند، اما هرگز نتوانستم کاملاً پیامد درمانم را تبیین کنم، و هرگز این احساس را نداشتم که محدوده نظریه های روانشناختی که از آنها دانش و اطلاعات داشتم، برای تبیین پیچیدگی پدیده های مشاهده شده در بیمارانم یا تجربه شده درون خودم، کافی هستند. طبیعی بود که من به عنوان یک مسلمان، باید به دنبال رضایت از آنچه که در مورد روانشناسی اسلامی نوشته شده است- بخصوص توسط بدری (1979) و دیگران درون این مکتب- باشم، اما آنچه که دریافتم، اگرچه مفید بود، این بود که احساس می کنم اینها برای نیازهای من کافی نیستند. در طی این سالیان، آنچه که رخ داد، تاحدی از طریق مطالعه عمومی من در مورد فرهنگ اسلامی و از بحث با درمانگران سنتی، بخصوص حکیم سلیم خان، یک مدل کارآمد از خویشتن برگرفته از اندیشه اسلامی سنتی بود. این مدل، اگرچه تکراری و ناکامل بود، اما به باور من، باعث می شود معنای بهتری از برداشت هایم به عنوان یک پزشک بالینی نسبت به هر گونه مدل روانشناختی دیگری که می شناسم، حاصل گردد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

The conceptual tools of psychology aim to explain the complexity of phenomena that psychotherapists observe in their patients and within themselves, as well as to predict the outcome of therapy. Naturally, Muslim psychologists have sought satisfaction in the conceptual tools of their trade and in what has been written in Islamic psychology—notably by Badri (The dilemma of Muslim psychologists, MWH London, London, 1979), who critiqued Western psychology from an Islamic perspective, arguing the need to filter out from Western Psychology which was cross-culturally invalid or was in conflict with Islamic precept. In this paper, I advocate an extension of Badri’s (1979) approach and present a working model of the self derived from traditional Islamic thought. This model, though rudimentary and incomplete, I believe, makes better sense of my perceptions as a clinician than any other psychological model within my knowledge. Introduction: The genesis of this paper goes back to my own discomfort as a practising psychologist with the conceptual tools of my trade. Even though by the grace of God my patients have generally improved, I was never wholly able to explain the outcome of mytherapy, nor did I feel that the range of psychological theories of which I had knowledge were adequate to explain the complexity of phenomena I observed in my patients or experienced within myself. It was natural that as a Muslim I should have sought satisfaction in what had been written of Islamic Psychology—notably by Badri (1979) and others of his school, but what I found, though useful, I did not feel adequate for my needs. What did occur over the years, partly through my general study of Islamic culture and from discussions with traditional therapists, notably Hakim Salim Khan, was a working model of the self derived from traditional Islamic thought. This model, though rudimentary and incomplete, I believe, has made better sense of my perceptions as a clinician than any other model within my knowledge.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله مفاهیم پایه ای در زمینه روانشناسی اسلامی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi