دانلود ترجمه مقاله پتانسیل های اینترنت اشیای صنعتی (IIOT) در عصر متاورس صنعتی
عنوان فارسی |
رونمایی از پتانسیل های اینترنت اشیای صنعتی (IIOT) در عصر متاورس صنعتی: چالش ها و مدل های کسب و کار |
عنوان انگلیسی |
Unlocking the potential of Industrial Internet of Things (IIOT) in the age of the industrial metaverse: Business models and challenges |
کلمات کلیدی : |
  اینترنت اشیای صنعتی (IIOT)؛ صنعت 4.0؛ ارزش آفرینی؛ الگوهای کسب و کار IIoT؛ مدل های کسب و کار موفق؛ بوم مدل کسب و کار؛ متاورس صنعتی؛ عملکرد مدل کسب و کار |
درسهای مرتبط | اینترنت اشیا |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 91 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه و کارهای مرتبط 3. داده ها و روش ها 4. الگوهای کسب و کار IIOT 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری، محدودیت ها و پژوهش های آینده
چکیده – همراستا با پتانسیل بالای اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)، عدم تطابق بین پتانسیل آن و توانایی شرکتها در ارزشآفرینی از سرمایهگذاریهای IIoT مشاهده میشود. حتی زمانی که شرکتها، ارزش IIoT را تشخیص میدهند، لزوماً نمیدانند چگونه فرصتهای مرتبط را درک کنند و در توسعه یک مدل کسبوکار مناسب چالش دارند. بنابراین، برای رفع موانع ارزشآفرینی از IIoT، در این مقاله به چالش شناسایی مدلهای کسبوکار مناسب در عصر متاورس صنعتی میپردازیم. این کار را از طریق بررسی و طبقهبندی گسترده الگوهای اصلی مدل کسبوکار IIoT که در عمل موفقیتآمیز هستند، انجام میدهیم. بهطور خاص، ما تحلیل محتوا بر روی پروژههای IIoT بر اساس بیش از 2000 مقاله در مجلات و روزنامههای تجاری صنعت انجام میدهیم. تحلیل ما چهار الگوی متمایز مدل کسبوکار در زمینه IIoT، یعنی IIoT دیجیتال، IIoT خدماتمحور، IIoT دادهمحور و IIoT پلتفرمی را شناسایی میکند و چالشهایی که برای اطمینان از ارزشآفرینی شرکتها از ابتکارات IIoT خود نیاز است را بررسی میکند. ما زمینههای مناسب برای این الگوهای مدل کسبوکار را بررسی میکنیم و در این راستا، راهنمایی عملی برای مدیران صنعتی (بازاریابی) ارائه میدهیم تا بتوانند پیشنهادات IIoT خود را موقعیتیابی کرده و ارزش آنها را به حداکثر برسانند.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله بلاکچین در زمینه اینترنت اشیاء صنعتی |
While the Industrial Internet of Things (IIoT) holds much promise, there is a mismatch between its potential and companies capturing value from investments in IIoT. Indeed, even when companies recognize the value of IIoT, they do not necessarily know how to grasp related opportunities and are challenged in developing a suitable business model. Accordingly, to alleviate roadblocks to capturing value from IIoT, in this paper we address the challenge of identifying suitable business models in the age of the industrial metaverse. We do so through an extensive review and classification of main IIoT business model archetypes that are successful in practice. In particular, we conduct a content analysis of IIoT projects based on over 2000 articles in industry trade magazines and newspapers. Our analysis identifies four distinct business model archetypes in the context of IIoT, viz. IIoT digical, IIoT service-centered, IIoT data-driven, and IIoT platform, and further explores the challenges that need to be addressed to ensure that companies can capture value from their IIoT initiatives. We explore appropriate contexts for these business model archetypes, and, in doing so, we provide actionable guidance for industrial (marketing) managers seeking to position their IIoT offerings and maximize their value.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.