دانلود ترجمه مقاله بررسی ارتعاشات سطحی ناشی از حرکت قطارها بر روی زمین
عنوان فارسی |
بررسی ارتعاشات سطحی ناشی از حرکت قطارها بر روی زمین همسانگرد جانبی اشباع |
عنوان انگلیسی |
Investigation of ground vibrations induced by trains moving on saturated transversely isotropic ground |
کلمات کلیدی : |
  ارتعاشات زمین؛ بارهای قطار متحرک؛ خاک اشباع متقاطع همسانگرد؛ 2.5D FEM؛ فشار آب حفره ای |
درسهای مرتبط | مهندسی عمران؛ مهندسی زلزله و دینامیک خاک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 12 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. معادلات به فرمت u-p برای مدل FEM 5/2 بعدی 3. مثالهای عددی و بحث و بررسی 3.1 پارامترهای محاسبه مدل 3.2 تاثیر مدولهای الاستیک افقی و عمودی 3.3 تاثیرگذاری نسبت پوآسون افقی و عمودی 3.4 تاثیر مدول برشی 4. نتیجهگیری
چکیده – از FEM 5/2 بعدی (یک روش اجزای محدود) برای بررسی اثرات پارامترهای خاک روی خاک همسانگرد جانبی اشباع (متقابل ناهمسانگرد) بر روی ارتعاشات زمین و اضافه فشار آب حفرهای ناشی از بار قطار در حال حرکت استفاده شده است. معادلات حاکم خاک همسانگرد جانبی اشباع تحت بارگذاریهای مختلف با استفاده از نظریه بویت در حوزه فرکانس با اعمال تبدیل فوریه نسبت به زمان استخراج میشوند و سپس مدل FEM 5/2 بعدی با استفاده از روش گالرکین ایجاد میشود. صحت مدل پیشنهادی با دادههای موجود تایید شدهاست. نتایج عددی نشان میدهد که کاهش دامنه ارتعاش و اضافه فشار آب منفذی ناشی از افزایش مدول الاستیک عمودی نسبت به جهت افقی به طرز چشمگیری است. نسبت پوآسون در هر دو جهت تاثیر کمی روی ارتعاشات زمین دارند، در حالیکه افزایش نسبت پوآسون افقی منجر به افزایش معنیدار اضافه فشار آب منفذی میشود. مقدمه: از دیرباز، راهآهن یکی از روشهای عمده حمل و نقل عمومی به ویژه در چین بوده است. با توسعه سریع خطوط قطار با سرعت بالا، ارتعاش محیطی ناشی از حرکت قطارهای در حال حرکت به طور گستردهای مورد توجه قرار گرفته است. خاک طبیعی، که به طور گستردهای در مناطق ساحلی وجود دارد، به خاطر رسوبگذاری یا تحکیم عمدتا مشخصات مشابه ناهمسانگردی متقابل یا همسانگردی جانبی را از خود نشان میدهد. بنابراین، محققین باید توجه بیشتری به ارتعاشات خاک در زمینهای همسانگرد جانبی (ناهمسانگرد متقابل) داشته باشند.
A 2.5D FEM (finite element method) is used to investigate the effects of soil parameters of transversely isotropic (cross anisotropic) saturated soil on ground vibrations and excess pore water pressures induced by moving train loads. The governing equations of transversely isotropic saturated soil are derived from the Boit's theory in frequency domain by applying the Fourier transform with respect to time, and 2.5D FE model is then established using Galerkin method. Correctness of the proposed model is validated with published data. Numerical results illustrate that the decrement of vibration amplitude and excess pore water pressure caused by the increment of vertical elastic modulus is more significant than that of the horizontal direction. Poisson ratios in both directions have little effect on ground vibrations, while an increase in horizontal Poisson ratio results in a significant increment in excess pore water pressure. Introduction: Railway train has been a major mode of public transportation, especially in China. With the rapid development of high-speed railways, the environmental vibration caused by moving trains is becoming more widely concerned. Natural soils widely distributed in coastal area usually is exhibited the characteristic of cross-anisotropy or transverse isotropy due to sedimentation or consolidation. Therefore, researchers should pay more attention on the vibrations of transversely isotropic (cross anisotropic) ground.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 9 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.