دانلود ترجمه مقاله آخرین پیشرفت های کنترل پیش بین مدل در درایوهای الکتریکی
عنوان فارسی |
آخرین پیشرفت های کنترل پیش بین مدل در درایوهای الکتریکی. بخش دو: کاربردها و بنچ مارکینگ با روش های کنترل کلاسیک |
عنوان انگلیسی |
Latest Advances of Model Predictive Control in Electrical Drives—Part II: Applications and Benchmarking With Classical Control Methods |
کلمات کلیدی : |
  کنترل پیشبین؛ درایوهای سرعت متغیر؛ ماشین الکتریکی |
درسهای مرتبط | ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 131 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. استراتژی های کنترل پیشبین برای درایوها 3. بکارگیری FCS-MPC در ماشین رلوکتانس سوئیچ شده (SRM) 4. کاربرد FCS-MPC در ماشین القایی خطی 5. کاربرد FCS-MPC در ماشین چند فازی 6. ارزیابی کلی FCS-MPC با استراتژی های کنترل عملکرد بالا 7. ارزیابی MPC در درایو با قدرت بالا 8. ارزیابی MPC برای کاربرد وسایل نقلیه الکتریکی 9. چالش ها و کارهای آینده 10. نتیجه گیری
چکیده – این مقاله کاربرد کنترل پیشبین مدل (MPC) را در درایوهای با عملکرد بالا مطرح میکند. طیف گستردهای از ماشینها مدنظر قرار گرفته اند: ماشینهای القایی، ماشینهای سنکرون، موتورهای خطی، موتورهای رلوکتانس سوئیچ و ماشینهای چند فاز. کنترل این ماشین ها با اعمال تغییرات جزئی و قابل فهم در مفهوم اصلی کنترل پیش بین انجام شده است که انعطاف پذیری بالا و سادگی استراتژی را نشان می دهد. بخش دوم مقاله به مقایسه عملکرد MPC با تکنیکهای کنترل کلاسیک همچون کنترل میدانگرا و کنترل شار مستقیم اختصاص داده شده است. این مقایسه رفتار دینامیک درایو و معیارهای عملکرد حالت پایدار همچون تلفات اینورتر، اعوجاج جریان در موتور و نویز اکوستیک را در نظر دارد. نتیجه اصلی این است که MPC در مورد روش های کنترل کلاسیک با کاهش تلفات اینورتر و اعوجاج جریان با نویز اکوستیک قابل مقایسه بسیار رقابتی است. مقدمه: با پیشرفت الکتروموبیلیتی (پویایی الکتریکی)، کنترل ماشینهای الکتریکی که یک زمینه تحقیقاتی قدیمی است، اکنون بیش از همیشه فعال شده است [1]-[3]. کاربرد الکتروموتورها کنترل شده در خودروها، کامیونها، اتوبوسها، قطارها، اسکوترها و دوچرخهها مورد بررسی قرار گرفته است [4]-[11]. انواع مختلفی از موتورها برای این کاربردها مورد مطالعه قرار میگیرند: برای مثال ماشینهای القایی (IM)، ماشینهای سنکرون مغناطیس دائم (PMSM)، ماشینهای رلوکتانس سوئیچ شده (SRM) [5]، [12]-[14]. امروزه، استراتژی غالب برای کنترل الکتروموتورها در پویایی الکتریکی، کنترل میدان گرا (FOC) است. این تکنیک 50 سال پیش و زمانی ابداع شد که ریزپردازنده ها در دسترس نبودند [15]، [16]. این تکنیک با استفاده از ریزپردازنده ها بهبود یافت و امروزه استانداردی برای درایوهای با عملکرد بالا است.
This article presents the application of model predictive control (MPC) in high-performance drives. A wide variety of machines have been considered: Induction machines, synchronous machines, linear motors, switched reluctance motors, and multiphase machines. The control of these machines has been done by introducing minor and easy-to-understand modifications to the basic predictive control concept, showing the high flexibility and simplicity of the strategy. The second part of the article is dedicated to the performance comparison of MPC with classical control techniques such as field-oriented control and direct torque control. The comparison considers the dynamic behavior of the drive and steady-state performance metrics, such as inverter losses, current distortion in the motor, and acoustic noise. The main conclusion is that MPC is very competitive concerning classic control methods by reducing the inverter losses and the current distortion with comparable acoustic noise. INTRODUCTION: With the advances of electromobility, the control of electrical machines, a traditional research area, is now more active than ever [1]–[3]. Applications of controlled electrical motors in cars, trucks, buses, trains, scooters and bicycles are intensively investigated [4]–[11]. Different types of motors are being studied for these applications: Induction Machines (IM), Permanent Magnet Synchronous Machines (PMSM), Switched Reluctance Machines (SRM) to mention a few [5], [12]–[14]. Today, the dominant strategy for the control of electrical motors in electromobility is Field Oriented Control (FOC). This technique was invented 50 years ago at a time where microprocessors were not available [15], [16]. Using microprocessors this technique constantly has been improved and today is the standard for high performance drives.
ترجمه این مقاله در 33 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 15 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.