دانلو ترجمه مقاله تاثیر فناوری های هوش مصنوعی بر کسب و کارهای الکترونیکی
عنوان فارسی |
تاثیر فناوری های هوش مصنوعی بر کسب و کارهای الکترونیکی |
عنوان انگلیسی |
The Impact of AI Technologies on E-Business |
کلمات کلیدی : |
  یادگیری ماشین؛ یادگیری عمیق؛ موتور توصیه گر؛ بازاریابی؛ خدمات مشتری؛ کلان داده ها؛ رایانش ابری؛ نگرانی های اخلاقی |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 44 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. تعریف 2. مقدمه 3. کسب و کار الکترونیکی 4. هوش مصنوعی 5. یادگیری عمیق و ماشین 6. کسب مزیت از طریق AI و کاربردهای آن در دنیای واقعی 7. محدودیت ها 8. نگرانی های اخلاقی و حریم خصوصی 9. فرصت های آتی برای AI 10. نتیجه گیری
تعریف – شیوع بیماری کووید-19 به دلیل تکیه بیش از حد بر خرید آنلاین، رفتار مصرفکنندگان را کاملاً تغییر داده است. با توجه به اینکه همه گیری جهانی افراد را مجبور به ماندن در خانه کرده است، چندین شرکت مجبور شدند استراتژیهای نوآورانهای برای حفظ رقابتپذیری و سازگاری با این تغییرات سریع پیدا کنند. با این حال، این بیماری همزمان باعث پیشرفت فناوریهایی مانند هوش مصنوعی (AI) شده است. هوش مصنوعی به مهندسی ماشینها و برنامهها برای هوشمند کردن آنها، تصمیمگیری مستقل یا ارائه اطلاعات به انسانها برای کمک به آنها در فرآیند تصمیمگیری مربوط میشود. نرمافزار هوش مصنوعی را میتوان با توجه به نیازها و اهداف عملکردی یک سازمان برنامهریزی کرد. اگرچه هوش مصنوعی مزایای متعددی را برای کسبوکارهای الکترونیکی ارائه میدهد، اما برای تمایز از رقبا، هنوز یک فناوری نسبتاً جدید است. عدم درک پیادهسازی آن، سازمانها را از بهرهمندی کامل از مزایای این فناوری باز میدارد. علاوه بر این، اختلافات متعددی در مورد اخلاق و نگرانیهای حریم خصوصی هوش مصنوعی منجر به تحقیقات بیشتر برای ساخت سیستمهایی قابل اعتمادتر و اخلاقیتر شده است. مقدمه: با ظهور فناوریهایی مانند اینترنت اشیا (IoT)، کلان داده ها، هوش مصنوعی و بلاک چین، جامعه در حال حاضر در آستانه انقلاب صنعتی چهارم قرار دارد [1،2]. اگرچه برخی از این فناوریها بیش از دو دهه است که وجود داشتهاند، اما کمبود محاسبات با کارایی بالا، محاسبات ابری، شفافیت کمتر در اشتراکگذاری کد و در دسترس بودن کمتر نرمافزارهای منبع باز، پیشرفت را چالشبرانگیز کرده است. با این وجود، صحنه در چند سال گذشته کاملاً تغییر کرده است [1]. امروزه، ما این فناوریها را در هر زمینهای، از جمله مراقبتهای بهداشتی، امور مالی، آموزش، ورزش، کشاورزی، مدیریت و غیره مییابیم. این به وضوح محبوبیت فناوری و همچنین کاربردهای متنوع آن را نشان میدهد. با این حال، اگرچه فناوریهایی مانند هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر استفاده اینترنت ما دارند، اما تنها 63 درصد از کاربران از قرار گرفتن در معرض آن آگاه هستند [3]. با حجم عظیم دادههای تولید شده در پلتفرمهای مختلف، ارزیابی و تحلیل دستی آن برای یک فرد سالها طول میکشد. بنابراین، هوش مصنوعی میتواند به کسبوکارها در فرآیند تصمیمگیری کمک کند، زیرا این فناوری میتواند حجم زیادی از دادهها را در ثانیه تجزیه و تحلیل کند و احتمال خطای انسانی کمتر است [4،5]. از نظر تجاری، برخی از مزایای هوش مصنوعی شامل افشای سریع الگوها در حجم زیادی از دادهها، تجسم تحلیلها، بینش در مورد بازار و رقبا و غیره است. این ویژگیها میتواند منجر به افزایش درآمد، بهبود ساختار هزینهها و کارایی شود و به کسبوکارها امکان میدهد فرآیندهای خود را خودکار کنند و ارتباطات خود را بهبود بخشند [1].
The outbreak of COVID-19 has entirely changed how consumers behave, due to an over-reliance on online shopping. With the global pandemic demanding people to stay home, multiple companies had to find innovative strategies to remain competitive and adapt to these rapid changes. However, the pandemic has also propelled the development of technologies, such as artificial intelligence (AI). AI concerns the engineering of machines and programs to make them intelligent, make decisions on their own or provide humans with information that will aid them in the decision-making process. Artificial intelligence software can be programmed according to an organization’s needs and performance goals. Although AI offers e-businesses multiple advantages, in order to differentiate themselves from their competitors, it is still a relatively new technology. A lack of understanding of its implementation will hinder organizations from reaping the full benefits of this technology. Moreover, multiple disputes regarding AI’s ethicality and privacy concerns have led to further research focused on making these systems more reliable and ethical. Introduction: With the rise of technologies, such as the Internet of Things (IoT), big data, artificial intelligence, and blockchain, society currently find itself at the dawn of the Fourth Industrial Revolution [1,2]. Although some of these technologies have existed for over two decades, a lack of high-performance computing, cloud computing, less transparency in code sharing, and a lesser availability of open-source software has made advancements challenging. Nonetheless, the scene has entirely changed in the past couple of years [1]. Nowadays, we find these technologies in every field, healthcare, finance, education, sports, agriculture, management, etc. This clearly demonstrates the popularity of the technology, as well as its diverse applications. Nevertheless, although technologies, such as artificial intelligence, heavily influence our internet usage, only 63% of users are aware that they have been exposed to it [3]. With the vast amount of data generated in different platforms, manually assessing and analyzing it would take years for a person to complete. Thus, AI can assist businesses in their decision-making process, as this technology can analyze large sums of data in seconds, and there is a lesser possibility of human error [4,5]. Business-wise, some of the advantages that AI offers include the fast unveiling of patterns in large sums of data, the visualization of analytics, insights into your market and competitors, etc. These characteristics can result in increased revenues, improved cost structures, and efficiency, enabling businesses to automate their processes and improve their connectivity [1].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.