دانلود ترجمه مقاله طراحی موتورهای DC بدون جاروبک پر شده با روغن جهت استفاده در دریای عمیق
عنوان فارسی |
طراحی موتورهای DC بدون جاروبک پر شده با روغن جهت استفاده در دریای عمیق با در نظر گرفتن اثر فشار بالا |
عنوان انگلیسی |
Design of Deep Sea Oil-Filled Brushless DC Motors Considering the High Pressure Effect |
کلمات کلیدی : |
  موتور DC بدون جاروبک (BLDC)؛ دریای عمیق؛ روش المان محدود (FEM)؛ فشار بالا؛ پر شده از روغن؛ کشش ویسکوز |
درسهای مرتبط | ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2012 | تعداد رفرنس مقاله : 10 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. طراحی اولیه موتور BLDC پر شده با نفت در اعماق دریا با نادیده گرفتن اثر فشار 3. طراحی موتور BLDC پر شده با نفت در اعماق دریا با در نظر گرفتن اثر فشار 4. آزمایش 5. نتیجه گیری
چکیده – مطالعه حاضر، به تشریح عملکرد موتور DC بدون جاروبک پر شده با روغن در اعماق دریا (BLDC) و در محیط زیر آب می پردازد. همچنین از آنجائیکه فشار با عمق کار متفاوت بوده و ویسکوزیته روغن در موتور به فشار حساس است، بنابراین افت کشش ویسکوز با فشار تغییر می کند. علاوه بر این، فشار بالا بر ویژگی های تلفات فولاد سیلیکونی تأثیر گذاشته و به افزایش تلفات هسته در موتور منجر می شود. در مطالعه حاضر برای محاسبه میدان جریان، از روش دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) در شکاف هوا استفاده شده است و افت کشش ویسکوز در فشارهای مختلف به دست میآید. برای به دست آوردن تلفات هسته در فشار بالا از روش المان محدود (FEM) استفاده شده است. همچنین، طراحی موتور با در نظر گرفتن اثر فشار بالا با طراحی موتور با نادیده گرفتن اثر فشار بالا مورد مقایسه قرار می گیرد. نتایج بدست آمده از مقایسات صورت گرفته حاکی از آن است که، فشار بالا تأثیر زیادی بر افت کشش ویسکوز و تلفات هسته داشته و در نتیجه به کاهش بازده و افزایش دما منجر میشود. همچنین پس از انجام آزمایشات، نتایج بدست آمده کارایی نتایج محاسبه شده را تأیید می کند.
The deep sea oil-filled brushless DC (BLDC) motor operates in an underwater environment. The pressure varies with the working depth. The viscosity of the oil in the motor is sensitive to the pressure and hence the viscous drag loss varies with the pressure. The high pressure has influence on the loss characteristics of silicon steel and results in the increase of the core loss in the motor. Computational fluid dynamics (CFD) method is adopted to calculate the flow field in the air gap and the viscous drag loss at different pressures is obtained. Finite element method (FEM) is adopted to obtain the core loss at high pressure. The motor design considering the high pressure effect is compared with the motor design neglecting the pressure effect. The comparison results show that high pressure has large influence on viscous drag loss and core loss, resulting in the decrease in the efficiency and increase in the temperature rise. The experiment is done and the results verify the effectiveness of the calculated results.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.